• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Minnymilou

Plopps80: Jag går in i v 17 på måndag och jag känner inte heller några sparkar från bebisen. Ibland har jag inbillat mig att jag känt någon buff, men insett att det bara är tarmrörelser... Har fortfarande en väldig magknip från och till och tycker hela magen är som ett hela havet stormar, stor och uppblåst. Förvånad

• MariaOchNiklas
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-06-21 13:31:31 följande:
    Hej! Snabb fråga - får man äts sill på midsommar? Typ Abbas löksill?!

Det får man göra har ätit det redan idag. Så njut
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos

R-ul?

Jag var där 15+3 och det gick tydligen bra. Snoppen syntes tydligt. Trebent unge eller pojk

mammatilltvå85 skrev 2013-06-20 16:45:37 följande:
    Jag var i v.16+1 igår när jag gjorde det...det är det tidigaste de gör i och säger könet....

Oftast är det nog bättre att göra det lite senare men vi ville inte vänta sedan var det enda tiden som fanns fram till augusti nångång....nu har han semester.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    moto skrev 2013-06-21 10:32:45 följande:

Kollade nu och första tiden är 14/8! :( tog det bara en halvtimme? Tiderna man bokar är ju bara en halvtimme styck!? De har bara fyllt i tider för 4 dagar också...

Vi var där i 50 minuter (men själva UL tog bara 30) men vi var hans sista besök före semestern så kanske tog han sig lite extra tid? Han gör nog bara UL 4 dagar i veckan, han arbetade tydligen med annat också...
  • Förstaförsökaren26

Hej! Jag har ännu en liten fråga.. Idag när jag satt på en stol satte jag upp mitt ben böjt på stolen (vänster ben) å då gjorde det jätte ont i den sidan av magen.. Är detta normalt eller ska jag oroa mig?! Känns som att jag kanske överanalyserar mkt men har aldrig varit gravid så vet inte vad som är normalt :S

• mammatilltvå85

Lägger in en bid från igår magen v.16+3 

Har ni haft en bra midsommar? Vi tog det lugnt, var vid ett slott på dagen utanför Norrköping, sedan var vi bara hemma och grillade och åt tårta, mysigt!

Alltså my god, vilken (internet)shoppingdag jag haft idag alltså! Galet!! Maken for och tvättade bilen ett par timmar och jag sorterade igenom det fåtal sparade plagg vi hade sen sönerna var små, kollade igenom vad jag skaffat hitills och vad vi behöver.....nu har jag shoppat MASSOR! hihi.....vi har ju köpt en bugaboo bee+ så nu har jag skaffat en babycocoon till den (svart vagn och offwhite/svart coccon, lättast att matcha med vagnleksaker, filtar, färger på kläder osv), även 3 set sängkläder från h&m home. också köpt snuttefiltar, massa söta bebiskläder, bodys osv där mycket var på rea, samt några söta nappar och napphållare, nån söt nappflaska osv. Crazy kanske, är ju bara i v.18 till veckan, hehe men jag är en sån som vill få saker klart i tid. Nu vet vi ju dessutom kön och att bebisen mår bra så jag tänker att varför vänta? Vet ju heller inte OM eller hur mycket förtidigt hon kommer kunna komma
    =( KUL som tusan var det i alla fall att klicka hem det, men dyrt blev det, hrm....jaja, tröstar mig med att allt är saker vi faktiskt behöver. De storlekar jag handlat är 44-62 och mest i 44, 50 och 56....yngsta sonen hade 56 tills han var ca 5 månader (får små barn) så jag tänker att det ju ändå behövs lite grann....men nu tänker jag lugna mig till i höst när höstgrejerna kommer in, vill ju inte BARA ha ljusgrönt, ljusrosa, vitt och gult i november/december liksom....dock fanns mycket i grått och beige/brun från newbie på KappAhl (handlat i fysisk butik) och det funkar ju i höst/vinter med rött, marinblått osv....

Har shoppat från babyshop.se, Boozt.com (har massa rea), Lindex.se och hm.se  samt laredout.se

Har någon av er tips på någon annan bra sida?     
  • Crissie

Hoppas ni alla mår bra. Har en fråga om magont som gör mig orolig. Är i v 15+4 och har sedan inatt haft något som enklast beskrivs som mensvärk. Igår avslutade jag en antibiotikakur mot urinvägsinfektion och är lite orolig att det inte hjälp så det är uvi som är orsaken. Känner bebisens rörelser regelbundet men är ändå orolig. Någon mer som har såhär?

• MissKaos

Jag har med shoppat bebiskläder. Dock lite i 50 mer i 56. Min son hade inte 50 i bodys alls. Men jag gick över 16dgr. Dyrt ja. Jag råkade gå loss på polarns rea. Kommrr komplettera på ullared.. pyjamaser ffa. Man hinner ju inte tvätta hur mkt som helst!

Lugn midsommar hör mrd. Gäster och grillning. Vår son och deras barn leker bra ihop

mammatilltvå85 skrev 2013-06-22 16:41:38 följande:
    Lägger in en bid från igår magen v.16+3 Har ni haft en bra midsommar? Vi tog det lugnt, var vid ett slott på dagen utanför Norrköping, sedan var vi bara hemma och grillade och åt tårta, mysigt!

Alltså my god, vilken (internet)shoppingdag jag haft idag alltså! Galet!! Maken for och tvättade bilen ett par timmar och jag sorterade igenom det fåtal sparade plagg vi hade sen sönerna var små, kollade igenom vad jag skaffat hitills och vad vi behöver.....nu har jag shoppat MASSOR! hihi.....vi har ju köpt en bugaboo bee+ så nu har jag skaffat en babycocoon till den (svart vagn och offwhite/svart coccon, lättast att matcha med vagnleksaker, filtar, färger på kläder osv), även 3 set sängkläder från h&m home. också köpt snuttefiltar, massa söta bebiskläder, bodys osv där mycket var på rea, samt några söta nappar och napphållare, nån söt nappflaska osv. Crazy kanske, är ju bara i v.18 till veckan, hehe men jag är en sån som vill få saker klart i tid. Nu vet vi ju dessutom kön och att bebisen mår bra så jag tänker att varför vänta? Vet ju heller inte OM eller hur mycket förtidigt hon kommer kunna komma

=( KUL som tusan var det i alla fall att klicka hem det, men dyrt blev det, hrm....jaja, tröstar mig med att allt är saker vi faktiskt behöver. De storlekar jag handlat är 44-62 och mest i 44, 50 och 56....yngsta sonen hade 56 tills han var ca 5 månader (får små barn) så jag tänker att det ju ändå behövs lite grann....men nu tänker jag lugna mig till i höst när höstgrejerna kommer in, vill ju inte BARA ha ljusgrönt, ljusrosa, vitt och gult i november/december liksom....dock fanns mycket i grått och beige/brun från newbie på KappAhl (handlat i fysisk butik) och det funkar ju i höst/vinter med rött, marinblått osv....

Har shoppat från babyshop.se, Boozt.com (har massa rea), Lindex.se och hm.se  samt laredout.se

Har någon av er tips på någon annan bra sida?     

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-06-22 16:55:11 följande:
    Jag har med shoppat bebiskläder. Dock lite i 50 mer i 56. Min son hade inte 50 i bodys alls. Men jag gick över 16dgr. Dyrt ja. Jag råkade gå loss på polarns rea. Kommrr komplettera på ullared.. pyjamaser ffa. Man hinner ju inte tvätta hur mkt som helst!
    Lugn midsommar hör mrd. Gäster och grillning. Vår son och deras barn leker bra ihop

Okej, ja det där med storlek är ju så individuellt....har tänkt tanken att tänk om jag går över denna gång och får en stor tjej och inget av det jag shoppat i storlek 44 eller 50 passar (dock inte särskilt troligt då jag fött 3 resp 5 veckor förtidigt och fått två små barn)....men vad gör väl det, då skulle jag bara vara så glad av att få gå fulltid en enda gång och slippa vistelse på prematuren...

Ullared kanske vore en idé....har nästan inga pyamasar (än)....men det brukar finnas relativt billiga i 2 pack på tex h&m....just nu är dom dock inte så fina, håller tummarna att kedjorna får in massa fint till hösten=)

Polarns rea har jag inte spanat in....hm, men nu måste jag nog lugna mig lite;=) maken kommer tro jag fått fnatt.....hehe.... 
Svar på tråden December bebis 2013