• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Parksandrec
    Nania skrev 2013-04-06 18:26:38 följande:
    Jag är 23 år äldre än min yngsta lillasyster (totalt är vi 5 systrar) och lillasyster är 6 månader yngre än min egen dotter. Mamma och jag var alltså gravida samtidigt ett tag :)
    Inelg skrev 2013-04-06 18:29:56 följande:
    Nania: haha. Det är ju galet att vara gravid samtidigt som sin mamma. Haha

Men Nu måste jag bräcka dig igen. Förlåt förlåt söta du. Vi är 6 syskon och min yngsta bror är 5 år. Jag är 34! Haha

Det går Inge bra för dig att bräcka mig nu haha

Kul inlägg :) är själv sladdbarn med intressanta åldersförskjutningar som resultat. Minns barndomens ilska över att mamma kallades farmor  och mormor. vedervärdigt Flört
    Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • abban
    Inelg skrev 2013-04-06 18:09:33 följande:
    Hej Abban och Plopps!! Vi sågs i en annan tråd! Hur mår ni?

Nania: Tack!

Mamma till två; okey.

hej. jag mår bra. känner inte mkt just nu så man blir nojjig hade vart skönt att känna något. det ända skule väl vara att jag e törstig och blir då kissnödig. hur mår du?
  • Inelg

Abban:
    Jag känner inte så överdrivet mkt heller.
    Har nyst en del. Också törstig som du! Va det ett par dagar innan jag plussade. Haha.
    Ömma bröst men de är inte fördjävliga!

Jag förstår att du inte hänger här och nojjar upp dig haha. Vet i te heller hur mkt jag ska hänga här men just nu är det kul. Och det är tack vare FL jag har fått bra idéer som också gjort att jag blivit gravid ;) så det är ju inte bara fy skam. Man får lixom sålla.
    Nu vet jag att vad som helst kan hända när som helst för vem som helst oavsett. En nypa salt bara så blir det bra :)

• abban
    Inelg skrev 2013-04-06 23:07:40 följande:
    Abban:
    Jag känner inte så överdrivet mkt heller.
    Har nyst en del. Också törstig som du! Va det ett par dagar innan jag plussade. Haha.
    Ömma bröst men de är inte fördjävliga!

Jag förstår att du inte hänger här och nojjar upp dig haha. Vet i te heller hur mkt jag ska hänga här men just nu är det kul. Och det är tack vare FL jag har fått bra idéer som också gjort att jag blivit gravid ;) så det är ju inte bara fy skam. Man får lixom sålla.
    Nu vet jag att vad som helst kan hända när som helst för vem som helst oavsett. En nypa salt bara så blir det bra :)
    Jag mådde illa förut  och testade mig då och de va väldigt tidigt och sen gjorde jag cb digital för tre dagar sen och då stog den 2-3 veckor gravid och jag har ju bim i morgon så mkt hormon i alla fall och de känns ju skönt men jag nojjade med dom andra två ända tills dom kom ut fast jag kunde ändå njuta efter kub testet.
  • Inelg

Abban. Jag har också BIM imorgon. Då borde vi ha amma BF? 14/12!!
    Ja då måste du verkligen ha mkt hormon ;)

• abban
    Inelg skrev 2013-04-06 23:27:29 följande:
    Abban. Jag har också BIM imorgon. Då borde vi ha amma BF? 14/12!!
    Ja då måste du verkligen ha mkt hormon ;)

när jag gjort test på appar så får jag bf 10 och testen på fl får jag oxå 10  dec. :)
  • Plopps80

Jag fick ett blankt test med ett svagt streck på bim-7. På bim-3 fick jag gravid 2-3 med digital. Fattar inte hur fort det hormonet steg egentligen.

• Chagot

Vad tror ni? ( titta på de tre bilderna jag har i mitt bildgalleri) är de ett +?

• Plopps80
    Chagot skrev 2013-04-07 07:52:03 följande:
    Vad tror ni? ( titta på de tre bilderna jag har i mitt bildgalleri) är de ett +?

Chagot skrev 2013-04-07 07:52:03 följande:

Jag kan inte se eftersom bilden är så suddig. Men är det 2 streck IRL så
Svar på tråden December bebis 2013