• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Annaa1988
    Elsapelsa11 skrev 2013-07-23 22:28:14 följande:
    Ja blir det donkey hoppas jag få sålt go'n innan så det finns lite startkapital. :) 
    Det får du! Vad har du för färgkombo?
  • Repan
    Elsapelsa11 skrev 2013-07-23 22:28:14 följande:
    Ja blir det donkey hoppas jag få sålt go'n innan så det finns lite startkapital. :) 
    Vilken Go har du? Vi funderar på om vi ska köpa en begagnad Go eller en ny 2013 med framhjulsfjädring - de verkar tyvärr inte säljas begagnat direkt än :)
    Bebis BF 21 december 2013
  • Plopps80
    siolina skrev 2013-07-23 21:27:49 följande:
    Ja, så klart, men jag fattar inte. Det vill säga, jag kritiserar inte utan jag undrar vad tanken är? Det vore intressant om någon kunde förklara för jag hör det där ibland men jag förstår inte vad man menar. Vad innebär det att namn passar ihop, t ex?

Jag personligen känner att namnen på våra barn måste passa in. Det ska låta bra och gå smidigt när man pratar om dom tycker jag. Filippa heter dottern och sonen ska heta Freddie. Älskar sångaren Freddie Mercury och då Filippa går ihop så bra med Filippa. Alla tänker ju olika kring det med namn.
  • Annaa1988
    Repan skrev 2013-07-24 10:07:02 följande:
    Vilken Go har du? Vi funderar på om vi ska köpa en begagnad Go eller en ny 2013 med framhjulsfjädring - de verkar tyvärr inte säljas begagnat direkt än :)
    Jag hade köpt en -13, eftersom dukan byta till vinterdäck :)
  • Plopps80
    IdaJ skrev 2013-07-23 22:44:58 följande:
    Vi har fått jättemånga negativa kommentarer om det namnet vi har pratat om att våran pojk ska ha. Förstår inte varför alla ska ha åsikter om något dom inte ens behöver bry sig om, och isåfall kan dom väl ändå hålla det för sig själva och inte såra oss genom att säga något elakt eller göra någon konstig min när vi berättar vad han ska heta. Hur kommer ni att bädda vagnen i vinter? Jag funderar på att lägga ett fårskinn i botten av vagnen och ha overall och filt. Är det helt fel?? ( noll koll) ;)

Snacka om att ha fått negativa kommentarer!!! Freddie Mercury var ju bög... "Tänk om han blir bög". "Haha ungen ska ju bli bög"... Blir så förbannad. Det är ett oskyldigt barn dom pratar om och blir han det så blir han. Och varför skulle han bli bög för att han heter Freddie?
  • Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-24 10:21:22 följande:

Snacka om att ha fått negativa kommentarer!!! Freddie Mercury var ju bög... "Tänk om han blir bög". "Haha ungen ska ju bli bög"... Blir så förbannad. Det är ett oskyldigt barn dom pratar om och blir han det så blir han. Och varför skulle han bli bög för att han heter Freddie?
    Ja, varför skulle han bli det? Sitter hans sexuella läggning i namnet eller?
    Det är ju ungefär lika korkat(och extremt obildat) som att säga att de blir bögar av att leka med en docka eller ha ett rosa plagg.. Folk alltså!
    Freddie är ju superfint! 
  • Repan
    Annaa1988 skrev 2013-07-24 10:21:01 följande:
    Jag hade köpt en -13, eftersom du då kan byta till vinterdäck :)
    Ja jag har tänkt på det också, men så bor vi i Göteborg och det brukar inte direkt komma jättemycket snö ;) Men det är ju bra även för nästa vinter så att säga.

Eftersom vi vet att vi kommer försöka få barn nummer två inom några år efter ettan så känns det kanske också bra med en helt ny Go, som räcker även till det barnet utan att bli för sliten. Vad tror ni om det?

Men ingen är positiv till detta - alla säger köp begagnat och sen köp begagnat igen... jag tror dock inte att man tjänar speciellt mycket på detta, men vet inte... skönt också med garanti när man har en ny vagn... 
    Bebis BF 21 december 2013
  • Goldie
    Sokkerflikkan skrev 2013-07-24 08:28:35 följande:
    Goldie- va roligt att du också är härifrån. Trodde jag var ensam i tråden :p jag har för övrigt startat en tråd för oss i Umeå omr som ska ha barn vintern 13/14 men än så länge inte så många napp.

Jag kommer ju härifrån så känner ganska många. Men jag blir först i vår vänkrets som får barn så det känns lite tråkigt. Ingen att hänga med under mammaledigheten osv.

Haha ja vi får väl se, när är ditt BF datum? Jag har den 10/12 :)
    Trodde jag var själv jag med :P Har inte sett din tråd men ska kolla in den och hoppa in där med!

Jo, det blir ju lite så när man är först, ingen av mina barndomskompisar från där jag kommer har skaffat barn ännu heller. dock är det även en fördel ibland att vara den första i umgänget som skaffat barn, i alla fall för min dotters del - för de flesta jag umgås med är hon typ det enda barnet de känner, så då tycker de att det är mer spännande att komma på besök och leka med henne/passa henne och se hur hon utvecklas jämfört med om de hade haft sina egna barn att hålla reda på, tror jag...

ah, du ligger lite tidigare än jag, jag har BF 25/12 än så länge. (RUL imorgon så får se om det justeras något då!) Får se hur det blir denna gång, dottern föddes strax före jul 2011 och då var det väääldigt dött på BB, jag tror december är en lite ödsligare månad. 

Var i Ume bor du då? (om du känner dig bekväm i att svara på det, ibland vill man ju inte skriva allt om sig själv till "främlingar" på internet såklart.)   
  • Smulan91

Ska också köpa en ny go 13! Mitt första barn och vi vill ha minst två till så begagnat känns onödigt

Svar på tråden December bebis 2013