Inlägg från: cupcakekiller |Visa alla inlägg
  • cupcakekiller

December bebis 2013

VI SKA FÅ EN FLICKA! Magkännslan stämmde även denna gång. Rul gick bra och vi har fortfarande samma bf, 12/12 och hon var 23cm lång. Är i v.20 (19+4) idag. Nu kan jag äntligen slappna av lite! Laddar upp en bild senare när jag sitter vid datorn :)

• cupcakekiller

Här är våran flicka, bild från rul idag (19+4). Hon ligger lite på sidan och har armbågen framför ansiktet

• cupcakekiller

Hur går det med namn btw, har ni bestämt något än? Vi har bestämt oss för Luna men vi går inte ut med namnet offentligt förens hon är född, ifall vi ändrar oss i sista sekund :) 

• cupcakekiller

Vi hade i princip bestämmt namn innan vi kollade könet med, eller killnamn var iaf 100% sen innan vi plussade. På tjejnamn hade vi Luna eller Elvira, jag lutade dock mer åt Luna. Direkt när vi kom ut från rul så sa sambon att det minsan var en Luna och inget annat så det är väl bestämmt då, vi kallar redan magen för det när vi är själva :) Sambon vill igentligen gå ut med hennes namn redan nu men jag fick så många dryga kommentarer när jag berättade att sonen skulle heta Harry så jag vill vänta tills hon är född.

• cupcakekiller
    siolina skrev 2013-07-23 21:27:49 följande:
    Ja, så klart, men jag fattar inte. Det vill säga, jag kritiserar inte utan jag undrar vad tanken är? Det vore intressant om någon kunde förklara för jag hör det där ibland men jag förstår inte vad man menar. Vad innebär det att namn passar ihop, t ex?

Passar ihop gör väl antingen namn som börjar på samma bokstav.. Eller typ av samma "årgång", t.ex Sigrid och Nils låter bättre ihop än Sigrid och Melwin (min åsikt iaf). Samma sak som engelska/amerikanska namn oftast klingar bättre tillsammans än med ett supersvenskt, Ashley och Åke tycker jag låter helknäppt.

Men ja, vi har inte varit så jättenoga med det, mest att de ska låta fint att säga tillsammans, precis som vi tänker med mellannamn, det ska klinga bra helt enkelt. :)  
  • cupcakekiller

För folk som har barn och klagade på namn brukade jag helt enkelt svara "bra att det inte är ditt barn som ska heta det då" eller liknande, orkade inte ens försöka vara trevlig mot sånna som bara ska klanka ner. Men är kännsligare den här graviditeten så skulle nog bara ta åt mig när folk klagar, därför är vi tysta den här gången. Gillar man inte ett namn så borde man bara tyst istället, jag går ju inte fram till bekanta och påpekar hur fula namn de har så!

• cupcakekiller

Förövrigt upplever jag det som att folk klagar mer när man berättar namn när man är gravid än när man visar upp sitt barn och säger namnet när man har fött.

• cupcakekiller

Fattar inte grejen om ens son blir bög.. Vem bryr sig, bara barnet är lycklig och mår bra, jeeez. Appropå det så passade min mamma sonen häromdagen och hade en vän där, vännen hade sagt typ "Ååh vad söt han är, han kommer få så många tjejer när han är äldre!" Mamma hade svarat "Ja eller killar, vi får väl se" hennes kompis hade blivit tyst först och sen sagt "Nä men det vill man väl ändå inte!"... Bör tilläggas att de är båda 45 år och lärare, tycker att sånna ändå borde vara lite mer öppensinnade men nä!

• cupcakekiller

Mina foglossningar är värre, funderar på att köpa ett foglossningsbälte men var gör man det? Förövrigt ska vi på lägenhetsvisning idag, en 3a på 80kvm med uteplats, hoppas att den är fin! Nu bor vi i en 1a på 48kvm, sonen sover i en garderob utan fönstet där bara spjälsängen får plats, trångt redan så vägrar bo här med 2 barn..

• cupcakekiller

En av de första tankarna när vi prickade in äl var typ "åh men stackars unge att fylla år i december" men sen när vi plussade var det skitsamma. Jag har inte svårt att bli gravid, båda barnen kom till på första försöken (och en gång innan barnen med när jag var 16 och missade ett p-piller och blev gravid direkt, men gjorde abort) så hade väl kunnat vänta en månad till innan vi började, men tycker att det var en jäkligt dålig anledning.
    Nu bryr jag mig verkligen inte, det kommer bli grymt mysigt att ha en nyfödd lagom till jul och eftersom det är kallt ute då så kan jag dölja hängmagen dagarna efter forlossningen bra med alla kläder, höhö.
    Hellre en frisk decemberbebis än ingen alls!

Svar på tråden December bebis 2013