• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Elsapelsa11

Så fina bebismagar mammatilltvå85 och pyysen! Det är kul att det börjar synas lite mer ordentligt nu. Man får passa på att njuta nu för jag minns det som att den var lite stor och i vägen i slutet av graviditeten... ;) i varje fall när man skulle försöka sova! :)
    Vår lilla (ja än så länge är hon liten) flicka klappar på min mage och vinkar och säger hej, hej! Och så fnissar hon lite. Men hon förstår förstås inte fullt ut vad det innebär att det är en bebis i mammas mage.. (fyller 2 i sep). Hon pekar på sin egen mage och frågar Bebis? och sen pappas och mormors osv... hihi. Ganska gulligt! Hoppas hon tycker det är lite kul när bebisen kommer också. :)

• MariaOchNiklas
    Elsapelsa11 skrev 2013-07-24 22:16:55 följande:
    Så fina bebismagar mammatilltvå85 och pyysen! Det är kul att det börjar synas lite mer ordentligt nu. Man får passa på att njuta nu för jag minns det som att den var lite stor och i vägen i slutet av graviditeten... ;) i varje fall när man skulle försöka sova! :) Vår lilla (ja än så länge är hon liten) flicka klappar på min mage och vinkar och säger hej, hej! Och så fnissar hon lite. Men hon förstår förstås inte fullt ut vad det innebär att det är en bebis i mammas mage.. (fyller 2 i sep). Hon pekar på sin egen mage och frågar Bebis? och sen pappas och mormors osv... hihi. Ganska gulligt! Hoppas hon tycker det är lite kul när bebisen kommer också. :)

När jag berättade för mi kompis barn på 2,5 år att det låg en bebis i min mage så hade hon oxå det i sin mage. Ca 1 år efter min kommit ut så berätta hon att hennes bebis äntligen kommit ut. Nu när jag väntar nr så är det samma procedur och nu är hon 4 år. Finns mycket funderingar och fantasi hos barn. Kan tillägga att jag är hennes kompis i stället för hennes mamma anser hon
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Repan
    Elsapelsa11 skrev 2013-07-24 22:06:25 följande:
    och Repan: (jag vet inte hur man får till två citat i samma svar...)
    Det är svart chassi med blå (cool blue) liggdel och grön (moss green) sittdel. Köpt 2011. Vi har även babyskyddet som hör ihop med vagnen och isofixbas till det. Vet dock inte hur vi ska göra med babyskyddet - behålla eller skaffa ett som går att klicka på donkeyn. Om det nu blir donkey... måste nog till lite övertalning när det gäller min sambo... 
    Repan, vi har varit mycket nöjda med go'n så vare sig ni köper begagnat eller nytt blir ni säkert nöjda. Angående vinterhjulen så har inte jag inget minne av att vi störts särkilt mycket av att inte ha några. :)
    Skönt o höra! Har inte hört mkt negativt om den alls, verkar vara ytterst få exemplar som har problem på något vis :) Vi köper nog en ny med tanke på planer på fler barn... 
    Bebis BF 21 december 2013
  • Sokkerflikkan

Goldie - haha ja jag tror inte december är månaden folk planerar att få barn i. Jag måste väl erkänna att jag hade tyckt januari varit bättre;) men å andra sidan blir det bara mer firande i december:) så länge vår bäbis inte föds på julafton är jag nöjd;)

Vi bor i en lägenhet på Nydalahöjd, men vi spanar efter något större. Det känns lite trångt att bo i en tvåa med två stora hundar och två barn framöver. Men skulle misstänka att vi inte kommer få någon lägenhet fören sommaren 2014.. Då borde min kötid äntligen blivit tillräckligt lång.

Var bor du?

• Elsapelsa11
    MariaOchNiklas skrev 2013-07-25 07:58:28 följande:

När jag berättade för mi kompis barn på 2,5 år att det låg en bebis i min mage så hade hon oxå det i sin mage. Ca 1 år efter min kommit ut så berätta hon att hennes bebis äntligen kommit ut. Nu när jag väntar nr så är det samma procedur och nu är hon 4 år. Finns mycket funderingar och fantasi hos barn. Kan tillägga att jag är hennes kompis i stället för hennes mamma anser hon
    Ja barn är fantastiska och det är så kul nu när vår dotter kan uttrycka vad hon tänker. :)
  • Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-24 19:42:16 följande:
    Tack för alla svar ang de dumma (jävla) kommentarerna jag fått ang namnet Freddie. Skulle glatt visa ulj bilderna för min moster. Hon tittade knappt utan sa med allvarlig min "tänk om han blir bög då". Vet inte om det var pga namnet eller att det var en pojke i magen. Hon blev besviken för hon ville att det skulle vara en tjej till. Jag är djupt besviken på henne. Kompisens man retar alltid mig för att jag gillar Freddie Mercury och kan inte för sitt liv förstå hur man kan döpa ett barn efter honom. Han och hans son retar mig och säger att barnet kommer bli bög eftersom han ska heta Freddie. De har en väldigt rå jargong jag är van men givetvis sa jag till och sa till min kompis att jag tog illa upp. För mig är alla lika värda. Jag älskar Freddie Mercury för att han stod för den han var. Han var manlig men hade en väldigt feminin sida. Han ville gärna klä sig i kvinnokläder och så i privatlivet. Beundrar honom för att han stod upp för sig själv. Har sett alla dokumentärer om Queen och läst böcker och allt som finns på nätet. Han fachinerar mig och är min store idol. Skulle min son bli homosexuellt bryr jag mig inte ett dugg bara han är lycklig. Det är bara så dumt att anse att ett namn skapar sexuell läggning.
    Ja, så dumt av dem. Jag blir glad av att du står på dig!
  • Annaa1988
    cupcakekiller skrev 2013-07-24 19:57:59 följande:
    Fattar inte grejen om ens son blir bög.. Vem bryr sig, bara barnet är lycklig och mår bra, jeeez. Appropå det så passade min mamma sonen häromdagen och hade en vän där, vännen hade sagt typ "Ååh vad söt han är, han kommer få så många tjejer när han är äldre!" Mamma hade svarat "Ja eller killar, vi får väl se" hennes kompis hade blivit tyst först och sen sagt "Nä men det vill man väl ändå inte!"... Bör tilläggas att de är båda 45 år och lärare, tycker att sånna ändå borde vara lite mer öppensinnade men nä!
    Sådär svarar jag alltid när folk säger att grabbarna kommer att jaga efter mina tjejer "ja, eller flickorna kanske, vet vet".. Haha, de blir så paffa!
  • Repan

RUL 18 + 5 Bebis i profil, böjd med knäna framför ansiktet. Man skymtar en hand bakom huvudet.

Allt såg fint ut, den låg och vickade på fötterna! Så sött, vi fångade det på film.
    Bebis BF 21 december 2013
  • Elsapelsa11
    Repan skrev 2013-07-25 08:11:33 följande:
    Skönt o höra! Har inte hört mkt negativt om den alls, verkar vara ytterst få exemplar som har problem på något vis :) Vi köper nog en ny med tanke på planer på fler barn... 
    Ja, det är kul att få unna sig nåt nytt. Speciellt vagn!

Svar på tråden December bebis 2013