• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Plopps80 - Tack för svaret! :) ska allt bege mig upp på stan å köpa den idag! Tycker att den är så söt! Hehe ja öronen är kanske inte att önska men de får vara kvar tror jag :)

• Tuttiluttan

Ska på rul idag 14.30, nerverna börjar verkligen göra sig till känna nu... Min Guuud va nervös jag är!!

• Repan
    cupcakekiller skrev 2013-07-25 12:34:38 följande:
    Mina foglossningar är värre, funderar på att köpa ett foglossningsbälte men var gör man det? Förövrigt ska vi på lägenhetsvisning idag, en 3a på 80kvm med uteplats, hoppas att den är fin! Nu bor vi i en 1a på 48kvm, sonen sover i en garderob utan fönstet där bara spjälsängen får plats, trångt redan så vägrar bo här med 2 barn..
    Om du går till sjukgymnast för åttio spänn "diagnostiserar" hen dig och du får låna ett bälte gratis :)
    Bebis BF 20 december 2013
  • LängtanSåStor
    Tuttiluttan skrev 2013-07-25 13:13:59 följande:
    Ska på rul idag 14.30, nerverna börjar verkligen göra sig till känna nu... Min Guuud va nervös jag är!!
    Lycka till :D
  • MissKaos

Fin!

Plopps80 skrev 2013-07-25 11:15:55 följande:
    Här är lite nyinköpt från Newbie mitt favoritmärke. Overall/åkpåse i ett med luva och ärmar man kan vika över händerna samt en lucka för bältet i bilstolen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag köpte 56nen pop och dom är ju gigantiska i strl..

Plopps80 skrev 2013-07-25 13:09:04 följande:
    Köpte 62. Den kommer vara enorm för en nyfödd men eftersom den ska hålla hela vintern fram i mars kanske april om det blir kallt fick det bli 62. Den är ju så jäkla smidig. Bara att öppna om bebisen somnat i vagnen man behöver ju inte krångla ur bebisen utan bara dra ner dragkedjan och ta ur armarna så kan Lillen ligga kvar och sova. Att det fanns hål för bältet var ju bara så perfekt. Den overallen räcker ju hela vintern då barnet ligger hela tiden under ett täcke eller i åkpåse. Känns som ett bra köp. 249:- det enda jag retar mig på är att det är öron på :/( avskyr kläder med öron. Undrar om man kan sprätta bort dom. Annars får dom väl vara där. Tycker den är så klassiskt fin men öronen förstör ju det!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Tack miss k. Ja pop i strl 56 kan ju klassas som 62 med tanke på storleken. Så jädra kul med bebiskläder ska till villervalla outlet och frossa i kläder någon dag. Men deras kläder är också stora i storlekarna.

• sillan01

Har varit på RUL idag. Allt såg jättebra ut och därinne finns en jätte livlig liten kille :))
    Lycka

• moto
    MissKaos skrev 2013-07-20 09:32:17 följande:
    Kan vi inte be bb om insticksprogram som gör att dom skiter på fm?
    Jag vill helst slippa gå upp. .
    Annaa1988 skrev 2013-07-20 10:35:52 följande:
    Haha, ja någon form av timer vore ju ypperligt. Eller att de bara skiter då någon som älskar att byta bajsblöjor är i närheten ;)
    Plopps80 skrev 2013-07-19 23:39:35 följande:

Har jag skrivit att barn är konstiga som bajsar på natten? Nej! Jag har däremot aldrig hört talas om det. Jag trodde inte bebisar bajsade på nätterna det är vad jag har hört. Jag skrev på skoj att jag inte hoppas min son lägger sig till med sånna ovanor, men man kanske inte får skämta i denna tråden. Jag skulle aldrig gå upp och väcka upp mitt barn genom att tända och byta blöja om det inte vore absolut nödvändigt. Givetvis hoppas jag inte att jag får ett barn som bajsar på nätterna. Så kul är det inte att byta blöja. Gör barnet det så gör det och jag har aldrig påstått att det är onormalt. Har aldrig hört talas om någon vars bebis bajsar på nätterna. Tråkigt att man inte kan skriva saker i tråden utan att bli ifrågasatt.
    min son bajsade på nätterna, men när han blev äldre gick han över till att bajsa på lördagar kl 14 Skrattande Helt sant! Bytte sedan dag till söndagar och nån tid! Och ändå kivades jag och min man om vems tur det var att byta! Hoppas jag får en sådan bajsare den här gången också! haha Skrattande

• moto
    Plopps80 skrev 2013-07-25 12:06:39 följande:
    i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...
    den där har jag också köpt, jag tänker mig att det räcker med den i vagnen!?

Behöver man verkligen en overall OCH en åkpåse?? Verkar varmt!
    Plopps80 skrev 2013-07-25 16:19:18 följande:
    Tack miss k. Ja pop i strl 56 kan ju klassas som 62 med tanke på storleken. Så jädra kul med bebiskläder ska till villervalla outlet och frossa i kläder någon dag. Men deras kläder är också stora i storlekarna.
    Jag var där häromdagen när vi var på semester i Gbg, men tyckte inte outleten hade så mycket! Shoppade däremot loss i vanliga butiken!

Svar på tråden December bebis 2013