• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Annaa1988
    Eyeonly skrev 2013-07-18 13:24:32 följande:
    Kollar alla könet på bebisarna?:) vi gjorde inte de med första och inte nu heller .
    Nopp! Har inte kollat med någon av mina, detta är barn nr 3 :)
  • Felinne
    Kollar alla könet på bebisarna?:) vi gjorde inte de med första och inte nu heller .
    Vi tänker som så att om hen vill visa det på måndag, när vi ska göra RUL, så vore det kul. Om inte, så får vi vänta 5 månader till bara för att får reda på det. Det är liksom ingen stor grej. Vi känner inte att vi skulle boka in ett extra ultraljud bara för att få reda på könet som vissa gör. 
  • Repan

Vi tar reda på det om det syns på RUL o om de väljer att säga det till oss. Bokar inte in något extra :)

• Annaa1988

Jag tror dock att vår BM som gjorde RUL försa sig, jag hörde det men inte sambon. Ska bli spännande att se i december om hon försa sig eller bara sa som hon sa av ren vana! Innan hon sa h*n så kallade hon bebisen bara för den och krabaten och sen vips, råkade den få ett kön där en gång ;)

• twylla

Lyckat RUL här med idag! Blev flyttade till 22/12 och det är högst troligen en lillasyster vi ska få. :)

• MariaOchNiklas

Nej. Vi kommer inte kolla heller och inte när vi väntade första barnet heller.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos

Vi gjordr könsul på ettan. Denna såg vi snoppen på på rul. Ville gärns veta.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina

Vi har kollat båda gångerna. För mig som har varit väldigt orolig under båda graviditeterna har det hjälp till att få det att kännas mer verkligt när vi har kunnat sätta namn på barnen och så. Det är inte som att vi anpassar inköp och inredning efter kön, (däremot namn!) men det känns å andra sidan inte heller som en särskilt spännande överraskning, det är ju bara ett kön ju, säger ingenting om vad det är för person som ligger i magen och det är ju det som ska bli spännande att lära känna. Tycker jag.

• MissKaos
    siolina skrev 2013-07-18 17:09:07 följande:
    Vi har kollat båda gångerna. För mig som har varit väldigt orolig under båda graviditeterna har det hjälp till att få det att kännas mer verkligt när vi har kunnat sätta namn på barnen och så. Det är inte som att vi anpassar inköp och inredning efter kön, (däremot namn!) men det känns å andra sidan inte heller som en särskilt spännande överraskning, det är ju bara ett kön ju, säger ingenting om vad det är för person som ligger i magen och det är ju det som ska bli spännande att lära känna. Tycker jag.

På ngt vis blev det mer verkligt när man fick veta lite mer om barnet man bär. Och sen tror jag det underlättade för pappan! Han har ju inte bebisen i magen så anknytningen till bebsien i fosterlivet blev nog lättare och mer "personlig" när det blev en han. Eller ja, tekniskt är ju den korrekta svenska benämninegn av bebisar och barn den eller det.  Och man kan börja tänka på namn.
    Jag har köpt en massa blåa kläder, jag gillar blått. Men även helröd body ifs.

Känt av sd idag. MASSOR! Stressat igår och idag på jobbet haft jobbiga ärenden. Struligt till max. Gav upp och stannade över nästan 2h idag, bättre och bli klar och slippa känna sig trasig. Imorgon är sista dgen före sem. LÄngtar! 3v ledigt utan något direkt planerat mer än lösa planer om ditten och datten. Sen jobbar jag 10dgr (fast fsk har stängt en dag så den försvinner) och sen ska vi till Kreta! Härligt. Efter det 5v jobbtid kvar före graviditesledigheten. Börjar redan planera saker jag ska göra. Ullared. Lämna in barnvagnen för att fixa bromsen. Vi måste bygga om (phuu) så hantverkare -hoppas det finns ngn som kan göra jobbet bara.. Och välja tapeter mm. Sen ska ju bebisens rum inredas! Fixas med spjälis etc. Tvätta bebiskläder, filtar mm. Och så vill jag hinna baka bullar och ngt mer att stoppa i frysen. Göra lasange och frysa in, kanske paj. Och mer bra frysmat? -Första tiden med bebis är ju kaotisk smidigt att ha lite färdiga grejjer. Kanske koka storkok köttgryta med? Gulasch..
    Städa i klädkammaren. Inte så kul men behövligt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013