• moruri

December bebis 2013

Siolina: wow! Imponerande! Så häftigt att man verkligen kan läsa av de små så bra om man tar sig tiden! Är verkligen intresserad av ec men ja har helt enkelt tagit den enkla vägen än så länge.. Men vill att Ferdinand ska vara blöjfri till han är två år. Så är nog dags att sätta igång nu i sommsr

• moruri

Sarak: glömde svara! Det gick superbra, vi gick vid 21 tiden och då sov dom som stockar, Douglas vaknade för en matpaus och Däckade sen igen.
    Men min mamma är den enda jag skulle känna mig trygg i att ha dom så. Skulle inte lämna lillen mer än en timme med någon annan. Och då bara om det skulle vara ett måste. Tycker inte om att fråga om barnvakt, har inte direkt haft något behov av det heller.. :)

• moruri

Jag flög med Ferdinand till Nigeria när han var 4 månader. Gick hur bra som helst. Jag hade bara bärsele. Tycker det va smidigast. Bra att ha med näsdroppar till de små och att de äter/snuttar under start/landning pga trycket. Trodde det skulle bli meckigt med maten men små barn får ha med sig varmvatten/välling/barnmat osv bara föräldrarna är villiga att smaka på det. Så det var ingen konst. Hade dock med typ 5 flaskor då det inte fanns möjlighet att tvätta ur flaskor ordentligt. Men sett det finns nå slags flasktvätt man kan köpa...

Det va mina små tips..

• moruri

Här har det sovits lite oroligt senaste veckan. Verkar som båda pojkarna håller på att skaffa tänder. På Ferdinand har två spruckit igenom nu och Douglas ser ut att börja på sina första där nere, dreglar som bara den!

• moruri

Äntligen var vi på Bvc besök imorse. Dogge är nu en stor kille, 69,5 cm och 8.7kg :D
    Nu skiljer det bara ca 2 kg mellan mina pojkar och knappt en dm i längden, så kan nästan börja förstå att folk frågar om de är tvillingar nu...

• moruri

Idag är Douglas 5 månader! Tänk verkligen som tiden går.

Hur känner alla nu att eran förlisning var när det gått en tid? Vad minns man :p?
    Själv har jag inte glömt smärtan av förlossningen på samma sätt som efter Ferdinand. Nu känner jag mig mer öppen för mer smärtlindring nästa förlossning.

• moruri

Goldie: verkligen ALLA påstod att andra förlossningen skulle bli så lätt!
    Så störigt.. Gick man ju och ställde in sig på de lite i smyg!

Inte skrivit särskilt mycket om min förlossning här. Men blev igångsatt denna gång och började få riktigt värkar så det gjorde ont vid halv nio på kvällen och han var ute typ halv elva. Så det gick ju jäkligt fort. Men jag känner nog också mest att jag var pissed off på personalen som inte ville acceptera att jag skrivit att jag inte ville ha några studenter med. Lik förbannat stod den tafatta jäveln i ett hörn hela tiden. Enda hon kläckte ur sig under hela tiden var " så du fick ett barn i januari också. Då blir de ju födda på samma år". No shit sherlock, kände verkligen för att smälla till henne. Mina värkar kom så intensivt så det knappt gick att prata. Sa åt min man att han skulle be henne gå ut. Men han va typ för feg och ville inte verka otrevlig. Minns han sa "but molly She is A woman just like you" Var sååååå arg på honom. Själva kryststadiet tog 40 min. Med min första tog det 13 min. Då va det så störigt när alla sa att nr 2 skulle "flyga ut".
    Sedan fick jag typ skrika rejält på dom efter smärtlindring, enda min Bm ville erbjuda
    Mig var sterila kvaddlar. Ah nej, fyfan. Insett att jag inte hade en särskilt bra förlossningsupplevelse denna gång.. :/
    Min första var däremot helt fantastisk! :)

• moruri

Igår ringde min käre mor och bjöd med mig och pojkarna till Grekland i sommar! Kul! Aldrig varit där. Får skaffa mig ett pass till lillen då. Ska ta och googla runt och kolla vart det är mest barnvänligt. Hade ni tips här i tråden, var väl en drös som hade åkt dit?

• moruri

Åh så söt! :D

Så dött i tråden, antar att alla har lika fullt upp i vardagen som jag!

Douglas och Ferdinand sätter verkligen guld stjärnan på varje dag. Trots råttinvasionen i källaren. Blä!

Svar på tråden December bebis 2013