• Anonym (mmm)

Jag vill inte jobba

Yes, rubriken säger allt! just nu vill jag inte jobba, men de vill jag säkert om 10 år.  
    Jag bor just nu med min pojkvän i lägenhet, vi har precis gått ur gymnasiet och han håller på att söker jobb. Han vill jobba och tjäna pengar. Men inte jag, jag vill inte gå upp klockan 06:00 varje morgon och komma hem klockan 16:00 städa, laga mat, handla , gå och lägga mig sen fortsätta nästa dag likadant som gårdagen. 
    Jag klarar inte av tanken att 5 dagar i veckan kommer vara likadana... RESTEN AV LIVET! 
    Jag och min pojkvän hade klarat oss bra på hans lön, problemet är att folk runt om ser ner på de som inte jobbar ''lata bortskämda jävel'' Och det skiter jag i! Det är vad familj å släktingar ska tycka jag bryr mig om. Eller ska man behöva flytta skitlångt bort å ljuga om att man jobbar? 
    Jag är inte redo för att börja jobba NU , säkert när jag blir mer vuxen kommer jag vela jobba. så vf stressa med de nu? 
    Vad tycker ni, nån som känner samma? Är jag en lat flicka som inte vet hur verkligheten ser ut? 
    Och någon som vet arbeten där man bara jobbar ca 5 timmar varje dag? Eller mindre. 

• Svar på tråden Jag vill inte jobba
  • giftfri
    Anonym (latmasken) skrev 2013-08-05 11:17:14 följande:
    Jag förstår vad du menar (och jag är 40!) men du ser på saken ur fel perspektiv. Som jag ser det är risken stor att inte bara 5 utan 7 dagar i veckan kommer att vara likadana RESTEN AV LIVET  om man inte arbetar. Dessutom kommer du att ha förbannat lite pengar som kan sätta guldkant på tristessen.

Men det är precis så som Storebror gör allt för att vi ska tro är det rätta.., å faktiskt lyckats riktigt bra med, det ska medges.
    Men ger det livet det innehåll vi verkligen önskar? Inte det minsta, för de allra flesta av oss. M
    en vi vågar inte leva som vi vill, vi skyller på precis allt som går att skylla på, för att slippa förändra nåt i våra liv, de flesta av oss lever hellre i tristess å mental fattigdom/ohälsa än gör nåt åt saken.., vi är helt enkelt så fullständigt indoktrinerade med samhällsskit från Storebror eller andra makthavare, så vi tycker det är vårt eget fel när vi inte mår bra när vi har villa, familj, barn å ett fungerand socialt nätverk..

Själv satte jag ner foten vid  45-års ålder å gav Storebror fingret.., å det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det långt tidigare, då jobba åt andra 5 dagar i veckan aldrig har passat mig..

Jag är en "avvikare" en makthavares värsta mardröm som, en som tycker det är viktigare att leva nu, å må bra på alla plan, långt viktigare än att tillfredställa samhällets krav..

Ja nu kommer säkert "vän av ordning" att säga: "tänk om alla skulle göra som du, då skulle vårt samhälle rasa samman"
    Helt rätt.., men skulle vi då få ett sämre Sverige/samhälle.., jag tvivlar på det, nåt som bevisligen allt fler gör, med tanke på att vi nu sätter rekord i antal utflyttade svenskar..  
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • giftfri
    Åsisen skrev 2013-08-05 12:00:47 följande:
    Att många skriver ordet lat. Att man är lat för att man inte vill jobba.alla tycker olika och jag förstår till 100%. Vem vill jobba för någon annan? Ha en chef som säger vad man ska göra? Du är inte ensam, många som känner så! Jag jobbar själv hemifrån, vilket passar mig bäst, ett seriöst och bra mlm företag och ångrar mig inte en sekund. Jag är min egen chef och kan bestämma själv hur jag vill ha de :) Så ni som skriver lata bl.a. Bl.a. Finns faktiskt annan man kan göra som tex jobba hemifrån, varför jobba för någon annan när den möjligheten finns?

Lat är den etikett, avundsjuka å fega sätter på oss som valt ett annat liv än det som är PK..
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • DarkForce
    giftfri skrev 2013-08-05 12:23:20 följande:

Lat är den etikett, avundsjuka å fega sätter på oss som valt ett annat liv än det som är PK..
    Måste fråga...ni som lever detta drömliv (ja, jag vill kunna leva som niFlört), hur klarar ni försörjningen? På eget kapital, eller genom en partner med jobb?
  • Anonym (Ida)
    Åsisen skrev 2013-08-05 12:00:47 följande:
    Att många skriver ordet lat. Att man är lat för att man inte vill jobba.alla tycker olika och jag förstår till 100%. Vem vill jobba för någon annan? Ha en chef som säger vad man ska göra? Du är inte ensam, många som känner så! Jag jobbar själv hemifrån, vilket passar mig bäst, ett seriöst och bra mlm företag och ångrar mig inte en sekund. Jag är min egen chef och kan bestämma själv hur jag vill ha de :) Så ni som skriver lata bl.a. Bl.a. Finns faktiskt annan man kan göra som tex jobba hemifrån, varför jobba för någon annan när den möjligheten finns?

Låter ju asskönt! Vad har man för jobb då? När man kan jobba hemifrån? Skulle passa mig! Tips?
  • Åsisen

Vi har sambos bra lön eftersom han jobbar på vanligt jobb+ en del jag får varje mån så vi har bra inkomst varje mån. Och jag jobbar som sagt med detta hemifrån, mlm företag och bestämmer hur mkt jag vill jobba och ingenchef som bestämmer över mig osv. Och när vi tjänar tillräckligt med pengar på detta så kommer sambon gå ner 50% och till sist helt säga upp sig. Vi vill ha vår frihet och umgås med våra barn vilket är de viktigaste för oss, våra barn och vår frihet! Många jag känner börjar från noll och lyckas skit bra :)

• Åsisen

De beror på vad du vill jobba med? Finns många hemifrån jobb. De beror på om Du vill starta eget eller gå in i ett mlm företag? Starta eget från grunden själv kostar en hel del medans man inte behöver lägga en hel förmögenhet på mlm ;) Sen finns de jue olika mlm företag gäller att hitta ett seriöst företag. Vad vill du inrikta dig på? För produkter? Kanske inte är de viktigaste för dig? Kanske pengar är huvudämnet? Ja berätta vad du tänkt !:)

• giftfri
    DarkForce skrev 2013-08-05 12:25:56 följande:
    Måste fråga...ni som lever detta drömliv (ja, jag vill kunna leva som niFlört), hur klarar ni försörjningen? På eget kapital, eller genom en partner med jobb?

Både och i mitt/vårt fall, men från i höst enbart på det kapital vi "snålat" ihop.., iaf till en början.
    Längre fram hoppas vi kunna bidra med nåt av våra kunskaper, om så bara för lönen av mat för dagen.., vi kommer aldrig att jobba nåt 9 till 5 jobb eller fast jobb, vi kommer att ta dan som den kommer, precis som de människor vi kommer att leva nära..
  • Neelah

Jag jobbar heltid men har eget företag och bestämmer mina arbetstider helt själv. Är det soligt en dag så kan jag tillbringa den på stranden och jobba på morgonen och/eller kvällen istället. Vill jag vara ledig i några dagar så tackar jag helt enkelt nej till jobb som binder upp mig de dagarna. Det finns många jobb som är väldigt fria.

Följ dina drömmar var de än leder
  • DarkForce
    giftfri skrev 2013-08-05 12:49:59 följande:

Både och i mitt/vårt fall, men från i höst enbart på det kapital vi "snålat" ihop.., iaf till en början.
    Längre fram hoppas vi kunna bidra med nåt av våra kunskaper, om så bara för lönen av mat för dagen.., vi kommer aldrig att jobba nåt 9 till 5 jobb eller fast jobb, vi kommer att ta dan som den kommer, precis som de människor vi kommer att leva nära..
    HärligtGlad. Jag o min sambo toksparar just nu, till ett litet hus och kapital nog för att kunna gå ner i tid, så det var därför jag undrade.... vi har bestämt att bara jobba 50% var, högst...och leva på sparandet sedan...  

Jag irriterar mig däremot på folk som vill "slappa o leva livet", när dom i själva verket snyltar på någon annan......
  • Anonym (jag oxå)

Jag är snart 26 år och känner exakt likadant!

Dock måste jag jobba.

Men jag önskar att jag bara fick gå hemma och göra precis det jag vill.

Sova länge, va uppe sent, deicka en öl på krogen en sen onsdagskväll.

Shoppa, ligga o sola, hänga med vänner..

åh, hollywoodfruarna kan skratta sig lyckliga ;)

Svar på tråden Jag vill inte jobba