• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Fröken Ö skrev 2013-07-01 10:20:50 följande:
    Jag tycker det är roligt och testa sånt innan man vet vad det blir=) Vi har rul på onsdag, vi ska inte ta reda på könet men jag ska göra ringtestet och testa med bikarbonat efter det och se om det stämmer när bebisen kommer=) Har du märkt någon skillnad i dina graviditeter hittills? Tänkte om myten med att flickor stjäl mammans skönhet eller illamåendet stämmer på dig=)?  

Ja det är roligt att testa. Nä jag är lika ful nu som med dottern blir verkligen gräslig när jag blir gravid. Det jag märker skilnad på är att jag inte gått upp så jämt denna gången. 7 kg och det mesta är på magen. Visst lite på rumpa och lår men med dottern var jag mer rund. Denna gravven har jag inte varit lika deppig av hormonerna i början och är inte heller så labil i humöret. Inga hysteriska gråtattacker.
    crushelix skrev 2013-07-01 10:43:30 följande:
    BTW, vad är bakpulvertestet?

Läs på sidan innan. Där förklarar jag hur det går till. Inte bakpulver bikarbonat ;-!
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-07-01 10:14:44 följande:
    Oroa dig inte, det är säkert mer skadligt att typ fika med en rökande kompis ett par timmar :)

Känner en som rökade minst 15 cigg/dag och drack red bull i mängder samt åt starka smärtstillande. Hon har fått två friska barn. Min bästa kompis rökade med bägge sina barn och de är friska som nötkärnor. Måste ju vara en miljon ggr farligare än att färga håret ett par ggr.
  • tåg

Jag gjorde både bikarbonattestet och rödkålstestet här om dagen, vecka 17. Båda visade på flicka. Har en pojke innan som önskar en lillasyster så det vore ju kul om det stämmer!

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-01 12:22:25 följande:
    Åh jag ska iväg å köpa bikarbonat efter jobbet minsann :) måste prövas!

Tycker jag
    tåg skrev 2013-07-01 11:57:18 följande:
    Jag gjorde både bikarbonattestet och rödkålstestet här om dagen, vecka 17. Båda visade på flicka. Har en pojke innan som önskar en lillasyster så det vore ju kul om det stämmer!

Spännande ska ni kolla könet på rul?
  • tåg
    Plopps80 skrev 2013-07-01 12:26:07 följande:
    Spännande ska ni kolla könet på rul?
    Jag är sugen på det, men vet inte om de avslöjar nu för tiden. För tre år sen med sonen fick de inte säga ett knyst om könet, och jag är inte direkt den som kan tjata mig till ett svar. Vi får se! Nästa vecka är det rul (:
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-07-01 11:23:25 följande:

Känner en som rökade minst 15 cigg/dag och drack red bull i mängder samt åt starka smärtstillande. Hon har fått två friska barn. Min bästa kompis rökade med bägge sina barn och de är friska som nötkärnor. Måste ju vara en miljon ggr farligare än att färga håret ett par ggr.
    Ja, alltså det finns ju alltid dom som ramlar ner för berg och blir överkörda av tåg och klarar sig ändå, men att det är farligt och skadligt är ju bevisat 100 gånger om och råder inget tvivel om.

Det är ju inte fallet med hårfärg precis :) 
  • Plopps80
    tåg skrev 2013-07-01 12:36:34 följande:
    Jag är sugen på det, men vet inte om de avslöjar nu för tiden. För tre år sen med sonen fick de inte säga ett knyst om könet, och jag är inte direkt den som kan tjata mig till ett svar. Vi får se! Nästa vecka är det rul (:

Jo numera frågar de om man vill veta. Vilken dag har du nästa v? Jag har torsdag. Låååångt dit!
    Repan skrev 2013-07-01 12:39:43 följande:
    Ja, alltså det finns ju alltid dom som ramlar ner för berg och blir överkörda av tåg och klarar sig ändå, men att det är farligt och skadligt är ju bevisat 100 gånger om och råder inget tvivel om. Det är ju inte fallet med hårfärg precis :) 

Ha ha sant. Är så nojjig. Finns ingen forskning som tyder på att hårfärg är skadligt för ett foster.
  • tåg
    Plopps80 skrev 2013-07-01 12:43:25 följande:

Jo numera frågar de om man vill veta. Vilken dag har du nästa v? Jag har torsdag. Låååångt dit!
    Nämen! Åh, va spännande, hoppas karln går med på att få veta ;p Jag har på tisdag. Hoppas så att allt är bra, har inte gjort något tidigt ul innan, men jag vet i alla fall att det finns nåt där för det är någon som buffar och petar där inifrån titt som tätt :)
  • Plopps80
    tåg skrev 2013-07-01 13:04:11 följande:
    Nämen! Åh, va spännande, hoppas karln går med på att få veta ;p Jag har på tisdag. Hoppas så att allt är bra, har inte gjort något tidigt ul innan, men jag vet i alla fall att det finns nåt där för det är någon som buffar och petar där inifrån titt som tätt :)

Min gubbe var lite svår att övertala men nu är vi ense hoppas han vill veta. Lättare att planera då och att förbereda sig! Gjorde ulj i vecka 9 och lyssnade på hjärtat förra v känner också en hel del rörelser nu det är så mysigt. Vill bara ha rul gjort vill höra att allt ser bra ut med alla vitala organ samt lårben och nacke.
Svar på tråden December bebis 2013