-
-
Barn kan ju ocksåbara vara olika? :)Plopps80 skrev 2014-01-07 20:11:56 följande:
Å den ska jag ladda ner! Min stooora stress handlar om kvällsrutinerna. Är en människa som måste ha rutiner. Min längtan är tills bägge barnen är i säng vid 19:30. Att ha kvällen fri. Är rädd att Ludwig aldrig ska kunna sova själv. Dottern sov enligt mannen i egen säng från början. Det minns inte jag. Hon har varit extremt lätt att lägga om kvällarna. Bröst/välling ner i sängen och så sov hon. Detta från 4 mån ålder. Minns lixom inte hur vi gjorde eller vad vi gjorde för att hon skulle sova så bra.
Vi övar inte heller här, däremot lägger vi ner i egen säng då o då när vi tycker det passar. Försöker lägga ner honom innan han somnat när det går typ... Tänker man kan öva på sånt när de är lite äldre.
För oss är det väl också så att även vi har behov av o ha bebisen nära för att sova bra. Men vi vill inte ha barn i sängen i flera år heller ;) -
Är det fler ön jag som blir så arga o frustrerade på bebis som vägrar sova på natten att soptippen verkar lockande?
-
1/3 gjord nu då! ;)MissKaos skrev 2014-01-09 13:54:34 följande:
Ni har ji haft det maximalt jobbigt. Svår fogloss. Hemsk fl och nu inte få sova. Inte konstigt du blir/är slutkörd.
Först efter tre månaders ålder jar bebisar ngn form av påverkningsbar dygnsrytm om mitt minnr ftån bvc praktiken är rätt..
Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Han sover ändå ok nu, vaken någon timme 3-5 plus amningar o blöjor, men inte 01-09 på ett tag nu iaf! -
Purelan hjälpte inte mig, men att klämma ut bröstmjölk, smörja in vårtorna o låta lufttorka o sen glesa ut amning med minst 3h mellan och vara noga med bebisens tag (stoooort gap) varje gång o göra om o göra rätt när det blir ett dåligt tag - tog några dagar så var såren borta o har inte kommit tillbaka på tre veckor nu!JMP skrev 2014-01-11 11:59:55 följande:
Är det någon fler än jag som inte blivit av med såren på bröstvårtorna ännu? Det har gått mer än fyra veckor men dom vägrar läka! Håller på att bli galen.... Att amma går hyfsat, värre är det att använda kläder, usch vad ont det gör. Hade helst gått omkring med bar överkropp dygnet runt men det funkar ju liksom inte annat än när man är hemma. BVC tyckte jag skulle prova pumpa det bröstet som är värst och låta det vila från amning en stund. Men grejen är den att det bröstet är tjorvigt och jag lyckas inte får ut mer än ca 5 ml på tio min med pumpen... Annat är det när dottern suger, då hör jag att hon får ut mjölk, inte jättemycket som på andra bröstet men definitivt mer än 5ml..
Använder purelan på läpparna nu ist ;) -
Angående sex: man kan ju göra annat än penetrerande samlag om man är sugen men underlivet inte känns helt redo!
-
Ja för sugbehovet är stort även precis efter amning! Upplever att nappen ändrat sugtekniken lite men inte så farligt o innebär mest att jag får ge det en halv minut innan han gapar stort nog. Men vår bebis har varit jätteduktig sugare från början, han som lärt oss hur man ammar i princip.Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-11 20:23:20 följande:
Är det många som kör med napp till sina barn?! Å när brukar man börja med dom?! Åhh felinne lider verkligen med dej!! Funkar inte flaska heller?! Tänker med tanke på att han inte tar amningsnappen?!
Vi väntade med napp typ två veckor ungefär. -
Gullet här har sovit ganska bra flera nätter nu! I egen säng dessutom. Min rygg är glad :) allt rullar på bra nu och foglossningen verkar ha börjat läka. Fortfarande ont i slidan dock :( blev ju sydd där också efter att ha spruckit "djupt" som de sa. Dags att känna efter tror jag men drar mig lite...
-
Man kan pumpa! En vän till mig lät sin kille suga bort det eftersom han kunde suga lite lösare i början liksom ;)sarak skrev 2014-01-12 17:27:07 följande:Stackare! Tycker du ska söka om du har så ont, eller åtminstone ringa och rådfråga. Det är ju inte bra om det gör så ont att du inte kan amma, då får du väl inte bort stockningen? Kan du pumpa på det bröstet? Eller det kanske man inte ska göra, jag vet inte. Usch, se till att få hjälp
-
Ka jag vet inte för o se om stygnen är kvar? Har inte bokat efterkontroll än.MissKaos skrev 2014-01-13 14:21:37 följande:
Charmtroll!!
Känna efter? Varför skulle du vilja pilla där om det gör ont? När har du efterkontroll?
Avslag btw. Mina tilltar så fort jag gör öht ngt. Bär bebisen i babysafet från bilen till BVC tex. Lyfter vagnen i/ur bilen. Jäkligt irriterande och jobbigt. Jag vill komma ut och göra saker snart...
Igår fyllde Elsa 3 veckor! Idag har hon lett och varit mkt mer vaken än hon brukar på dagarna. Ska åka och väga henne men tycker nog hon ser ut att växa. Ett par ytterst tysta "urr" har hon sagt till oss. Inatt låg hon en stund på min mage och jag låg ner på sängen. Hon höll upp huvudet fint så det är nog dags att börja med lite mer frekvent nackträning. Sist jag försökte somnade hon. Sen kräks hon ju så hemskt så jag vågar inte gå ifrån henne alls i magläge. Tror hon spyr när hon ska bajsa. Hon tar i och så kommer det åt båda hållen. Och när hon rapar. Massor! Så mannen har fått torka golvet ett par ggr..
Dags att hänga upp dagens skörd av tvätt. Att man kan vara så tacksam över en tvättmaskin.
Börjar längta efter att få träna. MEn avslagen måste nog ta slut först. Och svårt med helammad bebis. Testat att ge bröstmjölk på flaska hon vill inte ta det. Ska kolla mammababy alternativet på friskis tror jag.Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
De kunde ju knappt undersöka mig under FL - tror pga svamp o smärtan av det. Verkar dock ha självläkt lite för kliar inte längre o är inte så rött? Men avslaget måste sluta o svampen behandlas innan någon kan undersöka mig med spekulum osv.