• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • tjej89

Skruttiz82: vad skönt att det är fler som känner som jag! Jag är också rädd att gå upp mycket... Men läst att om man redan har en del underhudsfett behöver man inte gå upp så mycket... Vad sa din BM?
    Kommenterade hon din vikt någonting?

• tjej89

Skruttiz82: vad skönt att det är fler som känner som jag! Jag är också rädd att gå upp mycket... Men läst att om man redan har en del underhudsfett behöver man inte gå upp så mycket... Vad sa din BM?

• babylängtan20
    tjej89 skrev 2013-04-09 12:46:35 följande:
    de är vi nog alla men mellan 15-20 kg är normalt utöver det beror det nog på hur mycket fostervatten man har vad bebisen väger och vad man stoppar i sig för olämpliga saker . t.ex. att äta för två är en myt men däremot ska man äta en extra frukt osv. och de som bara äter skräpar och går upp rnt 30 ja då får man ju skylla sig själv lite ist för att bara att godis och mycket annat dessutom inte rör på sig kan man ju ta en frukt istället :)

JAG VÄÄÄÄGRAR gå upp 30 kilo och det kommer jag inte att göra så länge jag tänker på vad jag stoppar i mig och att jag dessutom rör på mig :)
  • aquarius

hej,
    ny här.
    BF 6 december med mitt och sambons första barn. spännande Skrattande
    känns jätte overkligt för jag har verkligen INGA symtom... trots v.6

också överviktigt, orolig över pekpinnar hos BM. enligt en bok jag har läst så ju större övervikt man har innan, ju mindre ska man försöka gå upp.  kan ju bli svårt om man får svåra cravings {#emotions_dlg.djavulsk} hehe

kram och lycka till alla 

• tjej89

Aquarius: grattis till ditt pluss! Välkommen hit :)
    Ja jag är som sagt också rädd för pekpinnar... Har också läst att man inte alls behöver gå upp så mycket när man är överviktig... Har en bekant som bara gick upp 1,5 kilo. Det vill jag med! :)

• babylängtan20
    tjej89 skrev 2013-04-09 14:29:32 följande:
    Aquarius: grattis till ditt pluss! Välkommen hit :)
    Ja jag är som sagt också rädd för pekpinnar... Har också läst att man inte alls behöver gå upp så mycket när man är överviktig... Har en bekant som bara gick upp 1,5 kilo. Det vill jag med! :)
    vad är dessa pekpinnar ni talar om? :)
  • aquarius

babylängtan20:
    pekpinnar om att man redan har för stor övervikt vid sin graviditet. dvs en BM som påpekar hur tjock man är... jo, tack det vet jag redan.... man är varesig blind eller korkad.

tjej89: wow, de vore något. dock så tror jag inte det vore fallet för mig. har alldeles för dålig moral för det Skrattande

menar hur lätt är det att tänka att man inte ska äta ditt eller datt när man är sugen och gravid. då känns det liksom legitimt... eller är det bara jag som tycker det? *ler* 

• MissKaos

Jag gick upp 16 till sista vägningen men sen small det till! Vägde över100kg i slutet. Normalvikt 60-65. Instrurade spunning till två v före bf. Gissa vattenmängd? Hade nu gått upp innan grav pga hormonbeh, skada och ett mf..

Jag tror även ålder spelar roll, men röra sig om man kan och äta en vettig baskost sæ man inte byter ut mat mot godos/fikabröd är nog smart. mon mellis idag en croiasant och smothie på bara frukt borde ju varit en macka.

Tänk på fruktsockret bara om man har tendens för diabetes.

babylängtan20 skrev 2013-04-09 12:53:41 följande:
    de är vi nog alla men mellan 15-20 kg är normalt utöver det beror det nog på hur mycket fostervatten man har vad bebisen väger och vad man stoppar i sig för olämpliga saker . t.ex. att äta för två är en myt men däremot ska man äta en extra frukt osv. och de som bara äter skräpar och går upp rnt 30 ja då får man ju skylla sig själv lite ist för att bara att godis och mycket annat dessutom inte rör på sig kan man ju ta en frukt istället :)

JAG VÄÄÄÄGRAR gå upp 30 kilo och det kommer jag inte att göra så länge jag tänker på vad jag stoppar i mig och att jag dessutom rör på mig :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaBulan

Min övervikt började då jag fick medicin mot depression 2004 men förra året hade jag ett il och gick ner tio kg men de smög sig på när jag fick en depression igen. Brukar kunna gå promenader på en mil om vädret tillåter så jag gillar promenader. Jag vet ju hur jag ligger till och är rädd att jag tar pekpinnarna fel. Men det ordnar sig nog :)

• isabelle87

Hej,

Jag är också ny här!
    Fick ett plus idag.

Inne på min fjärde vecka. Beräknad förlossning är den 21 december Glad

Svar på tråden December bebis 2013