December bebis 2013
De satte ju igång mig vid 15:00 och han var ute 23:40, så det gick fort, riktiga värkar kom först vid halv nio, sen pang bom!
De satte ju igång mig vid 15:00 och han var ute 23:40, så det gick fort, riktiga värkar kom först vid halv nio, sen pang bom!
En läkare gjorde en hinnesvepning vid 11 tiden, sedan körde de upp nå slags gel i slidan vid 15 tiden, fick ligga ned med det i en timme. Mer behövdes inte.. Men det är ju väldigt olika. Jag var öppen tre cm när jag kom in men hade ganska lång tapp. Klockan nio var jag öppen fyra cm, så gick ganska snabbt i sluter.
Oj jäklar, där gick det undan! Grattis!!
Själv är jag aptrött, sitter och ammar med såriga bröstvårtor och hemska eftervärkar. :( inte särskilt kul alls. Önskar lillen ville somna på mitt bröst istället, men lär väl ta ett tag. Aj aj aj
Irlais: jag har amningsnapp hemma men jag får liksom inte till de att funka, de bara glider av, riktigt dryga! Brukar ju lägga dig efter några dagar, nu får jag köra profylaxandning de första sekunderna, haha! Ajaj!
Kämpa på alla som fortfarande väntar! Värt all väntan i världen
Hmm, börjar bli liiiiilte orolig att lillen inte får i sig tillräckligt. Han är ju bara 4 dagar men tror mjölken runnit till och så men hans blöja blir liksom aldrig särskilt våt... Han sover mycket, men inte ööööver mycket. Vaknar äter somnar om, verkar väldigt nöjd egentligen bara bristen på massa kiss i blöjan som oroar mig. Eller hur är de med dessa små som bara är ett par dagar gaml, kissar de särskillt mycket alls ens? Bajsa har han gjort ett flertal gånger. Gav honom lite ersättning igår natt på sked då mina bröstvårtor sved som satan. Tror jag ska gå förbi Bvc på måndag för att kolla vikten, för att se att han inte gått ber mer än dessa 10%.
Jo, de gör hembesök men Bvc är bara huset bredvid vårt, så det är lätt att springa ner om de hade tänkt hembesöket senare än måndag.
Var på återbesök för pku-testet och vikt igår, då hade han gått ner ca 300g, han får gå ner 410g så det var ju ingen fara...
Så tänkte att jag ger det helgen, han verkar som sagt väldigt nöjd i humöret. Jämför ju med Ferdinand som inte gick upp i vikt bra i början, men han hörde man tydligt att han inte var nöjd. De har ju 14 dagar på sig att nå sin födelsevikt igen, så någon direkt stress är det ju inte.
Äsch, ska ringa imorgon bitti och fråga. Är ju som sagt bara huset bredvid, så det skadar ju inte att gå dit en extra gång.
Varit förbi Bvc nu på morgonen, Douglas hade gått upp 40g sedan i onsdags! Känns superskönt!! Ska dit igen på måndag och se så han fortsätter gå upp! Woho! :D
Har faktiskt gått jättebra hemma med Ferdinand, han är himla nyfiken på lillebror, han verkar dock inte förstå att det är en människa, tror mer han tänker det är en docka. När Douglas gråter tittar han jättemycket på honom sedan på mig eller sambon och fnittrar, typ som "vad är det där för knasiga ljud dockan gör". Skitgulligt! Jag har sovit på soffan med liten sista dagarna, tänkte de kan va skönt att få igång amningen lite innan vi flyttar in i sovrummet igen, så vi inte väcker Ferdinand så mycket på natten.
Missk: håller tummarna för dig! Snart snart är liten här!
Felinne: har säkert att göra med den ökade blodvolymen.
Köpte ett paket pampers storlek 1. Jag menar, affären stänger ju inte! :p tror det räcker med första storleken. Douglas vägde 4100g och badar lite halvt i sina än.
Sist med sonen köpte jag massa krämer, babyoljor, tvål, tvättlappar osv. Sedan läste jag väldigt mycket om vad alla dessa saker innehåller, inget som är vidare bra för babyns hud. Nu tvättar vi med vatten i handfatet sedan torkar med handduk. Om de är torra så är naturliga matoljor att föredra. Kokos, oliv, raps... Använder bara våtservetter om vi är ute. Tops bör man ha till navelvård. Thats it enligt mig! Jag vill inte smeta in mina barn med massa skitämnen som de flesta barnvårdsprodukter innehåller. (googla)