• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Emil är en favorit. Maken vägrar pgs stt hsns syskonbarn heter det i andranamn

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vi borde ha en namntråd!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fint!

Liv. Påminner om sandemos serie

Förstaförsökaren26 skrev 2013-06-24 19:51:52 följande:
    Vi har sagt att blir det en kille så får han heta Edvin och blir det en tjej så får hon heta Liv. Sen kan vi ju ändra oss så fort vi får se vår lilla skatt

• Stinakri83

Det där med namn är ju jätte svårt! Vi har ju tre grabbar Gabriel Benjamin och Sebastian, och nu funderar vi på Maximillian :) och om det blir en tjej så har vi ingen aning, tror det blir en kille så vi har mest funderar på killnamn!!

• Elsapelsa11
    Nania skrev 2013-06-24 15:51:24 följande:
    Förresten någon som har sitt RUL i Lund? Har ni fått tid än? Och hur långt innan fick ni den då? Här har ingen dykt upp än :( 16+2 idag.
    Vi väntar också på vår tid... är 13+5 (14+0 enligt tidigt ul). Hoppas verkligen det kommer en tid i brevlådan snart!
  • novaaaa

Vi har bara pratat ytterst lite namn... Då min sambo är från Serbien får man ju tänka på att det ska passa där med :P jag tror det blir en pojk och är då inne på Lucas och det gillar sambon också... Blir det en flicka gillar jag Nellie Nova (nellie efter mormors mor) eller Freya, dock tyvärr inte så "serbiskt" :/

• Nania
    Elsapelsa11 skrev 2013-06-24 21:15:12 följande:
    Vi väntar också på vår tid... är 13+5 (14+0 enligt tidigt ul). Hoppas verkligen det kommer en tid i brevlådan snart!
    I lund eller ska ni ha tid på annat ställe?
  • sarak

Våran lilla filur heter för tillfället Rasmus. Vet inte vart det kommer ifrån, bara blev så. Skulle tro att vi får svårt att byta nu om det är kille, "alla" vet att det är en Rasmus. Jag vet inte om jag tycker det är världens finaste namn, men men...

Om det blir en tjej vill jag att den ska heta Astrid efter min gammel-mormor. Vi bor i hennes gamla hus och det känns helt rätt. Min sambo är lite tveksam till det namnet, men jag tror han är övertalningsbar. Han har sedan tidigare 2 döttrar, Elin och Nelly.

Hela familjen ligger för övrigt däckade i magsjuka. Bläää!! Jag har torkat spyor ända sedan i fredags och trott att jag klarat mig, men nu ikväll var det min tur. Hoppas lilla Rasmus mår bra i varje fall      

• Elsapelsa11

Och namn... tjejnamn har vi en del, Edit, Sia, Liv, Stina Ester som vi båda gillar. Men pojknamnen är svårare... Harry gillar vi men det heter några vänners son. Sixten kanske... Gillar lite Sigge. Men det är jättesvårt! Med vår dotter hade vi bestämt oss för Elsa innan hon kom och kände nästan som att vi ångrade det ett tag. Men nu är hon en självklar Elsa ändå. :) Fast denna gången lämnar vi det nog lite mer öppet. :)

• moto
    pyysen skrev 2013-06-24 18:33:36 följande:
    Det stämmer nog att vi får en låda med bebisgrejer. och som du sa så får vi välja mellan 140? eller lådan. Men oftast tar man nog lådan efterssom den  är mycket mera värd än 140?. Jag är tyvärr först i min kompisskara som är gravid för första gången så för tillfället har varken jag eller nån vän som fösöker få bort sin låda. Det är ju nya teman/färger på sakerna/kläderna i dem för varje år så somliga tar ny lådan bara för det. och mina systrar är ennu så unga så dom använder sina overaller åt sina barn och sparar dem om dom är i bra skick till kanske kommande barn. Det finns ju en hemsida som heter Findit.fi här i finland som fungerar lika som eran Blocket.se så där kan du ju försöka kolla ibland om det är nån som säljer sin overall. Eller så sätter du in en Önskas köpa annons Vad roligt annars med så kraftiga sparkar. själv försöker jag varje dag känna om det händer nått men ingenting som jag kan med säkerhet säga att "det där var en spark"

Herregud vilken låda ni får! Har sett dem innan och googla lite nu, det är inte lite saker i den! Kul :)
Svar på tråden December bebis 2013