• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Dom delar sig ibte för alla det går känna utanpå om/när dom gör det.

Trasslet skrev 2013-06-29 11:40:51 följande:
    Aj aj, ingen planka efter v 15! Tänk på att magmusklerna ska dela sig, inte bli tightare just nu.

Efter förlossningen är plankan superbra däremot, innan magmusklerna hunnit dra ihop sig igen. Ja, efter det också såklart. ;)

Jag har superdåliga järndepåer. Ätit niferex dagligen sedan inskrivning hos bm. Får däremot inte hård mage, utan lös. Kan det ha att göra med mitt jordgubbsfrosseri? :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Sanktb
    Buzan skrev 2013-06-29 16:25:15 följande:
    Ingen som tappar hår?
    Jag har börjat tappa massor med hår. :( tappade jättemycket fyra månader efter förlossningen, och precis nu när det växt tillbaka tappar jag hår igen. Är rädd att jag kommer tappa massor efter förlossningen också, typ inte ha nått hår kvar! En småsak, men det är jobbigt! :S

jag tappar också hår,stora tussar blir det efter att jag har duschat. När jag kammar mig så slutar det inte att lossna hår. Jag har mycket och tjockt och det syns inte att det skulle bli mindre
  • MissKaos

Mitt hår har hått av en massa strån i. Ser inte klokt ut. Hade börjat spara ut nu är det avklippt en bra bit.

Chokladfrossa. Känner mig låg. Men det är 12grader regn och blåsigt. Kan förklara mkt. .

Sanktb skrev 2013-06-29 21:29:31 följande:
    jag tappar också hår,stora tussar blir det efter att jag har duschat. När jag kammar mig så slutar det inte att lossna hår. Jag har mycket och tjockt och det syns inte att det skulle bli mindre

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fint

sarak skrev 2013-06-29 14:04:20 följande:
    Magen idag vecka 18 (17+2).

• Buzan

Dumma hormoner! ;) med sonen hade jag så tjockt och fint hår under hela graviditeten. Trodde det skulle bli detsamma nu. :P

En annan fråga. Om man har uvi? Hur märker man det och hur allvarligt är det? Jag tror jag har det. Behöver kissa OFTA, så fort jag har kissat är jag typ kissnödig igen. Det svider dock inte men jag har smärta i ländryggen. Kan man vänta tills på måndag eller bör jag kontakta närakuten imorgon?

• Plopps80

Jag tappar inte ett hårstrå. Trodde alla fick tjockare hår under gravven och att man efter förlossningen tappar en del. Har enormt mycket hår och nu är det nästan för tjockt. Tar 30 min att blåsa det torrt.

• mammatilltvå85

Jag fattar inte riktigt vad min kropp och hjärna håller på med, jag har sånt stort boa-behov alltså! Igår rensade vi igenom massa skåp och lådor här hemma som behövde rensas sen gjorde vi plats för sakerna från två enorma förvaringsskåp från sovrummet som lagts ut på blocket, för där de stod ska spjälsängen stå. Vi har sagt att vi ska montera ihop den och ställa upp den i det hörnet nu under semestern så vi vet om det är ett bra hörn för den, har rätt trångt sovrum med två potentiella spjälsängshörn varav det andra kräver radikal ommöblering...

Jag vill bara få KLART allting. Satt och pratade om det med maken häromdagen att jag blivit smått galen denna gång. Skriver liksom listor till bb väskan redan, haha. Men kom fram till att det beror på att båda gångerna vi fick barn sist (de kom förtidigt) så var det typ kaos. Ena gången var vi mitt i en flytt, menar verkligen mitt i med hälften av grejerna på varje ställe, och dessutom fick vi ju ett sjukt barn, fick spendera flera månader i Göteborg 85 mil från hemma utan möjlighet att åka hem så våra familjer fick flytta klart åt oss och på 2 timmar fick vi packa allt åt oss, bebisen och storebror för en vistelse vi inte alls visste hur lång den skulle bli. Jag hade inte hunnit handla nästan nånting i bebisväg och lillen var ju mini-liten så vi sprang runt på stan mellan pumpningarna på sjukhuset och letade prematurkläder och strumpor åt oss själva och allt var allmänt kaos. 

Vägrar liksom hamna i nåt liknande nånsin igen.....därför känns det som att jag verkligen vill vara klar i GOD tid innan denna gång;=) iaf ha handlat hem allting. vi har inga släktingar i närheten heller så skulle nåt ske kommer ju vi ha fullt upp med bebis och de två äldre barnen, då finns ju inte tid att börja möblera om och shoppa grejer...

När jag insåg detta kändes det lite bättre och lite mindre "galen gravid kvinna" när jag plötsligt kände att nä jag MÅSTE hitta en morgonrock att ha på bb. Hahaha.

Nån annan som är likadan? Som inte tänker vänta till slutet med att göra klart? I de flesta fallen går ju allt toppenbra och det kan vara kul att pyssla med detta i höstmörkret....=) Så vill inte skrämma upp nån. Bara min rädsla att stå helt utan kontroll och totalt oförberedd som det varit förut. 

• mammatilltvå85

Jo i mitt moment av surfa bebiskläder/morgonrock igår så hamnade jag på ellos outletsida. Vilken guldgruva för bb-kläder alltså! Hittade flera velourtunikor/klänningar med knäppning som går amma i och ha till typ leggings, både skönt och liiite snyggare än pyamasbyxor efter förlossningen. Det bästa i princip allihopa kostade 90 kr styck! Köpte några i olika färger och tänker att de är ju toppen att mysa runt i hemma sen med bebis....

Även toppar med knäppning fram som går amma i fanns hur mycket som helst i olika färger för 49 kr.

Kan verkligen tipsa om den sidan=)

Unnade mig världens finaste morgonrock också, från PIP studio.  

• crushelix

svar till mammatilltvå85

jag är också en riktig boare - denna gång ska jag dock flytta strax efter födseln så mitt går mest ut på att slänga saker, ju mindre det blir att packa desto mindre att flytta.... jävligt stressande! man vill bara vara redo till max!

• mammatilltvå85
    crushelix skrev 2013-06-30 09:56:15 följande:
    svar till mammatilltvå85

jag är också en riktig boare - denna gång ska jag dock flytta strax efter födseln så mitt går mest ut på att slänga saker, ju mindre det blir att packa desto mindre att flytta.... jävligt stressande! man vill bara vara redo till max!

Skönt att höra att det finns fler! Hur långt efter födsel flyttar ni?
Svar på tråden December bebis 2013