• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Liten08 skrev 2013-04-04 20:02:21 följande:
    Plopps80, blev mest chockad över erbjudandet, trodde inte det var standard..självklart förväntansfull inför nästa vecka. Min chef kom in igår och sa att hon minsann var såååååå glad att jag äntligen var på plats etc. Hon verkar urschysst och en väldigt bra chef men geez för att bräcka den här nyheten... När skulle du på inskrivning?

Liten08 skrev 2013-04-04 20:02:21 följande:
    Plopps80, blev mest chockad över erbjudandet, trodde inte det var standard..självklart förväntansfull inför nästa vecka. Min chef kom in igår och sa att hon minsann var såååååå glad att jag äntligen var på plats etc. Hon verkar urschysst och en väldigt bra chef men geez för att bräcka den här nyheten... När skulle du på inskrivning?

Vad avundsjuk jag blir!!! Vill göra vul nu,! Orkar inte vänta till 29/4 då har jag även inskrivning. Kul med bra chef! Hon blir nog glad förvåning skull!
  • Cecilia1984

Hej! Jag plussade i dag. Jag och min man har försökt få barn i 3 år. Fick ett missfall för 2 år sedan men sedan gick det inte alls så vi har fått hjälp via IVF och hoppas att det ska gå vägen nu :) 

• greywolf
    Fröken Ö skrev 2013-04-04 11:00:07 följande:
    Vad glad jag blir! Men jag kan ärligt säga att det varit det värsta året i mitt liv, fy fan rent ut sagt=) Min stackars sambo har fått trösta mig så många gånger när jag brutit ihop. Jag har haft sån otur att första graviditeten skulle jag och min svägerska ha barn samma vecka och vid andra graviditeten skulle jag och min syster. Det värsta var när min svägerska fick barn för 2 månader sen, jag bröt ihop totalt och hade svårt att riktigt glädjas med dom, vilket jag skäms över... Men jag har tillåtit mig att känna allt vilket varit skönt=) Nu när jag berättade den glada nyheten för min sambo så började han att gråta, var nog mest lättad och såklart glad! Jag har BF den 12 december, så ett luciabarn låter toppen!!!  Hur gammal är du? Är det första barnet?  

Fröken Ö skrev 2013-04-04 11:00:07 följande:
    Vad glad jag blir! Men jag kan ärligt säga att det varit det värsta året i mitt liv, fy fan rent ut sagt=) Min stackars sambo har fått trösta mig så många gånger när jag brutit ihop. Jag har haft sån otur att första graviditeten skulle jag och min svägerska ha barn samma vecka och vid andra graviditeten skulle jag och min syster. Det värsta var när min svägerska fick barn för 2 månader sen, jag bröt ihop totalt och hade svårt att riktigt glädjas med dom, vilket jag skäms över... Men jag har tillåtit mig att känna allt vilket varit skönt=) Nu när jag berättade den glada nyheten för min sambo så började han att gråta, var nog mest lättad och såklart glad! Jag har BF den 12 december, så ett luciabarn låter toppen!!!  Hur gammal är du? Är det första barnet?  

Usch vad jobbigt, kan bara tänka mig hur svårt det måste vara att förväntas glädjas åt andras graviditeter och så går man själv igenom ett helvete. Sådant man inte kan föreställa sig tror jag.. Ja det är nog väldigt viktigt att ens egen upplevelse måste få ta plats. Ditt liv, dina upplevelser, dina känslor som du har all rätt till. Jag fyller 35 i år och har världens finaste tjej på snart 3 år. Även om jag har gått igenom en graviditet och förlossning är mycket bortblåst eller försvunnit i dimman av postförlossningstöcknet..... :)
  • bellbar

Enligt testet får vi en flicka. Hmm. Vi får väl allt se om det stämmer. Vi kommer nog ta reda på könet då vi tog reda på könet när vi väntade vårt 1a. Kände att vi behövde bekräftelse och för att fatta det fanns ett liv därinne då vi kämpat i nästan 2 år. Har sjukdomen endometrios. Nu lyckades vi även denna gången via normala vägen efter 4-5 månaders försök. Fantastiskt! Hoppas allt går som det ska!  Har bara känt extrem trötthet! Otrolig stor skillnad när vi väntade vårt första då var jag pigg!

• Ellez

Vi försökte med syskon i 2 år innan det nu tog sig med pergo!

• Jeanettan87

Hej och grattis till alla plus! :)

Jag är 25 och bor i Lidköping. Jag plussade 27/3, och tror jag har bf 3/12. Har en dotter som är 11 månader snart. Jag har alltid velat ha två barn och tätt så detta blev perfekt även om det är några månader tidigare än tänkt :) 

Denna graviditet har börjat jobbigt då jag haft mycket smärtor redan innan plusset och gyn trodde det var utomkveds först,men efter 4 undersökningar och blodprover kan dem säga att det är en normal graviditet och troligen vecka 6. Jag ska in på vul om två veckor för att de ska kontrollera att allt utvecklats normalt :)

Inga symptom än förutom ömma bröst. Sist mådde jag jätteilla redan tidigt, men hoppas det håller sig borta denna gång :)

Ska bli underbart med en liten till :) Vi kommer ta reda på kön vid rul, om det syns dvs.

Hur mår ni? 

• Lemon Lime

Vill också säga GRATTIS till alla blivande decembermammor - Vi är många redan nu!  Kan vara skönt att ha några i samma situation att diskutera allt med.

Fick reda på att jag var gravid för tre dagar sedan, och är beräknad till 7 december.
    Hade ett missfall för ganska exakt ett år sedan, upptäckte det på KUB-testet, men hade väl anat det lite någon vecka innan tyvärr. Så det har varit en lång väntan, men hoppet försvinner ju inte så lätt när man längtar mycket.

Har inte kontaktat någon barnmorska ännu, och hade tyvärr inte ätit folsyra innan (har slarvat iom att allt dragit ut på tiden så mycket). Däremot är jag i god form, vilket känns bra till att börja med.

Naturligtvis har tiden aldrig gått såhär långsamt, och det är bara min sambo jag kan prata med, och vi vill inte börja hoppas för mycket innan juni då första trimestern är över. Då kanske det släpper lite.

Mina symptom har varit.... ömma bröst, förändrade vårtgårdar, lite växtvärk i livmodern, egentligen ingenting som jag inte skulle kunna ta för vanliga PMS relaterade besvär.

• Inelg

Hej. En till nu här. Jag hoppar in i tråden genast..

Fattar inte hur man skriver i den :) ?

Svar på tråden December bebis 2013