• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • iloveyou

På mig syns det knappt hur kan det vara sån skillnad? Jag menar det finns ju inte ens en bebis därinne än mara en ärta :D Jag går till grupen och postar en bild på min mage lol

• Plopps80
    tjej89 skrev 2013-04-03 16:48:33 följande:
    läser om er som har ökad hunger... känner inte alls igen mig då det nu sedan igår är helt annurlunda för mig. Har inte alls lust att äta, och får tvinga ner måltiderna. det liksom växer i munnen. fler? eller är det bara jag? 

tjej89 skrev 2013-04-03 16:48:33 följande:
    läser om er som har ökad hunger... känner inte alls igen mig då det nu sedan igår är helt annurlunda för mig. Har inte alls lust att äta, och får tvinga ner måltiderna. det liksom växer i munnen. fler? eller är det bara jag? 

Så var det förra gången när jag väntade dottern. Jag grät och tvingade i mig mat. Allt känns så himla annorlunda denna gång. Är mkt piggare och gladare.
  • Förstaförsökaren26

Här är en till som är beräknad i december :) fick pluss idag, är helt chockad! Började gråta glädjetårar när jag såg det lilla strecket titta fram :) vet ni när man ska kontakta barnmorskan?! Går in i vecka 4 imorgon

• greywolf
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-04-03 19:14:33 följande:
    Här är en till som är beräknad i december :) fick pluss idag, är helt chockad! Började gråta glädjetårar när jag såg det lilla strecket titta fram :) vet ni när man ska kontakta barnmorskan?! Går in i vecka 4 imorgon

Förstaförsökaren26 skrev 2013-04-03 19:14:33 följande:

Härligt, grattis! :)
  • emmali

Oj vad det skrivits idag! Kul:))

Grattis till alla er nya, kul att läsa om allas erfarenheter!
    Idag gick jag in i v 5! Känner mig mycket mer trött och har väldigt kort stubin märker jag! Blir hungrig akut men orkar inte äta så mycket....

Gått med i den nya gruppen, men fattar inte riktigt... Ger sig väl!

Mycket prat om VUL, vill alla göra det?

Just ja, jag är sjuksköterska:)

• Nania
    emmali skrev 2013-04-03 19:26:37 följande:
    Oj vad det skrivits idag! Kul:))

Grattis till alla er nya, kul att läsa om allas erfarenheter!
    Idag gick jag in i v 5! Känner mig mycket mer trött och har väldigt kort stubin märker jag! Blir hungrig akut men orkar inte äta så mycket....

Gått med i den nya gruppen, men fattar inte riktigt... Ger sig väl!

Mycket prat om VUL, vill alla göra det?

Just ja, jag är sjuksköterska:)
    Tänk på gruppen som ett lite familjeliv i familjeliv. Vi får eget forum, eget galleri samt en egen presentation för gruppen. 
  • greywolf
    Fröken Ö skrev 2013-04-03 08:33:08 följande:
    Hela förra året var riktigt tufft, känns som att hela året gick ut på att planera graviditet, vara gravid och sörja missfall! Men skam den som ger sig, det här ska bli vårt år tjejer=) Vad roligt med BF samma dag! Förhoppningsvis tittar den ut innan julen=) Jag kände mig väldigt ogravid denna gång, så jag blev jätte chockad när gravtestet visade ett plus=) Men nästan direkt efter plusset fick jag huvudvärk och lite illamående. Inga ömma bröst än. Víd första graviditeten så hade jag riktigt ömma bröst, vid andra så blev det mindre och nu nästan inget! Kanske är kroppen som redan är van vid en graviditet. Jag tar extra progestreon denna gång, ska ta det fram tills v. 13 för att förhindra missfall och progesteron ger extra symptom så jag kommer att ha svårt denna gång och veta om allt är "riktiga" gravsymptom.

Fröken Ö skrev 2013-04-03 08:33:08 följande:
    Hela förra året var riktigt tufft, känns som att hela året gick ut på att planera graviditet, vara gravid och sörja missfall! Men skam den som ger sig, det här ska bli vårt år tjejer=) Vad roligt med BF samma dag! Förhoppningsvis tittar den ut innan julen=) Jag kände mig väldigt ogravid denna gång, så jag blev jätte chockad när gravtestet visade ett plus=) Men nästan direkt efter plusset fick jag huvudvärk och lite illamående. Inga ömma bröst än. Víd första graviditeten så hade jag riktigt ömma bröst, vid andra så blev det mindre och nu nästan inget! Kanske är kroppen som redan är van vid en graviditet. Jag tar extra progestreon denna gång, ska ta det fram tills v. 13 för att förhindra missfall och progesteron ger extra symptom så jag kommer att ha svårt denna gång och veta om allt är "riktiga" gravsymptom.

Jag blir så imponerad av tjejer som dig som har gått igenom sådant, power to you! Men nu är det vår tur som du säger så det ska bli roligt att följas åt här under 2013. Jag hoppas på luciabarn, min mamma fyller år då och det har alltid varit så speciellt att fira henne då med alla ljus, lussebullar och luciatåg :)
  • Parksandrec

Hej alla.

Här har det hänt en del, sen i förmiddags när jag var inne Flört

Finemang Nania med gruppen! Jag var med i en sist (fick MA)  och tyckte det funkade fint, blev lite mer sammanhållet i samtalet helt enkelt.

Välkomna å grattis till alla nya och tack för grattis, de värmer (de är ju de enda jag får eftersom jag inget berättat, hehe)

• MHS

Hallå! Här kommer ytterligare en decembermamma. Det är mitt tredje. Har en son som är 4 och en dotter som är två. Denna graviditet var helt oplanerad. Men så klart är "trean" varmt välkommen. Jag jobbar som säljare.

Svar på tråden December bebis 2013