December bebis 2013
Åh vad kul, stort grattis Plopps!!!
Åh vad kul, stort grattis Plopps!!!
Rasmus sover. Rolig men jobbig helg tror jag. Helg med båda storasystrarna hemma, resa och träffa kusinerna och farmor och farfar för första gången, korvgrillning i skogen... Han vill inte missa något. Igår 17.30 åkte storasyster som bara är här varannan helg hem till sin mamma, det blev lugnt och tyst hemma och Rasmus somnade som en stock. Han har i princip sovit sedan dess. Vaknat och ätit, varit vaken en liten stund men sedan somnat igen. Lille plutt. Tur att vi inte har planerat in någonting idag, kan han få en riktig vilodag. Jag passar på att tvätta och städa...
Rasmus har hittat sin grej, hoppgunga! Han har alltid varit rastlös i babygym och babysitter. Magläge på golvet har funkat en stund ibland. Men jag har aldrig sett honom så lycklig som i hoppgungan! Riktiga glädjetjut. Har bara fått hoppa korta stunder än så länge, men den där kan han nog ha riktigt kul i.
Rasmus 4 månader idag och vi har varit på BVC. 62 cm lång och 6480 gram Funderar på om han ska få en smaksensation idag, bara för att. Men det får nog vara, kommer inte på vad jag skulle kunna ge honom. Han får en extra slurk mjölk istället
Vi har varit iväg ett gäng på fjällsemester, kom hem igår. Rasmus har stormtrivts, sovit gott, varit superglad hela tiden. Jag har kunnat åka ganska mycket skidor, många som har velat se efter honom under tiden och stuga mitt i backen så enkelt att åka hem och amma. Så underbart! Nu har han även smakat avocado och banan, hade med det som han fick suga lite på när han blev lite otålig i bilen dit och hem. Bra underhållning en stund.