• sarak

December bebis 2013

Boel skrev 2014-03-16 22:10:31 följande:
    Hur gammal är Rasmus?
    När kan man börja simma med sin bebis?

Plopps och FiaFunderar: Låter underbart!
    Han är drygt 3,5 månader. Babysim här i stan är från 3 månader. Nu var det fullt i babysimsgrupperna, så vi var där och plaskade på egen hand. Jag står på reservlista så får se om vi kommer med. Gråter inte ihjäl mig om jag inte är det, Rasmus tycker det är kul bara att plaska i sin balja här hemma och duscha med mig. Men hans storasyster vill så gärna gå på babysim med honom (hon är 14 år), så det kunde ju vara en mysig familjeaktivitet. 
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-03-17 09:08:50 följande:
    3kvällar har mina barn sovit 19:30. Så skönt...e har vaknat o ammat ett par ggr och sen sovit 22-02. Hon sov till 23 i sin säng sen gick der inte, men hos mig snusade hon gott. Misstänker ju hon har haft flunsan fast milt. Båda ungarna fiser nu så det luktar avlopp eller ngt annat hemskt. Man blir ofta knepug i magen av influensan o efter. Läst på lite är tydligen ofta lätt för småbarn hon har inte haft direkt feber men känts lite varm ett par ggr. Så nuär hon sig lik igen.. hoppas hon ska sova länge i vagnen nu på väg t gymmet! Verkar tamigtusan omöjligt att gå ner i vikt btw. Magen krymper iaf lite. Var svårt efter isak med gick ner när jag slutade amma honom blir så hungrig av amnandet.
    Jag vet, har typ slutat väga mig, ingen idé. Tränar massor och börjar känna mig nöjd med kroppen. Överkroppen har blivit "smal" igen. Magen är ganska platt faktiskt. Extrakilona sitter på höfter, rumpa och lår och det verkar sitta rejält. Är hungrig jämt, är uppe och äter på nätterna till och med. Men det får vara så, vägrar vara hungrig och dieta, det får åtminstone vänta tills jag slutat amma. Om kilona fortfarande sitter kvar då får man väl börja överväga någon form av diet. Dags får frukost nummer 3 nu!! Eller vi kanske kan kalla det mellis den här gången?
  • sarak

Alltså Plopps, det var inte alls så illa. Du har 2 barn, det yngsta är 4 månader och kanske inte tid att träna hur mycket som helst? Några månader till och lite träning så är du tillbaka i fin form ska du se.

Dom här bilderna tog jag förra veckan. Som sagt börjar jag känna mig ganska bekväm med överkroppen. Men jag har tränat massor. Eller i varje fall mer än jag tränat tidigare i livet. Promenader säkert 10 timmar i veckan. 3 styrkepass per vecka. Och så ridning i princip varje dag på det. Till sommaren hoppas jag kunna ta kort på rumpa och lår utan celluliter också Och så vill jag ha bort lite på höfterna. Sedan är jag nöjd.

• sarak

Låter jobbigt Repan. Vad är anledningen till att ni börjat natta honom i egen säng? Tror inte det är något konstigt som han gör, skulle jag lägga ner Rasmus ensam i sin säng skulle han bli galen

Rasmus har sista veckan sovit delvis i sin säng för första gången. Den har stått oanvänd i 3,5 månad. Han är kvällstrött just nu, somnar på min säng någon gång mellan 18-20 med amning. När jag går och lägger mig lyfter jag över honom till hans säng, då sover han tungt som tusan. Sover i sin säng till c:a 02, ammar. Ibland lyfter jag tillbaka honom efter det men oftast somnar jag så sover han i min säng. Klockan 04 är det morgon tycker Rasmus. Då vill jag slänga honom på tippen. Ibland kan han ligga och småslumra till 06, rör sig mycket och knorrar men ändå inte helt vaken. Ibland är han klarvaken. Vi brukar i varje fall försöka ligga kvar i sängen till 06.

• sarak

Rasmus har sovit som en stock i sin säng mellan 19-02 senaste tiden. Ammat och sovit vidare i min säng till 4-5 någonting. Sedan har han vaknat eller sovit oroligt, men det känns helt okej. Men i natt har han förvisso sovit, men vridit, vändit, sparkat och smågråtit i sömnen mest hela natten. Känns som jag sovit noll. Klockan 5 orkade jag inte mer utan gick upp. Satte honom i babysittern och han bajsade för första gången på 6 dagar. Hoppas det var det han kämpade med i natt och att vi får sova nästa natt. 

• sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-20 14:22:17 följande:
    Ok! De växer så fort!! :) trodde inte att det skulle gå såhär fort dock. Elise var 60.5 cm senast vi var hos BVC ska bli spännande å se hur mkt hon växt nu :)
    62 har Rasmus nu. 4 månader på onsdag
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-03-21 19:18:09 följande:
    Frustrerad!
    Bebisen är hungrig. Gick inte upp när vi var sjuka. Sen ökade hon skitsnabbt men har nogmer att ta igen. Vägrar ers. Fått i henne 15ml igår.. testade gröt (förtidigt) hon hög eefter skeden.. vågade inte ge en hel smakport hon är ju bara 3 mån! Idag. Men sen kunde hon amma o somna. Stackars liten så hungrig. .
    Åh vad jobbigt, men jag förstår inte, vill hon inte amma eller finns det inte tillräckligt med mjölk? Måste vara hemskt att se dom hungriga!! Du kan inte mata ersättning med sked då? Eller om du har bröstmjölk urpumpad i frysen? Tänkte om hon äter gröt från sked kanske det funkar?
  • sarak
    Boel skrev 2014-03-21 15:27:07 följande:
    Har era bebisar börjat äta nere sällan?
    Leo har nu haft ett rekordlångt uppehåll på 6 timmar, främst gör att han somnade i vagnen och vaknade inte förrän nu.
    Skulle ni ha låtit eran sova tills han/hon självmant vaknade eller skulle ni ha väckt för att mata?
    Leo har gått upp i vikt snabbt sedan han föddes. Hade det varit en bebis som inte gjorde det skulle jag nog ha varit mer noga med regelbundna och ofta mattider.
    Rasmus har uppehåll på 6-7 timmar ibland. Somnar 19-20 och vaknar 02. Väckt för att mata gjorde jag bara första veckorna
Svar på tråden December bebis 2013