• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Jag ska boka VUL idag tjohooo. Hoppas verkligen tiden går fort nu så man får detta ur världen och kan börja njuta. På morgonen känner jag inga symtom så då är jag orolig. På eftermiddagen känner jag mig supergravid och är cool lugn. Herregud trodde man skulle vara rutinerad. Har varit gravid 12 v men gjorde abort och så dottern då. Ändå känner jag mig allt annat än lugn.

• Nania

Då var hälften av det roliga över här i alla fall. Klarade mig till 4+2 denna gången sedan kom illamåendet rejält igår kväll. Så sitter nu och väntar på att BMs telefontid ska börja så dem kan fixa medicin till mig. Ska som tur är inte till skolan idag men ska ons-fre och vill inte gärna missa något om jag inte måste!

• Otåligast

Hej,

Vad roligt att hitta denna tråd! Plussade svaaaagt den 27 mars men nu är det starka streck. Är superglad men precis som många av er övriga skräckslagen. Hade ett mf/utomkveds för en massa år sedan och första tecknet på det var blod så jag nojar otroligt varje gång jag är på toaletten. Det tog fem månader och dubbelkur pergo för att bli gravid denna gång men jag försöker trösta mig med att det ju gick och att det troligen kommer att gå igen om det värsta skulle hända nu. Hoppas på att kunna få göra ett tidigt vul för att kolla att det sitter rätt (och att det inte är en massa befruktade ägg i och med dubbelkuren pergo...). 

• emmali

Usch, låter jobbigt med illamåendet! Jag känner inget alls!

Ska alla göra VUL? Vi är lite kluvna då vi gjorde ett som var bra i v 9 men ändå gick det som det gick! Så vi vet inte riktigt om vi vill, samtidigt som man ju vill veta att det finns något där!!

• Nania
    Otåligast skrev 2013-04-02 08:00:41 följande:
    Hej,

Vad roligt att hitta denna tråd! Plussade svaaaagt den 27 mars men nu är det starka streck. Är superglad men precis som många av er övriga skräckslagen. Hade ett mf/utomkveds för en massa år sedan och första tecknet på det var blod så jag nojar otroligt varje gång jag är på toaletten. Det tog fem månader och dubbelkur pergo för att bli gravid denna gång men jag försöker trösta mig med att det ju gick och att det troligen kommer att gå igen om det värsta skulle hända nu. Hoppas på att kunna få göra ett tidigt vul för att kolla att det sitter rätt (och att det inte är en massa befruktade ägg i och med dubbelkuren pergo...). 
    Välkommen och grattis!
  • Plopps80

Blir fan galen. Har stått i kö i 27 min till gynmottagningen och så kommer jag bara fram till en telefonsvarare som talar  om öppettiderna, morr....

• Plopps80

Nu för jag en konversation med mig själv här he he.

Fick bokat vul 29 april och det kostar bara 200:- som hittat verkligen. Känns bara jobbigt att det är sååååååååå långt kvar. 4 veckor. Men som hon sa, man skall inte in och störa för tidigt om det inte är alldeles nödvändigt. Känns nästan onödigt att göra vul om 4 veckor för jag har tänkt att göra kub och nup i v.12 och sedan är det ju RUL. har ingen lust att utsätta bebisen för onödig strålning. Om allt verkar bra om 4 veckor skiter jag nog i kub och nup faktiskt.

Har ingen att prata med... Därför pratar jag här Mår lite illa idag och har halsbränna. Sjukt svårt att inte tala om för folk här på jobbet hur det står till men det vill jag inte såklart.Kanske i förtroende till min bästa kollega som tiger som muren...

• Cyberchick

Sitter också på jobbet och mår illa, magen kör och jag är skittrött. Kan inte fokusera på någonting, och har hur mycket som helst jag borde göra Rynkar på näsan.  Som du säger, på jobbet finns ingen att prata med och vill inte ringa och störa min man, som också har massor att göra. Sitter bara och surfar på olika gravidsidor och längtar tills vecka 13, då man förhoppningsvis har fått ett positivt besked på alla tester. Kan inte riktigt glädja mig ordentligt innan dess. Känns som det är 100 år tills dess!

• Plopps80
    Cyberchick skrev 2013-04-02 09:53:20 följande:
    Sitter också på jobbet och mår illa, magen kör och jag är skittrött. Kan inte fokusera på någonting, och har hur mycket som helst jag borde göra Rynkar på näsan.  Som du säger, på jobbet finns ingen att prata med och vill inte ringa och störa min man, som också har massor att göra. Sitter bara och surfar på olika gravidsidor och längtar tills vecka 13, då man förhoppningsvis har fått ett positivt besked på alla tester. Kan inte riktigt glädja mig ordentligt innan dess. Känns som det är 100 år tills dess!

Du beskriver exakt min situation. Sitter bara framför datorn och surfar ist för allt jag borde göra. Men alla verkar väldigt off här idag så.. Jag är också skittrött fy bubblan. Har halsbrännan from hell, undrar verkligen hur det skall bli sedan om det redan är så här. Sist hade jag fruktansvärda problem med detta. Du skall inte boka vul?
  • Cyberchick
    Plopps80 skrev 2013-04-02 09:56:00 följande:

Du beskriver exakt min situation. Sitter bara framför datorn och surfar ist för allt jag borde göra. Men alla verkar väldigt off här idag så.. Jag är också skittrött fy bubblan. Har halsbrännan from hell, undrar verkligen hur det skall bli sedan om det redan är så här. Sist hade jag fruktansvärda problem med detta. Du skall inte boka vul?

Hej, jo det blir nog ett tidigt UL också, bara för att jag vill veta att det är ett levande foster därinne så snart som möjligt. Vill inte vänta till KUB testet för det. Ja, det är ju lite strålning men kommer göra det i alla fall. Har precis lagt in en intresseanmälan till Barnmorskegruppen här i Gbg om att få gå hos dom. Vet inte hur länge det dröjer innan man får svar, de har ju begränsade platser. Jag gick hos dem min förr graviditet, så förhoppningsvis ger det lite förtur. Det värsta är att jag har ingen matlust! Jag som älskar mat. Men man vill ju äta bra för bebisen. Funderar på vad som kan funka till lunch idag Obestämd.
Svar på tråden December bebis 2013