• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Väntar pojke enligt bikarbonattestet. Såfort jag hällde i kisset började det bubbla och skumma som bara den

• Fröken Ö
    Plopps80 skrev 2013-07-01 08:03:09 följande:
    Väntar pojke enligt bikarbonattestet. Såfort jag hällde i kisset började det bubbla och skumma som bara den

Ska ni kolla vad det blir på rul? I så fall kan du ju se om det stämmer=) Är det någon som gjort ringtestet ännu? Det har stämt på mina närmsta vänner, men samtidigt är ju oddsen rätt höga för att det ska stämma=)
  • Plopps80
    Fröken Ö skrev 2013-07-01 09:34:52 följande:
    Ska ni kolla vad det blir på rul? I så fall kan du ju se om det stämmer=) Är det någon som gjort ringtestet ännu? Det har stämt på mina närmsta vänner, men samtidigt är ju oddsen rätt höga för att det ska stämma=)

Japp ska kolla kan inte hålla mig! Har ångest idag. Har färgat håret 2 ggr denna graviditet. Och vissa hävdar att det kan vara skadligt. Trivs inte att se ut som en jävla rishög med utväxt och utfärgat hår. Trodde jag köpte en toning men det var permanent färg. Tänk om jag skadat barnet
  • Plopps80

Gjorde ringtestet nu. Ringen både snurrar och pendlar. Skitkul ju för jag har en dotter och kanske en son i magen.

• Plopps80

Först åkte ringen i cirklar och sedan började den pendla. Första testet både pendlade den och snurrade. Jäkligt kul att se om detta stämmer. 10 dagar till rul.

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-07-01 09:45:01 följande:

Japp ska kolla kan inte hålla mig! Har ångest idag. Har färgat håret 2 ggr denna graviditet. Och vissa hävdar att det kan vara skadligt. Trivs inte att se ut som en jävla rishög med utväxt och utfärgat hår. Trodde jag köpte en toning men det var permanent färg. Tänk om jag skadat barnet
    Oroa dig inte, det är säkert mer skadligt att typ fika med en rökande kompis ett par timmar :)
  • Fröken Ö
    Plopps80 skrev 2013-07-01 10:13:18 följande:
    Först åkte ringen i cirklar och sedan började den pendla. Första testet både pendlade den och snurrade. Jäkligt kul att se om detta stämmer. 10 dagar till rul.
    Jag tycker det är roligt och testa sånt innan man vet vad det blir=) Vi har rul på onsdag, vi ska inte ta reda på könet men jag ska göra ringtestet och testa med bikarbonat efter det och se om det stämmer när bebisen kommer=)

Har du märkt någon skillnad i dina graviditeter hittills? Tänkte om myten med att flickor stjäl mammans skönhet eller illamåendet stämmer på dig=)?  
  • Nania
    cupcakekiller skrev 2013-06-30 21:42:22 följande:
    Hur är det om man har haft en snabb förlossning, får man komma in fortare då? Fick mitt första barn i augusti 2012 och det gick på nästan 8 timmar från att jag vaknade med värkar hemma, när jag ringde fl så sa de bara att mina värkar var för korta (de höll bara i sig i 30 sekunder vilket de gjorde enda tills krystvärkarna tog över) och att det tar lååååång tid för förstföderskor. När jag efter 2 timmar äntligen lyckades tvinga mig till att få åka upp var jag öppen 6 cm. Är livrädd att det ska gå fortare den här gången och att de inte kommer ta mig seriöst så att jag inte får komma in igen.. Vill ju inte föda hemma!
    På mig skrev också BM in att om mitt vatten gick med nr2 fick dem inte neka mig att komma in då jag redan 2 veckor innan var öppen 4-5cm. Så det kunde gå fort om det hände ändå. 
  • crushelix
    Nania skrev 2013-07-01 10:30:35 följande:
    På mig skrev också BM in att om mitt vatten gick med nr2 fick dem inte neka mig att komma in då jag redan 2 veckor innan var öppen 4-5cm. Så det kunde gå fort om det hände ändå. 
    BM behöver inte skriva någonting. åk till sjukhuset när man känner att det är på g och vägra åka där ifrån.
    det gjorde jag med första, och tur var det för ungen var ute 2h efter att jag kommit till sjukhuset, trots att de var helt övertygade om att det var massa tid kvar och första gången och allt.
    fuck them, man vet bäst själv, börjar man krysta i väntrummet är det ju inte som om de kan be dig ta en taxi och åka vidare ;)
Svar på tråden December bebis 2013