• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    http://www.tradera.com/blatt-set-stl-50-ej-sikke-lej-auktion_341783_187310747

...shoppat extra kläder till bebis -vem vet, den kanske blir en kräkis?
    mamma till oliver skrev 2013-08-01 20:57:09 följande:
    Miss kaos: he he börjas i tid :)

De sista dagarna har det känts som om min försöker bygga ut sin etta.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mamma till oliver

Miss kaos: min är så lugn än så länge men det ändras nog om nån vecka ;) kommer väl ut en vilde :) Nä nu lär jag sussa kl på ringning ska iväg på ridläger med dottern :)

• Repan

Ranten: magmunnen som påverkas av hormonerna + halsbränna som följd (illamåendet). Magmunsproblem gör väldigt ont i solarplexus.

• Plopps80

Efter två lugna dagar med enbart lite buffar och bök har Lillen härjat runt i 40 min nu på morgonen. Väldigt vad olika det är vissa dagar rör han sig hela tiden och vissa dagar verkar han sova hela tiden.

• ranten
    Repan skrev 2013-08-02 00:22:21 följande:
    Ranten: magmunnen som påverkas av hormonerna + halsbränna som följd (illamåendet). Magmunsproblem gör väldigt ont i solarplexus.

oj ok, hormonerna påverkar visst allt!
      tack för ditt svar nu blev jag klokare :)
  • pyysen

Var på vårt andra RUL idag och oj så besviken jag är. Fick en sån skit läkare som undersökte mej så jag har bara vilja gråta hela dagen. Har väntat så mycket till den här dagen och nu finns det bara en stor klump i halsen.

Vi fick inte alls veta nåt nytt sen RUL i v.12. Läkaren kunde inte svenska el. finska och så förstod han sig just och just på hur ultra"maskinen" fungerade. vilket betydde att det var omöjligt att fråga nått för vi kunde knappt kommunicera. Det vi fick ut var att Han sa att det är omöjligt att se könet just nu men ändå så sa han att det kunde vara en flicka. (fast lillen var svängd så att vi inte kunde se nått och fast läkaren som undersökte mej i v. 12 sa en kille. okej det vet jag att kan ändras men han idag kunde ju inte ens se nått kön alls) och så sa han att jag har normal mängd fostervatten när har 10 min senare sa att det är för lite vatten. Allt sånt höll han på med. Vi fick inte grepp om nånting vad han yrade på med. Räkna mej till fel graviditetsvecka fast det är omöjligt eftersom jag alltid har känt av mina ägglossningar och kan säga precis på dagen när det hände. vilket betyder att jag inte ens vet när min BF är nu. Så nu är vi bara förvirrade om allt står rätt till.

Så direkt efter besöket körde vi till en privatklinik och beställde ny UL till en privatläkare för att få kolla upp att allt står rätt till. Fick tid redan till nästa tisdag men det är ju "evighetslånga" dagar tills det nu när man grubblar på allt.

• gosnosen
    pyysen skrev 2013-08-02 13:53:34 följande:
    Var på vårt andra RUL idag och oj så besviken jag är. Fick en sån skit läkare som undersökte mej så jag har bara vilja gråta hela dagen. Har väntat så mycket till den här dagen och nu finns det bara en stor klump i halsen.

Vi fick inte alls veta nåt nytt sen RUL i v.12. Läkaren kunde inte svenska el. finska och så förstod han sig just och just på hur ultra"maskinen" fungerade. vilket betydde att det var omöjligt att fråga nått för vi kunde knappt kommunicera. Det vi fick ut var att Han sa att det är omöjligt att se könet just nu men ändå så sa han att det kunde vara en flicka. (fast lillen var svängd så att vi inte kunde se nått och fast läkaren som undersökte mej i v. 12 sa en kille. okej det vet jag att kan ändras men han idag kunde ju inte ens se nått kön alls) och så sa han att jag har normal mängd fostervatten när har 10 min senare sa att det är för lite vatten. Allt sånt höll han på med. Vi fick inte grepp om nånting vad han yrade på med. Räkna mej till fel graviditetsvecka fast det är omöjligt eftersom jag alltid har känt av mina ägglossningar och kan säga precis på dagen när det hände. vilket betyder att jag inte ens vet när min BF är nu. Så nu är vi bara förvirrade om allt står rätt till.

Så direkt efter besöket körde vi till en privatklinik och beställde ny UL till en privatläkare för att få kolla upp att allt står rätt till. Fick tid redan till nästa tisdag men det är ju "evighetslånga" dagar tills det nu när man grubblar på allt.
    Usch vad tråkigt! Om ni orkar så borde ni kontakta kliniken och framföra klagomål. Men bra att ni bokade annat ul! hoppas det blir bättre.
  • pyysen
    gosnosen skrev 2013-08-02 15:06:42 följande:
    Usch vad tråkigt! Om ni orkar så borde ni kontakta kliniken och framföra klagomål. Men bra att ni bokade annat ul! hoppas det blir bättre.
    En vän till sambon tyckte detsamma. Men det är så att både Jag och Min Sambo är såna personer som är lite försiktiga. Tar vad man får och klagar inte på det man får gratis från staten. Fast vi tycker det är skit stil av läkaren. Men vi skulle ju behöva stå på oss och säga till om det men vi är för "fega" med sånt Skrattande Sväljer och går vidare! Men om inte privatläkaren som vi måste betala själva för är nå bättre så då blir jag jätte arg. Men han vet jag att kan prata svenska så då blir det ju mycket lättare med frågorna och sånt.
  • Förstaförsökaren26

Pyysen - nej sådär får det ju inte gå till!! Hoppas innerligt att ert andra RUL blir bättre! Usch sådana människor ska absolut inte få ha en sådant jobb!!

• nyttliv85

Pyysen: Gud vad trist, sådär får det ju bara inte gå till! Om ni orkar tycker jag helt klart att ni ska klaga, om ni inte tar mod till att göra det på plats kanske ni kan skicka ett mail. 
    Hoppas att ni får en mer positiv upplevelse nu på nästa RUL!   

Svar på tråden December bebis 2013