• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Sofieri

I två dagar har jag mått jätte illa, vill knappt ha nån mat. Smörgås, fil och frukt går ganska bra. Igår sa jag till min sambo att jag inte varit sådär jätte trött som jag var förra graviditeten tji fick jag . Idag är jag jätte trött. Var på en promenad tidigare idag med min sambo, vi gick och kikade på barnvagnar. Lite tidigt än, meeeen kunde inte låta bli :)

• miao81
    Cassidy skrev 2013-11-02 07:10:14 följande:
    Jag kan av någon anledning bara 'lätta på trycket' på morgonen. Resten av dagen kommer inget... Kombinationen kräkfärdig, vrålhungrig + magknip gör mej till en underbar fru just nu! =)

Precis samma här! Jag är så trött på mig själv, tycker synd om min man som måste stå ut. Jag kan typ laga mat, vara vrålhungrig, ta en tugga för att sen å superont och måste lägga mig ner.
  • Cassidy
    eniway skrev 2013-11-02 10:36:47 följande:
    Vet inte hur detta ska gå dår både jag och min pojkvän pluggar med dålig ekonomi. Abort är inte ett alternativ för mig, men är orolig över hur vi ska klara detta. Jag är 27 år och min kille 24.

Välkommen! Det kanske inte är den ultimata tidpunkten på vissa sätt, men det viktigaste för en bebis är ju trots allt kärlek! Dyra leksaker och märkeskläder är helt onödigt, och kanske har ni familj som gärna hjälper till lite på ett eller annat sätt. Ni har ju dessutom nästan 8 månader på er att fixa det ni kan. Det kommer gå jättebra!
  • Cassidy
    miao81 skrev 2013-11-02 13:37:35 följande:

Jag fixar inte att vara i köket med alla lukter ens en gång. Maken får fixa det som för stunden känns som att det skulle kunna funka, men har vi otur så blir jag spyfärdig av bara doften när han väl kommer med maten... Äpple, av rätt sort, är det enda som fortfarande är ett förhållandevis säkert kort.
  • sunset
    Sofieri skrev 2013-11-02 13:18:26 följande:
    I två dagar har jag mått jätte illa, vill knappt ha nån mat. Smörgås, fil och frukt går ganska bra. Igår sa jag till min sambo att jag inte varit sådär jätte trött som jag var förra graviditeten tji fick jag . Idag är jag jätte trött. Var på en promenad tidigare idag med min sambo, vi gick och kikade på barnvagnar. Lite tidigt än, meeeen kunde inte låta bli :)
    åh håller helt med. allt som är kallt fungerar typ. är på hotell nu och skulle äta frukost i morse. kommer in i matsalen där och får en vägg med doft av våfflor och bacon mot sig. kan säga att det var inte att rekommendera. men filen gick ner tillsammans med apelsin och apelsinjuice.
    ja det är tur man vet att man får ut något utav allt det här i alla fall.
  • smålandsjänta
    sunset skrev 2013-11-02 12:13:16 följande:
    välkommen. ja det kanske inte var under de bästa förutsättningarna men om abort inte är ett alternativ så får ni ju göra det bästa utav det. och på något sätt så blir det här säkert bra det också.
    Dock så kan man ju ALLTID bli gravid vare sig man slarvar eller inte men speciellt om man slarvar.
    Hej! Jag har bf i Juni, är oplanerat gravid och både jag och min sambo pluggar och har två år kvar. Känns som vi är i lite liknande sits! Dock är jag och min sambo 22 så lite åldersskillnad. Hur känner du för din graviditet? Är du lycklig eller känner du ändå ett visst tvivel? Jag kan ibland bli totalt uppgiven, känner att jag absolut aldrig skulle genomgå en abort med denna graviditet men är samtidigt väldigt kluven till om ett barn egentligen passar in alls. Kan bli väldigt ledsen pga detta. Samtidigt är somsagt abort inte ett alternativ. Jag är i vecka 8 förresten.
  • sunset
    smålandsjänta skrev 2013-11-02 15:14:00 följande:
    Hej! Jag har bf i Juni, är oplanerat gravid och både jag och min sambo pluggar och har två år kvar. Känns som vi är i lite liknande sits! Dock är jag och min sambo 22 så lite åldersskillnad. Hur känner du för din graviditet? Är du lycklig eller känner du ändå ett visst tvivel? Jag kan ibland bli totalt uppgiven, känner att jag absolut aldrig skulle genomgå en abort med denna graviditet men är samtidigt väldigt kluven till om ett barn egentligen passar in alls. Kan bli väldigt ledsen pga detta. Samtidigt är somsagt abort inte ett alternativ. Jag är i vecka 8 förresten.
    det där var nog menat till eniway va?

• Cassidy

Suck. Nu blev det galet igen... Ja, det ska ju inte se ut som att Mia skrivit det där, utan det ska vara ett svar på vad hon skrev. Det blir krångligt när jag sitter med mobilen...

• sunset
    smålandsjänta skrev 2013-11-02 15:14:00 följande:
    men välkommen du också. förstår att det inte känns helt optimalt med så långt kvar på utbildningen. jag och maken ville vara klara med våra utbildningar och ha jobb innan vi fick bebis och det hann vi ju med. plus vårt stora bröllop men hade jag blivit gravid mitt i min utbildning hade nog det komplicerat till en massa saker skulle jag nog våga säga.
    hoppas det löser sig i alla fall för dig och att du känner att det är rätt sen.
  • smålandsjänta
    eniway skrev 2013-11-02 10:36:47 följande:
    Hej på er! Jag har fått reda på att jag är gravid när jag var hos gyenkologen pga smärtor i magen. Var verkligen en chock! Detta är ingen bra tajming och jag har ätit p-piller men slarvat lite, men kunde aldrig tro att jag skulle kunna bli gravid pga att jag har oregelbunden mens och inte känt av ägglossningen. På vul kunde de se att jag är i vecka 5-6, och om jag räknar framåt så har jag bf i slutet av juni? Känns overkligt för jag känner inga symtom förutom ömma bröst men magen är inte förändrad och jag mår inte illa. lite varm blir jag ibland. Vet inte hur detta ska gå dår både jag och min pojkvän pluggar med dålig ekonomi. Abort är inte ett alternativ för mig, men är orolig över hur vi ska klara detta. Jag är 27 år och min kille 24.

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.