• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Thereze85 skrev 2013-04-04 08:15:00 följande:
    Enligt det där testet skall jag med ha en tjej åå det är jag säker på att jag får med . Efter 2 pojkar å en flicka känner jag skillnad . Skall bli spännande å se om jag har rätt .. Plopps80 fick veta i v.16 att jag var gravid första gången å då var jag bara 20 år gammal å hade festat rätt hårt . Då sa dom att jag inte behövde tänka på de . Å hon är fullt frisk ð??

Thereze85 skrev 2013-04-04 08:15:00 följande:
    Enligt det där testet skall jag med ha en tjej åå det är jag säker på att jag får med . Efter 2 pojkar å en flicka känner jag skillnad . Skall bli spännande å se om jag har rätt .. Plopps80 fick veta i v.16 att jag var gravid första gången å då var jag bara 20 år gammal å hade festat rätt hårt . Då sa dom att jag inte behövde tänka på de . Å hon är fullt frisk ð??

Vilken tur! Tack för lugnande ord
  • Fröken Ö
    ackish skrev 2013-04-03 15:28:30 följande:
    Okej.. Ja det är det verkligen!! Jag längtar tillbaka dit väldigt mycket.. :)
    hur gammal är du? första barnet?

Jag fyller 29 år till sommaren, har alltid sagt att jag gärna vill ha barn innan jag är 30 år, hoppas hoppas den lille stannar kvar=) Det är första barnet för mig och min sambo, har försökt i 1 år med 2 missfall men nu hoppas vi att det ska bli bebis!

Själv då? Hur gammal? Första barnet? Vore kul om man kunde träffas vi som bor i Västmanland=)
  • Fröken Ö
    greywolf skrev 2013-04-03 19:29:25 följande:

Jag blir så imponerad av tjejer som dig som har gått igenom sådant, power to you! Men nu är det vår tur som du säger så det ska bli roligt att följas åt här under 2013. Jag hoppas på luciabarn, min mamma fyller år då och det har alltid varit så speciellt att fira henne då med alla ljus, lussebullar och luciatåg :)
    Vad glad jag blir! Men jag kan ärligt säga att det varit det värsta året i mitt liv, fy fan rent ut sagt=) Min stackars sambo har fått trösta mig så många gånger när jag brutit ihop. Jag har haft sån otur att första graviditeten skulle jag och min svägerska ha barn samma vecka och vid andra graviditeten skulle jag och min syster. Det värsta var när min svägerska fick barn för 2 månader sen, jag bröt ihop totalt och hade svårt att riktigt glädjas med dom, vilket jag skäms över... Men jag har tillåtit mig att känna allt vilket varit skönt=) Nu när jag berättade den glada nyheten för min sambo så började han att gråta, var nog mest lättad och såklart glad!

Jag har BF den 12 december, så ett luciabarn låter toppen!!! 
    Hur gammal är du? Är det första barnet?  
  • Irlais
    Parksandrec skrev 2013-04-03 19:46:21 följande:
    Irlais, tänk, både samma kassa erfarenhet i februari och fina plus nu! Den här gången så! (skriver jag klämkäckt och är egentligen superorolig, )

var du i septembergruppen också kanske?
    Jag var också i septembergruppen men läste mest, var väldigt orolig pga blödningar och en dålig känsla redan från början så jag vågade inte vara så aktiv. Tycker jag känner igen ditt namn men kommer inte ihåg riktigt din erfarenhet där?

Men den här gången känns det faktiskt bättre (trots pytte rosa blödningar nu igen) så nu ska det gå bra för oss båda (order från kuratorn att tänka positivt - vidarebefordrar till dig ;))
  • ackish
    Fröken Ö skrev 2013-04-04 10:53:08 följande:

Jag fyller 29 år till sommaren, har alltid sagt att jag gärna vill ha barn innan jag är 30 år, hoppas hoppas den lille stannar kvar=) Det är första barnet för mig och min sambo, har försökt i 1 år med 2 missfall men nu hoppas vi att det ska bli bebis!

Själv då? Hur gammal? Första barnet? Vore kul om man kunde träffas vi som bor i Västmanland=)
    Okej.. Jobbigt med 2 missfall! :( men då borde det ju bli 3:e gången gillt tycker jag :)
    Vi är båda 25 och fyller 26 i år.. första barnet..
    Ja det skulle det vara.. vi får kolla på det senare tycker jag!
    Va på hälsomötet idag och då trodde hon jag va längre gången än jag trodde så ska på undersökning om 1 ½ vecka och se hur det ser ut där inne.. :P 
  • Parksandrec
    Irlais skrev 2013-04-04 11:06:45 följande:
    Jag var också i septembergruppen men läste mest, var väldigt orolig pga blödningar och en dålig känsla redan från början så jag vågade inte vara så aktiv. Tycker jag känner igen ditt namn men kommer inte ihåg riktigt din erfarenhet där?

Men den här gången känns det faktiskt bättre (trots pytte rosa blödningar nu igen) så nu ska det gå bra för oss båda (order från kuratorn att tänka positivt - vidarebefordrar till dig ;))
    Åh så bra att det känns bättre! Försöker ta till mig och tänka positivt{#emotions_dlg.flower}

....Erfarenheten blev ett både utdraget och smärtsamt missfall. Först tystnaden vid Vul, har nån annan den erfarenheten? med en helt tyst läkare som verkligen inte säger NÅT mer än "ja, vi får vänta två veckor och göra nytt vul, vi ses den xx då ni har tid. hejdå" 

Kom gärna till gruppen BF december 2013
  • Plopps80

Hur har man en dålig känsla? Eller mer hur känns det? De som har en dålig känsla har ofta rätt och de får missfall. När jag var gravid sist hade jag en bra känsla hela tiden. Kände mig smällgravid. Samma nu. Har redan avslöjat detta för liiite för många men jag känner ändå att skulle det hända något så gör det och jag kan inte ändra på det. Känslan varierar mkt. Ena dagen känner jag mig inte så gravid men idag har jag mått illa sedan 05:30 och är helt slut. Känner verkligen att hcg ökar och symtomen blir starkare. Brösten ömmar mindre men ibland gör dom jätteont. Jag har en bra känsla nu. Tror på det här. Jag hoppas det stämmer.

• Plopps80

Alltså min fråga är om man kan känna på sig att något är fel. Det verkar som många gör det och hur känns det?

• gosnosen
    Plopps80 skrev 2013-04-04 12:34:51 följande:
    Alltså min fråga är om man kan känna på sig att något är fel. Det verkar som många gör det och hur känns det?
    Jaa, svårt att förklara. En känsla av att nåt är fel liksom, att det inte kommer bli så som man trodde, eller ja, du vet.  
    För mig brukar det vara så att jag inte kan se det hända liksom. Det kan handla om vad som helst, typ en inbokad grej och så känner jag bara "jag vet inte hur, men jag tror inte det kommer hända", och sen händer det nåt och så blir det inte så.
    Exempel: när jag var gravid (slutade i ma) i höstas, så berättade min mamma att hon hade sagt till sin frisör att jag skulle få barn. Min instinktiva reaktion inombords: nä det ska jag inte! Men hallå, du är gravid! Men näe, det känns inte som att det kommer bli så.
    Usch så flummigt det låter! Men du har väl känt på dig saker förr?
  • Plopps80
    gosnosen skrev 2013-04-04 12:41:34 följande:
    Jaa, svårt att förklara. En känsla av att nåt är fel liksom, att det inte kommer bli så som man trodde, eller ja, du vet.   För mig brukar det vara så att jag inte kan se det hända liksom. Det kan handla om vad som helst, typ en inbokad grej och så känner jag bara "jag vet inte hur, men jag tror inte det kommer hända", och sen händer det nåt och så blir det inte så. Exempel: när jag var gravid (slutade i ma) i höstas, så berättade min mamma att hon hade sagt till sin frisör att jag skulle få barn. Min instinktiva reaktion inombords: nä det ska jag inte! Men hallå, du är gravid! Men näe, det känns inte som att det kommer bli så. Usch så flummigt det låter! Men du har väl känt på dig saker förr?

gosnosen skrev 2013-04-04 12:41:34 följande:
    Jaa, svårt att förklara. En känsla av att nåt är fel liksom, att det inte kommer bli så som man trodde, eller ja, du vet.   För mig brukar det vara så att jag inte kan se det hända liksom. Det kan handla om vad som helst, typ en inbokad grej och så känner jag bara "jag vet inte hur, men jag tror inte det kommer hända", och sen händer det nåt och så blir det inte så. Exempel: när jag var gravid (slutade i ma) i höstas, så berättade min mamma att hon hade sagt till sin frisör att jag skulle få barn. Min instinktiva reaktion inombords: nä det ska jag inte! Men hallå, du är gravid! Men näe, det känns inte som att det kommer bli så. Usch så flummigt det låter! Men du har väl känt på dig saker förr?

Tack för din förklaring. Jag förstår. Man har en inte känsla av något. Jag känner på mig mycket saker så jag förstår hur du menar. Jag hoppas min positiva känsla stämmer! Denna gången känns det väl helt annorlunda. Du har väl en bra magkänsla? Eller är du rädd att glädjas med tanke på det som hände?
Svar på tråden December bebis 2013