• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • sunset
    kattisch skrev 2013-10-30 10:20:34 följande:
    Skulle varit trevligt om man varit lång och smal. Gravidmagen blir så mycket snyggare då
    haha om du säger det så. vi får väl se hur den blir att se ut när det kommer :D
  • harvey369

Jaha, nu har man varit på mvc för första gången. Totalt onödigt känns det som. Nu är jag iofs bara v5+4 men så sjuk som jag är (artrit, fybro, gluten, vuxenskolios) kanske man ville höra något mer än "missfall händer, det är oftast inte ditt fel. bra att du slutat röka!". 
    Inskrivning i vecka 12, UL blir inte förrän runt vecka 18. Så om 12 veckor till får jag veta om allt är som det ska där inne.
    Någon som vet hur man kan få tidigt vul runt halmstad? Kostar väl sådär tusenlappen kan jag tänka mig men värt det.  

• harvey369
    harvey369 skrev 2013-10-30 11:47:34 följande:
    Jaha, nu har man varit på mvc för första gången. Totalt onödigt känns det som. Nu är jag iofs bara v5+4 men så sjuk som jag är (artrit, fybro, gluten, vuxenskolios) kanske man ville höra något mer än "missfall händer, det är oftast inte ditt fel. bra att du slutat röka!". 
    Inskrivning i vecka 12, UL blir inte förrän runt vecka 18. Så om 12 veckor till får jag veta om allt är som det ska där inne.
    Någon som vet hur man kan få tidigt vul runt halmstad? Kostar väl sådär tusenlappen kan jag tänka mig men värt det.  
    Hade visst inskrivning i vecka 14......
  • kattisch

Ring mvc ock gråt .tala om att du är super orolig och att du inte kan sova, jobba eller fungera normalt pga oron. Här i sollefteå så får man vul vid minsta oro..
  • sunset
    nej det behöver det nog inte göra. vårt privata ultraljud som vi betalar själv kostar 600 så inte alls farligt. :D
  • sunset
    kattisch skrev 2013-10-30 13:10:14 följande:

Ring mvc ock gråt .tala om att du är super orolig och att du inte kan sova, jobba eller fungera normalt pga oron. Här i sollefteå så får man vul vid minsta oro..
    ja fast det kallas att utnyttja vårdens resurser och är det absolut värsta jag vet. jobbar på akuten och där kommer massa kvinnor in bara för att få tidigt ultraljud. blir helt galen på sånt skit. sorry men ser det så ofta och det gör liksom att andra som verkligen behöver det får vänta istället.
  • harvey369
    sunset skrev 2013-10-30 14:33:33 följande:
    ja fast det kallas att utnyttja vårdens resurser och är det absolut värsta jag vet. jobbar på akuten och där kommer massa kvinnor in bara för att få tidigt ultraljud. blir helt galen på sånt skit. sorry men ser det så ofta och det gör liksom att andra som verkligen behöver det får vänta istället.
    Du jag kan tala om för dig att vården ibland ställer upp så j*vla lite för en att man måste lägga sig ner på marken och skrika för att få uppmärksamhet ibland. Inte brydde sig BM om att jag ätit gluten fast jag är glutenintolerant (leder till missfall) eller att jag ätit saroten (missbildningar och missfall) eller röntgat ryggen eller ätit naproxen. Fick inte ens information om vad som händer på inskrivningen. Att jag får sluta med all min medicinering för min artrit tyckte de inte var deras jobb. 
    kattisch skrev 2013-10-30 13:10:14 följande:

Detta ska jag göra, då jag nu suttit och gråtit i två timmar. Ringde till och med min kille på jobbet för jag klarar knappt av detta. Var på mvc idag dock, så ringer imorgon. 
  • sunset
    harvey369 skrev 2013-10-30 14:45:27 följande:
    Du jag kan tala om för dig att vården ibland ställer upp så j*vla lite för en att man måste lägga sig ner på marken och skrika för att få uppmärksamhet ibland. Inte brydde sig BM om att jag ätit gluten fast jag är glutenintolerant (leder till missfall) eller att jag ätit saroten (missbildningar och missfall) eller röntgat ryggen eller ätit naproxen. Fick inte ens information om vad som händer på inskrivningen. Att jag får sluta med all min medicinering för min artrit tyckte de inte var deras jobb. Detta ska jag göra, då jag nu suttit och gråtit i två timmar. Ringde till och med min kille på jobbet för jag klarar knappt av detta. Var på mvc idag dock, så ringer imorgon. 

Är du super orolig är det klart du ska få vul. Om det beror på allt det där du skrivit. Men inte bara för att för det är sådana som jobbar och sliter och gör ett bra jobb som får lida för det då massa onödiga pengar går till saker som inte är nödvändigt. Bara det jag menar. Som jag till exempel är orolig och vill ju veta om den har ett hjärta som slår eller inte. Men då bokar jag ett privat för jag har inget medicinskt som ger mig ett vul. Till exempel upprepade missfall tidigare ma x eller liknande. Så har man inte orsak ska man inte ljuga. Bara det jag menar. Och bara för att det finns rötägg som din bm ska inte vi hederliga lida för det.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.