• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Sweetboxen
    mammatilltvå85 skrev 2013-04-08 16:40:31 följande:

jag vet inte, funderar själv på det där...

hur gamla är barnen?
     våra är 6 & 7 år och det känns som de har börjat misstänka det redan då de häromkvällen började prata om det efter att 7 åringen plötsligt utbrast:

- vad tjock du är om magen mamma, ska vi få en bebis?!

Ehhh jag och maken växlade lite halvoroliga blickar då vi hade tänkt vänta minst 5-6 veckor till med att berätta....jag ska på vul om 3 veckor och vi skulle kunna berätta då (i v.10) om allt ser bra ut men nu har jag börjat må så illa och är inte precis mig själv så nu känns det nästan som att barnen bör få veta rätt snart så de inte blir rädda och tror att mamma är sjuk eller så. 

Hur tänker ni andra?          
    Funderar på detta med...mkt eftersom de är vana vid att vara en trio o nu kommer en halvbror/syster som en sladdis..:)

Min dotter utbrast idag ist: Va smal du har blivit! ....Kanske bristen på vinet och lite kräks gör sitt...;)

Vi vill nog vänta i några veckor till...knappt så man själv har fattat det än :)
    I mina tidigare fall så har barna inte sagt så mkt...det är ju spännande och roligt men sen lixom är det inte större...de förstår först efter bebis är ute..:)  
    Men jag vill ändå vara mer säker först...vänta oxå för att deras väntan inte ska behöva bli så lång.  
  • babylängtan20

så glad så jag tror jag spricker snart :D

ÅH vilket mirakel och vilken glädje när jag såg detta :D nu känns de verkligen som vi plussat :)
  • frånochmeddu

Får jag hänga här också? Har BF 24/11, men det kan ju lika gärna bli ett decemberbarn. Trist att vara typ sist i novembertråden också! haha

• mamma till oliver

hej:) plussade idagFörvånadlite chockad då det inte var planerat:) BF runt 20 december:) ska inte ha mensen förrän till helgen men fickgravid 1-2 veckor idag:)....hade det på känn då jag har 2 barn sen innan:) har redan börjat känna av lite illmående o trötthet...

• Nania
    frånochmeddu skrev 2013-04-08 18:12:02 följande:
    Får jag hänga här också? Har BF 24/11, men det kan ju lika gärna bli ett decemberbarn. Trist att vara typ sist i novembertråden också! haha
    Klart du får :) Välkommen :)
  • frånochmeddu

Nania: tack!! Jag går in i vecka 8 (7+0) idag, första barnet. Har tidigare varit gravid som slutat i MF.
    Var i Sverige bor ni?

• Nania
    frånochmeddu skrev 2013-04-08 18:19:56 följande:
    Nania: tack!! Jag går in i vecka 8 (7+0) idag, första barnet. Har tidigare varit gravid som slutat i MF.
    Var i Sverige bor ni?
    Jag bor i ett mindre samhälle i Skåne utanför Lund :) Själv?
  • skelletta
    Buzan skrev 2013-04-08 09:42:55 följande:
    Skeletta: jag har också SLE.
    Är nu gravid i vecka 5+6 med mitt andra barn. Har en son på 14 månader.

Är det din första? :)
    :) Har en pojk på 10 år :) det va en ängla graviditet måde jätte bra så jag hoppas på samma nu :) gick in i vecka 6 i dag :) 
Svar på tråden December bebis 2013