• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Tror jag kände bebisen idag. Inte som sparkar utan som att något rörde om i magen. Kändes som den gjorde ett par volter ungefär. Kittlade lite. Har känt liknande tidigare, men idag kändes det lite mer. Känner ni igen det?

Angående astma och allergi så har jag båda men har inte känt av det något sedan jag blev gravid. Vet inte om det är graviditeten eller akupunkturbehandlingen jag gick på innan den.

Idag har vi tänkt lite på vagn. Vi använde inte liggvagn så hemskt mycket med första barnet, men det kan ju vara bra att ha en ändå. Tycker kronan city verkar bra men kanske lite trångt i mjukliften. Plus att det tar emot att köpa en ny vagn, vill helst köpa en för ca 3-4000 och då hellre en begagnad av bra märke än en sämre ny. Men den perfekta vagnen verkar verkligen inte finnas.

• MissKaos

Fråga mvc instället. Deras dr kan bättre än apoteket. Jag får ta clarityn. Har bekanta sommed har ätit det.

Plopps80 skrev 2013-07-17 19:04:46 följande:
    Härligt att läsa om alla lyckade rul Känner mig lite tröttare igen. Inte så där utslagen men efter en dag av aktiviteter är jag slut och slummrar gärna en halvtimme på soffan framåt 17-18 snåret. Sover dåligt på nätterna då vi är i stugan och jag har allergi mot kvalster. Skulle köpa kestine idag men hon på Apoteket avrådde eftersom det är för lite forskat på hur det påverkar foster. Suck. Längtar efter att få min kropp tillbaka och slippa oroa mig över sånt här. Kan inte njuta av att vara i stugan när jag inte kan varken sova eller andas på nätterna.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fråga mvc instället. Deras dr kan bättre än apoteket. Jag får ta clarityn. Har bekanta sommed har ätit det.

Plopps80 skrev 2013-07-17 19:04:46 följande:
    Härligt att läsa om alla lyckade rul Känner mig lite tröttare igen. Inte så där utslagen men efter en dag av aktiviteter är jag slut och slummrar gärna en halvtimme på soffan framåt 17-18 snåret. Sover dåligt på nätterna då vi är i stugan och jag har allergi mot kvalster. Skulle köpa kestine idag men hon på Apoteket avrådde eftersom det är för lite forskat på hur det påverkar foster. Suck. Längtar efter att få min kropp tillbaka och slippa oroa mig över sånt här. Kan inte njuta av att vara i stugan när jag inte kan varken sova eller andas på nätterna.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moto
    mamma till oliver skrev 2013-07-17 18:55:02 följande:
    Rul idag ❤❤samma datum som innan 19 dec .. Var stensäker på pojke men 90% säker var bm på en flicka till :) ❤❤❤

Gjorde du "bikarbonat-testet" ;) grattis till liten prinsessa! Kul med alla RUL nu, jag är så långt efter er andra! Har 2 v kvar till mitt! Nyfiken så jag spricker!!
  • Repan
    siolina skrev 2013-07-17 19:13:50 följande:
    Tror jag kände bebisen idag. Inte som sparkar utan som att något rörde om i magen. Kändes som den gjorde ett par volter ungefär. Kittlade lite. Har känt liknande tidigare, men idag kändes det lite mer. Känner ni igen det?

Angående astma och allergi så har jag båda men har inte känt av det något sedan jag blev gravid. Vet inte om det är graviditeten eller akupunkturbehandlingen jag gick på innan den.

Idag har vi tänkt lite på vagn. Vi använde inte liggvagn så hemskt mycket med första barnet, men det kan ju vara bra att ha en ändå. Tycker kronan city verkar bra men kanske lite trångt i mjukliften. Plus att det tar emot att köpa en ny vagn, vill helst köpa en för ca 3-4000 och då hellre en begagnad av bra märke än en sämre ny. Men den perfekta vagnen verkar verkligen inte finnas.
    Ja volter känner jag igen :) Har känt bebis flera ggr senaste två dagarna nu! 17+4 idag och RUL om en vecka!
  • siolina
    Repan skrev 2013-07-17 20:23:02 följande:
    Ja volter känner jag igen :) Har känt bebis flera ggr senaste två dagarna nu! 17+4 idag och RUL om en vecka!
    Mysigt. Kände för någon vecka eller några veckor sedan men det var inte lika starkt då så jag var mer osäker. Spännande med rul. För mig känns det som att det var efter rul som allting började på något vis. 
  • MissKaos

Livligt i magen härmed! Tycker det sparkar långt ner i buken. Kittlas lite. Minns inte att sonen gjorde så.

Är trött men sover dåligt. Längtar så efter efter semester nu! Bara två dgr kvar.

• mallabralla

Lite nervös över rul imorgon, men verkar ju som att det oftast går bra ; ) känner lite rörelser i magen, mysigt! Tror på pojke, har en flicka, så blir spännande! Någon som gjort rul på Emma kliniken i Malmö?

• Förstaförsökaren26

Har oxå ultraljud imorgon :) tror på kille, har gjort bikarbonat testet 5ggr och fått tjej 2ggr och kille 3ggr. Ska bli spännande å se.. Lycka till imorgon Mallabralla :)

Svar på tråden December bebis 2013