• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-16 06:23:16 följande:
    Skönt! Väl värt resan mao.
    Varför ger dom inte bricanyl för att lugna sd?

Jag vet faktiskt inet men bricanyl har aldrig haft effekt på mina sd, är mkt biverkningar av det. Läkaren sa att man får ha sd så länge tappen är opåverkad, hade den varit påverkad hade de kanske gjort det.
  • MissKaos

Jag hsr med gått upp mkt. Mer än du...

Skönt med lyhörd bm.

siolina skrev 2013-07-16 21:47:47 följande:
    Hej, jag är gravid i vecka 20 med bf 10 dec. Det är barn nr två men mitt första biologiska. Har varit orolig och nervös under graviditeten att något ska gå fel, men jag tror det börjar lätta lite nu. Hoppas.

Jag känner inga tydliga rörelser än, har moderkakan i framvägg så det lär kunna dröja ett tag till. Har inte känt sparkar och det jag har känt är svårt att definiera. Det händer ju så mycket i magtrakten och tarmarna och annat.

Har hittills gått upp 7-8 kg. Är det mycket? Känns så. Äter mer också, och mer onyttigt än jag brukar tyvärr.

Magen syns om man känner mig men den är inte jättestor tycker jag. Jag tror att om man inte känner mig eller vet hur jag brukar se ut så kan man nog tro att jag bara har lite mage.

Såg att ni pratade om bm-besök. Vi går dit ofta pga min oro. Vi har gjort hittills fyra ultraljud varav ett rul men nu blir det nog inget mer om det inte behövs något tul eller så. Normalt hos oss är en gång i månaden från och med nu och inget sedan inskrivningen ca v 11 men jag har fått komma och lyssna på hjärtat två gånger däremellan, i vecka 14 och 17 och sedan gjorde vi rul i vecka 19 och så har vi vanlig tid i morgon men ska dit igen om två veckor innan i ska på en semesterresa och sedan får vi se. Då kanske jag känner sparkar och jag hoppas jag ska vara lugnare då. Tycker det känns så bra att de lyssnar på våra behov och tar sig tid för oss. Vår barnmorska vet också vår historia och att vi har haft några missfall förut och så.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har det inte effekt är det ju ingen ide.

Biv jo jag använder inhalator men detcräckrt om man tar för mkt..

mammatilltvå85 skrev 2013-07-16 21:48:24 följande:
    Jag vet faktiskt inet men bricanyl har aldrig haft effekt på mina sd, är mkt biverkningar av det. Läkaren sa att man får ha sd så länge tappen är opåverkad, hade den varit påverkad hade de kanske gjort det.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina
    MissKaos skrev 2013-07-16 21:54:14 följande:
    Jag hsr med gått upp mkt. Mer än du...
    Skönt med lyhörd bm.
    Jo, det kanske inte känns superextremt, men jag antar att det ändå kommer bli än värre mot slutet så jag lär ju sluta på minst +20 kg? Visst är det så, att det blir värst på slutet?
    Det är inte världens grej egentligen, men jag har rätt svårt att gå ned och lite halvmeckig relation till mat och vikt tyvärr fast jag försöker strunta i det eller ialla fall inte tänka på det.
  • moto
    sarak skrev 2013-07-16 12:00:06 följande:
    Hur ofta går ni till BM? Jag var där i vecka 12 och sedan är det inget besök före vecka 24. Känns som en evighet. ofs är det ett UL där emellan, men ändå! Jag längar till mitt besök, speciellt nu när jag är sjuk och har ont av foglossning och det känns allmänt jobbigt.

Samma här hon sa att jag skulle ringa i v 23 eller v 24 jag minns inte ens! Kan de inte kalla istället då!?
    Repan skrev 2013-07-16 13:45:42 följande:
    Ja jag med antar jag, känns trist att ha 15 veckor helt utan barnmorskebesök. Man måste liksom själv ringa och tjata om man vill prata om något - dessutom känns det konstigt när jag sattes på järntabletter redan i v. 9 att inte kolla upp mitt järnvärde någon gång igen och se hur det ligger nu och om det är bra nog.

Ska man inte kolla det igen? Det fick jag göra när mitt järnvärde (depåerna) sjönk sist (icke gravid)! Jag har köpt hemofer nu för att starta med låg dos.
  • moto
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-16 21:48:24 följande:

Hoppas det går att hålla lillan inne längre än bröderna!! Skönt att du fick lugnande besked nu iaf! Kram till dig!
  • MissKaos

Det är nog olika när och hur man går upp. Jag borde sluta äta glass och choklad. .

Gick upp mkt i början med sonen och samma nu. Kommer nog gå upp mer denna gången. Ska försöka stoppa på max 20.

siolina skrev 2013-07-16 21:57:39 följande:
    Jo, det kanske inte känns superextremt, men jag antar att det ändå kommer bli än värre mot slutet så jag lär ju sluta på minst +20 kg? Visst är det så, att det blir värst på slutet?

Det är inte världens grej egentligen, men jag har rätt svårt att gå ned och lite halvmeckig relation till mat och vikt tyvärr fast jag försöker strunta i det eller ialla fall inte tänka på det.

• gosnosen

Lyckat RUL nu i morse! Bf 8 december istället för tionde. Moderkaka i framvägg, vilket jag absolut inte trodde eftersom jag har känt bebben sen vecka 13 eller 14. Två bilder med hem. Jättelycklig :)

• Förstaförsökaren26

Grattis gosnosen till ett lyckat RUL! Imon kl 9:00 är det dags för mig! Börjar bli nervös nu.. Vill också känna av bebisen är förvisso i v19 (18+5)

Svar på tråden December bebis 2013