• Anonym (mmm)

Jag vill inte jobba

Yes, rubriken säger allt! just nu vill jag inte jobba, men de vill jag säkert om 10 år.  
    Jag bor just nu med min pojkvän i lägenhet, vi har precis gått ur gymnasiet och han håller på att söker jobb. Han vill jobba och tjäna pengar. Men inte jag, jag vill inte gå upp klockan 06:00 varje morgon och komma hem klockan 16:00 städa, laga mat, handla , gå och lägga mig sen fortsätta nästa dag likadant som gårdagen. 
    Jag klarar inte av tanken att 5 dagar i veckan kommer vara likadana... RESTEN AV LIVET! 
    Jag och min pojkvän hade klarat oss bra på hans lön, problemet är att folk runt om ser ner på de som inte jobbar ''lata bortskämda jävel'' Och det skiter jag i! Det är vad familj å släktingar ska tycka jag bryr mig om. Eller ska man behöva flytta skitlångt bort å ljuga om att man jobbar? 
    Jag är inte redo för att börja jobba NU , säkert när jag blir mer vuxen kommer jag vela jobba. så vf stressa med de nu? 
    Vad tycker ni, nån som känner samma? Är jag en lat flicka som inte vet hur verkligheten ser ut? 
    Och någon som vet arbeten där man bara jobbar ca 5 timmar varje dag? Eller mindre. 

• Svar på tråden Jag vill inte jobba
  • Madbe

Vad vill du göra all denna tid då alla andra är ute och jobbar? Jag hade aldrig pallat att gå hemma... Men då har jag ett stimulerande, utvecklande och välbetalt jobb förvisso. Jag var arbetslös en kort tid efter gymnasiet och jag ser tillbaka på de korta månaderna som tråkiga och meningslösa.. Att ha din inställning låter nästintill galet i mina öron.

• Anonym (pia)

Jag har jobbat hela livet och stortrivs med det. Nästan varje dag lär jag mig något nytt och kommer till insikt i något nytt. Otänkbart att jag skulle vilja fördriva tiden med att göra ingenting.

• Moolie

Ta ett snack med din pojkvän och fråga om han vill att du ska vara hemmafru! :) Då får du gå upp och packa hans väska 5.30 istället för att gå upp 6.00 till ditt jobb! ;) Du får ställa dig och baka bröd för att det är godare och för att det förväntas av dig! ;) Dammsugaren ska fram varje dag tillsammans med dammvippan. Ditt hem ska vara spotless för att hålla honom nöjd! Han ger dig ändå HALVA hans lön (beror iofs på hur man ser på det) för att du ska sköta hemmet! :)

Tror du hellre åker till jobbet faktiskt! :)  

• Anonym (... 2)
    Moolie skrev 2013-08-05 18:38:51 följande:
    Ta ett snack med din pojkvän och fråga om han vill att du ska vara hemmafru! :) Då får du gå upp och packa hans väska 5.30 istället för att gå upp 6.00 till ditt jobb! ;) Du får ställa dig och baka bröd för att det är godare och för att det förväntas av dig! ;) Dammsugaren ska fram varje dag tillsammans med dammvippan. Ditt hem ska vara spotless för att hålla honom nöjd! Han ger dig ändå HALVA hans lön (beror iofs på hur man ser på det) för att du ska sköta hemmet! :)

Dessutom sköter hon HANS hem.. som hemmafru så skulle hon aldrig någonsin ha råd att köpa ut honom vid separation. (Eller ens ha råd med en egen bostad större än en skokartong när hon blir dumpad)
  • traveler
    Anonym (mmm) skrev 2013-08-04 19:21:29 följande:
    Yes, rubriken säger allt! just nu vill jag inte jobba, men de vill jag säkert om 10 år.  
    Jag bor just nu med min pojkvän i lägenhet, vi har precis gått ur gymnasiet och han håller på att söker jobb. Han vill jobba och tjäna pengar. Men inte jag, jag vill inte gå upp klockan 06:00 varje morgon och komma hem klockan 16:00 städa, laga mat, handla , gå och lägga mig sen fortsätta nästa dag likadant som gårdagen. 
    Jag klarar inte av tanken att 5 dagar i veckan kommer vara likadana... RESTEN AV LIVET! 
    Jag och min pojkvän hade klarat oss bra på hans lön, problemet är att folk runt om ser ner på de som inte jobbar ''lata bortskämda jävel'' Och det skiter jag i! Det är vad familj å släktingar ska tycka jag bryr mig om. Eller ska man behöva flytta skitlångt bort å ljuga om att man jobbar? 
    Jag är inte redo för att börja jobba NU , säkert när jag blir mer vuxen kommer jag vela jobba. så vf stressa med de nu? 
    Vad tycker ni, nån som känner samma? Är jag en lat flicka som inte vet hur verkligheten ser ut? 
    Och någon som vet arbeten där man bara jobbar ca 5 timmar varje dag? Eller mindre. 

Det är klart att du får göra som du vill men risken är väl att det kan bli svårt att få jobb sen när du är äldre ifall ditt CV är helt blankt. Så det är väl mest för din egen skull
  • Michael 310

Skulle aldrig gå med på att min sambo var hemma flrcatt hon inte vill jobba utan vill leva på mig. Æven om vi skulle klara oss bra med bara min løn. Førstår inte hur folk kan kallt rækna med att någon annan ska førsørja dem oavsett om det ær sambo eller staten.

• Petite Chérie

Snicksnack. Jag är hemmafru och han ställer inga krav på mig. Vill jag inte städa så gör jag inte det. Vill jag inte laga middag så gör jag inte det. Det är underbart.
    You know for a guy, you act like a little bitch.
  • Kensy

Visst kan man vara hemmafru, men spricker förhållandet så sitter man ju verkligen i skiten!

• Anonym (n)

Jag är hemmafru och jag sover hur länge och när jag vill. Städerska städar :) Orkar jag inte laga mat så beställer vi hem eller går ut och äter, eller han lagar :)
  • Moolie
    Anonym (n) skrev 2013-08-05 19:04:53 följande:
    Jag är hemmafru och jag sover hur länge och när jag vill. Städerska städar :) Orkar jag inte laga mat så beställer vi hem eller går ut och äter, eller han lagar :)
    Du låter som en värdelös hemmafru! :D HAHAHAHA! 
Svar på tråden Jag vill inte jobba