• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas

Vad betyder boa som alla skriver? Inte lätt att förstå alla ord som används här hela tiden. Allt ska ju va förkortning på, även namn på barnen

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-30 13:19:02 följande:
    Vad betyder boa som alla skriver? Inte lätt att förstå alla ord som används här hela tiden. Allt ska ju va förkortning på, även namn på barnen
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥

Boa är ju när man inreder och köper grejer till barnet. Man förbereder helt enkelt inför barnets ankomst. Ingen förkortning.
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-06-30 13:10:59 följande:
    Är cool lugn denna gång. Sist boade jag och kände mig stressad över allt. Nu har jag ju allt till bebisen och vet att allt blir bra ändå Vagn ska vi köpa direkt efter rul om det går bra. Ska ha en svart brio smile med svart mjuklift. Kampanj just nu 5.300:- otroligt billigt för en så bra vagn. Så den vill jag kamma hem innan den tar slut! Någon som gjort bikarbonattestet? Man ska tydligen kunna se könet via det. 2 msk bikarbonat och lika stor del urin som man häller över bikarbonaten. Händer det ingenting är det flicka och blir det skum är det pojke. Ska göra det testet. Haha.
    Jag gjorde det häromdagen :) Sa tös :) Vi får väl se om det stämmer. 
  • ams996

Det var länge sen jag skrev här, (om jag ens skrev :-S) hur som helst var jag riktigt orolig för mf i början då jag hade ett mf förra året... Nu har jag varit på tidig ul i vecka 13 och allt såg ut bra då. Min mage växer men jag känner inte rörelserna. Lyssnade på hjärtljud den 18 juni hjärtat slog fint och bebisen sparkade flera gånger fast jag kände inget, utan vi kunde höra då vi lyssnade på hjärtljud samtidigt. 
    Så nu är jag 17+4 dagar gravid, min mage puttar ut å ser fin ut, men jag har gått upp bara 1 kg?! är det flera som har gått upp så lite i vikt? Jag var 62 kg från början, gick ner 2 kg under de första 3 månader och nu har jag gått upp 1 kg så jag har 61 kg nu.
    Har RUL på fredag, längtar verkligen!
    Med sonen gick jag upp 10 kg totalt så det är kanske normalt :-S? 

• pyysen
    ams996 skrev 2013-06-30 14:24:40 följande:
    Det var länge sen jag skrev här, (om jag ens skrev :-S) hur som helst var jag riktigt orolig för mf i början då jag hade ett mf förra året... Nu har jag varit på tidig ul i vecka 13 och allt såg ut bra då. Min mage växer men jag känner inte rörelserna. Lyssnade på hjärtljud den 18 juni hjärtat slog fint och bebisen sparkade flera gånger fast jag kände inget, utan vi kunde höra då vi lyssnade på hjärtljud samtidigt. 
    Så nu är jag 17+4 dagar gravid, min mage puttar ut å ser fin ut, men jag har gått upp bara 1 kg?! är det flera som har gått upp så lite i vikt? Jag var 62 kg från början, gick ner 2 kg under de första 3 månader och nu har jag gått upp 1 kg så jag har 61 kg nu.
    Har RUL på fredag, längtar verkligen!
    Med sonen gick jag upp 10 kg totalt så det är kanske normalt :-S? 
    Jag är i v. 17 imorgon och jag har bara gått ner ännu. Men endast ca. 2 kg och det är nog för att jag har mått lite dåligt av varm mat.
  • MissKaos

Phu.. tvättar barnvagn. Har alla mjukdelar ib maskinen nu. Måste ringa verkstan med. Bromsvajern måste spännas och ihopfällningen är lite skev så nan fpr bända ihop den. En tant trodde man kunde hålla sig i vagnen i komunaltrafiken. Arg blev jag! Sufletten blev sned men den är ju bara att böjja tbx. Hoppas dom fixar detta till en ok peng för vagnen i sig är bra.

Boar nog lite. Städat sonens garderob. Oj vad han hade växt ur mycket. Nerpackat till nästa nu!

V18 nu. Overkligt. Det går så fort.Känner mig förkyld dragits med den ett tag men nu verkar det bryta ut.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ni kan få kilon här! 2kg är väl helt ok?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tänk så olika det blir. Kommer nog gå upp 20kg tror jag..

crushelix skrev 2013-06-30 16:05:12 följande:
    v18,

+ 3kg

gick totalt upp 9 vid första graviditeten

• crushelix
    MissKaos skrev 2013-06-30 16:12:14 följande:
    Tänk så olika det blir. Kommer nog gå upp 20kg tror jag..
    är rädd för det jag med, och få en skitförlossning eftersom förra gick så snabbt och bra.... :P
Svar på tråden December bebis 2013