• sarak

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2014-01-24 18:53:52 följande:
    Har boken men har inte börjat. Har säckat igen totalt. Ligger på soffan och ammar medan jag äter godis. Förfärligt :/ Hur är era bebisar på kvällen? Är de oroligare än under dagen, vill de äta oftare? Ludwig är ofta orolig och vill helst äta hela tiden. Det bränns ju i brösten! Denna kvällsoron började runt 5 veckor. Han är nu 9 veckor. Längtar så tills det är över är såå trött på kvällarna vill ha lugn och ro!
    Tror jag har världens tröttaste bebis. Han har sin vakentid kl. 6-8 och 14-17. Resterande tid sover han. Är 9 veckor på tisdag. Är aldrig så att han vill äta hela tiden längre. Äter på 5 minuter, rapar, spyr upp hälften och somnar om. Han har varit lite knölig och inte velat ta höger bröst ett par dagar. Mjölken kommer fortare där, han hinner inte svälja, sätter i halsen, får mjölk i ansiktet, blir arg... Jag har inte orkat bråka utan han har fått ta bara vänster ett tag, så har jag pumpat höger morgon och kväll. Och idag har han tagit höger ett par gånger utan problem, skönt! 
  • sarak
    moruri skrev 2014-01-25 18:33:06 följande:
    Hmm, tänkte bara göra er lite uppmärksamma om att minifoam är tydligen förbjudet i typ hela Norden förutom Sverige. Tror de va nå konserveringsmedel eller så som inte är bra i det.. Minns inte exakt. Men använde det till Ferdinand innan jag läste om att det inte var så bra. Känns fel att ge något som är förbjudet i grannländerna. Tror sempers och magmassage is the shit!

Är du säker på att det är så fortfarande? All info jag hittar om det är typ från 2006. Tänker att dom kan ha tagit bort konserveringsmedel som var anledningen till att det inte rekommenderades?
  • sarak
    Nov13 skrev 2014-01-26 14:31:52 följande:
    Vi vet inte om levervärdet beror på vikten eller om vikten beror på levervärdet. Ber till högre makter att det är det första. Läkaren har varit helt övertygad om att det ska ha rättat till sig dom senaste tre provtagningarna men nej. Ena levervärdet hade dock gått ner men inte det andra. Det står helt stilla. Att något är fel på levern eller gallgångarna är ju en mardröm. Vill bara att han börjar öka i vikt nu och att allt blir bra. Går sönder av oro just nu... :(
    Åh nej. Håller tummarna för att han snart ökar i vikt och att det inte är något allvarligt fel. Förstår att du är orolig
  • sarak

Rasmus 9 veckor igår. 57,5 cm 5370 gram. Följer kurvorna fint som vanligt. Sover bra. Känns väldigt stabilt med våran lilla kille.

• sarak

Vägde mig själv också när vi var på bvc. INTE kul!! 9 kg kvar till inskrivningsvikt. Har inte vägt med sedan förlossningen, trodde jag skulle ha tappat mer. Styrketränar 3 dagar i veckan, går promenader på minst 30 minuter dom dagarna. Övriga dagar promenerae jag 1 - 1,5 timme. Äter vad jag vill hur mycket jag vill med enda restriktionen att jag inte får äta socker. Helammar. Tycker det borde hända något, men tydligen inte. Ska testa dra ner liiite på kolhydraterna.

• sarak
    FiaFunderar skrev 2014-01-28 21:37:57 följande:
    Idag lyckades jag! En unge på vänster arm och en på höger arm. Lite gungande och en del vaggvisor så sov de sen
    Den lilla sov bara en timma men ändå
    Åh vad skönt det ser ut!
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-01-29 13:08:15 följande:
    Min unge äter mindre ofta. Bajsar mindre ofta, men när hon gör det -wow.. hoppas hon äter mer per gång bara! Sover större delen av dygnet men är glad när hon är vaken och komunicerar gärna med oss (utom när hon har magont då). Sprattlar vilt med armar och ben Vägning på onsdag. Spännande.
    Hon sover så mkt mer än vad storebror gjorde. Fem veckor i lördags. Hur mkt sover era småttingar?
    Rasmus sover också jämt! Har sovit sedan 22 igår kväll, med undantag för amning och såklart de 20 minutrarna på BVC då han var ett monster i vanlig ordning. Han gillar verkligen inte att vara där. 
  • sarak

Jodå, han är vaken också. Men jag tror han sover ganska mycket. Speciellt på förmiddagarna. Nu börjar han komma igång, lagom tills pappa är på väg hem Snuttig men inte hungrig. Låtsastuttar längst ut på bröstvårtan så det säger smack smack. Lapar i sig mjölken som droppar. Skrattar när jag säger att han är en buse...Han är så go

• sarak

Där fick jag för att jag sa att mitt barn mest sover, eller i varje fall inte är vaken så långa stunder. Nu har han precis tvärslockat efter att ha varit klarvaken i över tre timmar och krävt att bli konstant underhållen. Puuuh, kan man få sitt eftermiddagskaffe nu tro. 

• sarak

Q

moruri skrev 2014-01-30 09:23:14 följande:
    Tror Ferdinand blivit påverkad av allt runt om. Fått lillebror, flyttat, pappa borta... Sover jätteoroligt och såååå svår att söva. Känner mig som sämsta mamman när tålamodet sviker. Sen hjälper det inte när han är allmänt jävlig och kastar min telefon i golvet och nyper lillebror. Helt slut!!!!!

Inte konstigt att han reagerar. Men någon dålig mamma verkar du då rakt inte vara, snarare världens bästa supermorsa. Inte många som skulle klara det du just nu går igenom.
Svar på tråden December bebis 2013