Inlägg från: cupcakekiller |Visa alla inlägg
  • cupcakekiller

December bebis 2013

Förresten, är min bebis stor? i tisdags (19+4) var hon 23cm, tyckte att det lät stort men bm sa bara att alla barn är olika och vi får väl se hur hon växer sen.
    Sonen var 53cm och vägde 4030g när han föddes, rädd för att få en ännu större bebis! (Sprack en hel del, dessutom kom han med armen snett över huvudet så en av mina inre blygdläppar slets av helt på tvären, aj!)  

• cupcakekiller
    Repan skrev 2013-07-26 21:53:20 följande:
    Var i 18+5 o bebis var 20 cm, känns inte anmärkningsvärt med tre centimeter till veckan efter?

Nä låter helt ok! Läste på någon sida att bebis skulle vara 17cm i v.20, därför jag var lite fundersam
  • cupcakekiller
    Repan skrev 2013-07-26 21:59:25 följande:
    Babygruppens app säger en sak, 1177:s app säger en annan sak (många fler cm!) och familjelivs app säger en tredje sak ;)

Jo jag vet, och "Vänta Barn" boken jag fick av bm förra graviditeten säger en^^ hade inte massa appar när jag väntade sonen så blir lite förvirrad av all olik info, sambon har fått säga ifrån att jag ska sluta noja och bara lyssna på bm, men det är ju inte alltid det lättaste
  • cupcakekiller

Äntligen varit på stan och köpt lite mammalinnen och en myskofta, hann ge bort mina förra mammalinnen till kompisar och har fått kämpa med att dra över mina normala på magen, men nu så! Passade på att ta en magbild i nya kläderna med.

v.21 (20+3), och sonen försöker med komma med på bild ;)

• cupcakekiller

Vi har bestämt oss för en 2ME Los Angelses för att vi vill kunna ha båda barnen vända mot oss, provade den med sonen i för en vecka sen och det såg ut att finnas utrymme för honom där även i vinter med overall osv.
    Lutar åt att sittdelarna blir svarta och liggdelen röd, hade inte tackat nej till en buggan donkey men det tillåter inte ekonomin.. hade gått crazy med färger på suffletterna med isåfall. 

• cupcakekiller
    FiaFunderar skrev 2013-07-30 18:22:28 följande:

Men hur var den och köra och när den är ihopfälld att lyfta in i bilen? Den väger väl 25 kilo? Jag har tittat på den massor av gången på nätet för den skulle vara perfekt för oss 😊 Jag vet inte vart jag kan provköra den 😕

Körde runt den i affären och tyckte inte att vikten märktes av, har inte kollat ihopfälld än dock..bil har vi ingen så det behöver jag inte oroa mig för, jag har inget körkort heller så ska vi låna bil så får jag väl tvinga sambon att lyfta in den om den är tung ;)

Vet inte vad vi ska välja för vagn annars då jag vill kunna ha sittdelarna vända emot mig + svängbara framhjul, har verkligen inte ekonomi för en buggaboo donkey eller emmaljunga super viking (eller vad deras nya heter)..  
  • cupcakekiller

Vi har inte handlat så mycket till bebis än, dels för att vi har x antal kartonger med könsneutrala kläder så vi ville vänta tills rul, dock var ju rul i samma veva som vårat bröllop så pengarna gick dit istället. Men vi har köpt en såndär nalle-overall, i

• cupcakekiller

Apropå köp till bebis så haffade jag den här Emmaljungan från blocket i förrgår för 500kr, nöööjd! Ville först inte ha med fasta hjul men mannen tyckte att det var bäst att vi hade det nu i vinter, lika bra att han med får bestämma lite ;) trodde den skulle vara jobbig men den är inte värre att köra än sonens gamla brio kombi med fasta hjul.

Svar på tråden December bebis 2013