• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Tycker min bebis varit så lugn i några dagar. Antar att det går i perioder. Känner honom varje dag sedan vecka 17. På rul rörde han sig oavbrutet men jag kände det inte. Är på landet och är så allergisk mot kvalster. Det är en gammal stuga och jag brukar äta allergimedicin när vi är här. Men nu vågar jag inte det. Kliar i halsen, piper i bröstet nyser och näsan rinner. Mitt och bebisens blod blandas ju inte så jag hoppas inte han blir påverkad. Har ju inga andningsproblem och det är vad jag har läst det enda som påverkar ett foster. Nojjig nojjig!

• gosnosen
    Plopps80 skrev 2013-07-16 10:41:44 följande:
    Tycker min bebis varit så lugn i några dagar. Antar att det går i perioder. Känner honom varje dag sedan vecka 17. På rul rörde han sig oavbrutet men jag kände det inte. Är på landet och är så allergisk mot kvalster. Det är en gammal stuga och jag brukar äta allergimedicin när vi är här. Men nu vågar jag inte det. Kliar i halsen, piper i bröstet nyser och näsan rinner. Mitt och bebisens blod blandas ju inte så jag hoppas inte han blir påverkad. Har ju inga andningsproblem och det är vad jag har läst det enda som påverkar ett foster. Nojjig nojjig!
    Jag tar en allergitalett (Kestine) varje dag och enligt Janusinfo så är det helt ok :) 
  • Elsapelsa11

Mammatilltvå, vad jobbigt! Håller tummar och tår för att lilla tjejen håller sig inne många veckor till!

• sarak
    MissKaos skrev 2013-07-16 08:41:26 följande:
    Bm idag! Tiden går snabbt.. Men nu ska det väl bli tätare besök efter v 20.
    Börjar semester på fredag.. eller ja, jobbar sista dagen fredag. Gött! Ser SÅ fram emot det! Kollade vädre t nu ska bli kanon Härligt. Ser fram emot stranden och grilla etc. Borås djurpark m sonen mm

Hur ofta går ni till BM? Jag var där i vecka 12 och sedan är det inget besök före vecka 24. Känns som en evighet. ofs är det ett UL där emellan, men ändå! Jag längar till mitt besök, speciellt nu när jag är sjuk och har ont av foglossning och det känns allmänt jobbigt.
  • sarak
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-15 22:09:56 följande:
    Jag ringde förlossningen och fick komma in på koll. Hemma igen nu. Tappen var opåverkad av mina sammandragningar. En enorm lättnad. Med barn nummer två var den opåverkad ända till v.31 (han föddes i v.34) så det hade ju varit fruktansvärt om den hade varit påverkad nu.

Däremot var lillasyster i magen sjövild. De fick inte til en ctg kurva för hon sparkade konstant på den där pucken under bandet på magen så den hoppade. Och när de gjorde vaginalt ultraljud så sparkade hon också hela tiden. kan vara att hon har en extra livlig dag idag som också triggar sammandragningarna och att jag upplever de mer....Vi lär väl få en vild liten bebis;=) hehe....

Känner mig så lättad nu. Bad en liten bön innan jag åkte in, och jag är inte ens troende. Nu kan jag slappna av lite mer. I alla fall ett par veckor till.    

Vad skönt att få kolla i varje fall. Hoppas det lugnar ner sig så du kan koppla av.
    Jag kände också av sammandragningar igår, ganska mycket men inte som gjorde så ont. kändes lite obehagligt. Idag är det lugnare som tur är.
  • Repan
    sarak skrev 2013-07-16 12:00:06 följande:

Hur ofta går ni till BM? Jag var där i vecka 12 och sedan är det inget besök före vecka 24. Känns som en evighet. ofs är det ett UL där emellan, men ändå! Jag längar till mitt besök, speciellt nu när jag är sjuk och har ont av foglossning och det känns allmänt jobbigt.
    Var där i v. 10 och nästa besök är i v. 25 :/
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-07-16 10:41:44 följande:

Clarityn (lorotadin) fick jag ta för MVCs läkare
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • nyttliv85
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-15 22:09:56 följande:
    Jag ringde förlossningen och fick komma in på koll. Hemma igen nu. Tappen var opåverkad av mina sammandragningar. En enorm lättnad. Med barn nummer två var den opåverkad ända till v.31 (han föddes i v.34) så det hade ju varit fruktansvärt om den hade varit påverkad nu.

Däremot var lillasyster i magen sjövild. De fick inte til en ctg kurva för hon sparkade konstant på den där pucken under bandet på magen så den hoppade. Och när de gjorde vaginalt ultraljud så sparkade hon också hela tiden. kan vara att hon har en extra livlig dag idag som också triggar sammandragningarna och att jag upplever de mer....Vi lär väl få en vild liten bebis;=) hehe....

Känner mig så lättad nu. Bad en liten bön innan jag åkte in, och jag är inte ens troende. Nu kan jag slappna av lite mer. I alla fall ett par veckor till.    

Gud vad skönt att det såg bra ut! Var rädd om dig!
  • MissKaos

Går enligt basprogrammet. Varit 2ggr och nu. +kubb och rul men det är ju inte bmbedök. Känns konstigt att inte ha fler ul inbokade. Gjorde rul så tidigt. Förra gången fick man inte veta kön på rul så då var det ju könsul i v 27. Och extrskoller fast då såg jag inte mkt

Repan skrev 2013-07-16 12:17:48 följande:
    Var där i v. 10 och nästa besök är i v. 25 :/

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-07-16 13:42:03 följande:
    Går enligt basprogrammet. Varit 2ggr och nu. +kubb och rul men det är ju inte bmbedök. Känns konstigt att inte ha fler ul inbokade. Gjorde rul så tidigt. Förra gången fick man inte veta kön på rul så då var det ju könsul i v 27. Och extrskoller fast då såg jag inte mkt
    Ja jag med antar jag, känns trist att ha 15 veckor helt utan barnmorskebesök. Man måste liksom själv ringa och tjata om man vill prata om något - dessutom känns det konstigt när jag sattes på järntabletter redan i v. 9 att inte kolla upp mitt järnvärde någon gång igen och se hur det ligger nu och om det är bra nog.
Svar på tråden December bebis 2013