• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Trixxin

Hej! Hoppas jag får hoppa in här. Jag har följt denna tråd från start. Idag är vi i 19+2 med bf 10 december =) har en dotter på tre

• Trixxin

(Snubblade med tummen)... En dotter på tre år sen innan och igår fick vi reda på på rul att vi väntar en lillebror. Häftigt att man kunde se pillivippen så tydligt!! Nu blir det att ge bort alla rosa babykläder man sparat.

Jag känner sparkar flera gånger om dagen och längtar massor till december =)

Lycka till alla!!

• Förstaförsökaren26

Åh jag går på moln kom just hem från RUL å vi har en pigg och frisk liten flicka i magen!! Jag är så lycklig!! Jag vill föresten varna alla er som använder doppler att inte göra det! Hon som gjorde ultraljudet på mig rek att man inte gör det då man inte vet hur säkert det är. Bara så ni vet! Ha en toppen dag alla!!

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-18 09:43:33 följande:
    Åh jag går på moln kom just hem från RUL å vi har en pigg och frisk liten flicka i magen!! Jag är så lycklig!! Jag vill föresten varna alla er som använder doppler att inte göra det! Hon som gjorde ultraljudet på mig rek att man inte gör det då man inte vet hur säkert det är. Bara så ni vet! Ha en toppen dag alla!!

Grattis nä jag skulle inte våga använda dopler har hört mycker negativt om det.
    MissKaos skrev 2013-07-17 19:21:13 följande:
    Fråga mvc instället. Deras dr kan bättre än apoteket. Jag får ta clarityn. Har bekanta sommed har ätit det.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Det stod i FASS att det inte forskats tillräckligt för att veta hur det påverkar fostret och då vågar jag inte. Om inte de som tillverkar läkemedlet vet hur det påverkar foster känns det inte tryggt. Jag är väldigt anti mediciner under graviditet jag tar ju om det känns absolut säkert men tyvärr gjorde inte allergitabletterna inte det. Jag vill inte ta kortinsonspray heller då BM tycker man ska vara väldigt restriktiv med kortison. Självklart ska man ta detta om det är nödvändigt för att fungera i livet men för min del får det vara. Men oerhört jobbigt att känna sig sjuk hela tiden.
  • gosnosen

Min BM sa att alla receptfria allergitabletter är ok! Och dessutom så uppdateras inte fass så bra tycker jag. På janusinfo kan man läsa mer om sånt, där skriver de hur många som fått biverkningar och missbildningar av läkemedel vid graviditet, mkt bra!

• FiaFunderar

Nu har vi varit på ultraljud! När vi kom dit så kändes det så himla konstigt och spännande. Det är ju bara 13 och en halv månad sen vi gick där ifrån med vår nyfödda ❤
    Moderkakan i framvägg - det förklarar varför jag inte känt av några sparkar.
    En mycket livlig person där inne ð??? Det gick knappt att mäta eller få en bra bild men tillslut så ð???
    Vi fick inte reda på kön eftersom de inte vill tala om det. Lite tråkigt eftersom vi är så nyfikna men men...
    Allt såg iaf ut som det ska och det verkar vara en frisk och kry bebis ❤❤❤

• cupcakekiller

Nån som har tips på syskonvagn där man kan ha sittdelarna vända mot sig och som har svängbara framhjul? Inte så dyr heller då vi måste flytta och inte kommer ha råd med både dyr vagn + mer möbler. Var inne på en babytravel först, kollade in las vegas som man kan vända men sittdelarna är ju supersmå, sonen är 76cm o väger 10630g nu så med vinterkläder i december lär det aldrig funka.

• Annaa1988
    cupcakekiller skrev 2013-07-18 12:49:12 följande:
    Nån som har tips på syskonvagn där man kan ha sittdelarna vända mot sig och som har svängbara framhjul? Inte så dyr heller då vi måste flytta och inte kommer ha råd med både dyr vagn + mer möbler. Var inne på en babytravel först, kollade in las vegas som man kan vända men sittdelarna är ju supersmå, sonen är 76cm o väger 10630g nu så med vinterkläder i december lär det aldrig funka.
    Beemo L.A, Basson Duo och 2ME Los Angeles är 3 andra, billiga alternativ :)
  • Eyeonly

Kollar alla könet på bebisarna?:) vi gjorde inte de med första och inte nu heller .

Svar på tråden December bebis 2013