• sarak

December bebis 2013

Sovdag igår och i natt sov han 22-05. Somnade om, väckte honom 07.30, ont i brösten och rädd att mjölkstockningen ska komma tillbaka. Sedan var han vaken ett par timmar på strålande humör. Skönt, började nästan bli orolig att någon var fel

• sarak
    MissKaos skrev 2014-01-18 17:41:39 följande:

Jag har ingen koll. Ammar när hon säger till. Och ibland om brösten gör ont. Sålänge hon går upp i vikt ser jag ingen anledning att ha mer koll än så! Vet att det alltid är en ätning ca kl 14 för sen brukar jag ta kaffemm och en på morgonen samt massa på kvällskvisten.

Älskar bebisbubblan och gillar amningen. Smidigt och mysigt. Bebis har utslag på halsen tror det är spyorna.. ska ta oc tvätta rent ikväll och torka och på med bröstmjölk. Hoppas det hjälper..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag tycker också att det känns helt underbart just nu. Så mysigt, vill aldrig att det ska ta slut.
  • sarak
    Plopps80 skrev 2014-01-18 20:59:14 följande:

Har varit hos svärföräldrarna hela dagen. Mkt gap och skrik från barnen som lekt kusinerna. Farmor och svägerskan hållit Ludwig. Sitter i bilen påväg hem. Han skrek några minuter innan vi gav nappen. Hemma tar han aldrig napp men i bilen blir han lugn av den. Han gillar inte bilstolen riktigt. Sover gott nu iaf. Får se om han är så överstimulerad så han skriker halva natten. Hoppas inte! Man måste ju kunna göra lite grejer orkar inte bara sitta hemma. Hur är era bebisar i bilen. Ludwig kan vara orolig några minuter sen somnar han. Stannar vi bilen vaknar han direkt och blir orolig.

Rasmus somnar direkt i bilstolen. Samma i barnvagnen. Han somnar innan vi ens hinner ut. Tror det beror på att han har overall på och känner sig inbäddad.
  • sarak

Nu verkar Rasmus period av sömn dygnet runt vara över. Somnade 22, vaknade 01 och ammande. Sedan vaknade han 02.30 och somnade inte om. Var nöjd, så jag kunde småslumra lite men inte sova ordentligt. Ville ligga nära och sparka mig i magen, snacka skit och le. Klockan 6.30 gav jag upp att somna om, lade honom hos sambon och gick ut i stallet och red en sväng. Nu är han trött. Resten av familjen ska till badhuset. Vi ska bädda ner oss i sängen och mysa och förhoppningsvis sova lite. 

• sarak
    Irlais skrev 2014-01-18 22:21:26 följande:
    Tror du inte jag ville slå ihjäl honom, har ju panik att han ska göra något sånt igen dessutom. Bebisen är två månader... Jag försöker hitta länkar eller något jag kan visa sambon så han fattar att det är farligt, han tar det inte på allvar när det bara är jag som säger det. Annars ringer jag BVC och ber sköterskan säga åt sambon och förklara varför.
    Ibland gör man dumma saker utan att tänka. Om han är ångerfull och verkligen aldrig tänker göra om det tycker jag du ska släppa det, det var säkert ingen fara. Men om det däremot är så som det nästan verkar, att du inte kan lita på honom och att han inte gör det igen, då måste jag säga att det är helt fruktansvärt
  • sarak

Nähä, han var inget sugen på en mysdag i sängen. Har inte sovit ordentligt sedan 02.30. Gav upp och satte på min bärsjalen. Gissa vem som somnade på 2 sekunder och snarkar som en gris? Jag ville ju också sova!! Får städa istället. Som vanligt. Och tvätta. Spyor överallt. Just nu har jag lite spy mellan brösten. Kan inte ta ut bebis ur sjalen bara för att torka bort dom. Och i håret. Vet inte hur många gånger per dag jag tvättar spyor ur mitt hår och mina kläder med våtservetter. Jag var visst också en kräkbebis, så han har nog fått det efter mig

• sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-19 14:04:56 följande:
    Hjälp mig tjejer - kan jag ha sett i syne. Satt å myste med lillan i famnen å smekte henne på kinden å log mot na. Å då från ingenstans avfyrade hon världens leende.. Kan det stämma?! Hon är 3 v på tisdag å är född 2v efter BF. Eller inbillar jag mig?!
    Det är klart att hon log. Sedan är det ju inte säkert att det var just ett svarsleende på ditt leende, det kan ju ha varit ett jag-är-nöjd-och-mår-bra leende. 
  • sarak
    moruri skrev 2014-01-19 19:45:57 följande:
    Längtar tills Douglas börjar le mer än på bara reflex. :) sååå mysigt ju! Finns ju seriöst inga problem i världen när Ferdinand ler till mig. Sååå ärligt leende från hjärtat, man smälter ju!!!! Nu sover båda prinsarna och jag tänkte plocka lite här hemma, skura köksgolvet och försöka få upp lite fotoramar på väggarna. Sedan ska jag ha ett lååångt samtal med mannen via skype.

Imorgon ska jag försöka ta mig ut och storhandla, blöjor ersättning, blabla... Färg till en fondvägg och presenter till Ferdinand som fyller 1 år nästa fredag. Tänka sig. Kan knappt fatta att han är mitt barn än, så har man redan skaffat ett till, tokigt :D
    Är det inte helt jäkla sjukt hur naturen fungerar? Tänk att vi seriöst gjort våra barn??? En tå, öga, nagel, allt har vi gjort? Så himla sjukt och galet coolt!!
    Alltså jag beundrar din inställning till allt. Härligt!!
  • sarak

Sovit 10 timmar med endast en amning/blöjbyte.Glad och nöjd bebis, glad och nöjd mamma.

• sarak
    MissKaos skrev 2014-01-20 10:33:06 följande:
    Igår lät Elsa gräsligt. Lät dom hon inte fick luft eller hadr ngt i luftvägarna. Panik var påväg att åka in då började hon skrika som vid magknip. Efter 20min somnade hon och lät bättre. Som om det lossnade vad det ni var. Skrikandes barn får luft iaf.. hon sov 25min åt sov 25min åt sen fick hon ligga hos mig och med några matpauser sover hon ännu..
    Fy vad läskigt!! Skönt att det gick bra. Är det bättre med koliken?
Svar på tråden December bebis 2013