• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Melan666

Skönt med en liten grupp :) Jag har bf 24 juni. Ska göra mitt andra vul imorgon förmiddag och är jätteorolig :/ Har inte kunnat glädjas åt graviditeten ännu, för läkaren pendlar mellan att säga att jag fått missfall och att allt är som det ska. Först sa bm att jag fått tidigt missfall för att jag hade ett plus på mitt gravtest men hennes visade negativt. Sen ett par dar senare så gjorde jag ett nytt gravtest hemma som visade starkare positivt. Åkte då in till gynakuten och sa att dom måste kolla med vul. Det var förra måndagen då jag var i vecka 6 (5+0). Tyvärr så såg dom ingenting då, inte ens en hinnsäck och sa att jag förmodligen fått missfall men att vi skulle ta blodprov med två dagars mellanrum för att utesluta utomhavandeskap och så. Hcg i proven hade ökat dubbelt så mycket på två dar vilket bara kan tyda på att det är en vanlig graviditet och att det var för tidigt att se nåt. Hoppas verkligen att dom ser nåt på vul imorgon så jag äntligen kan få tro på att jag är gravid. Men kan ju tyvärr fortfarande vara ett ma. Att jag inte har några gravsymtom förutom ömma bröst och lite "mensvärk" gör ju inte oron mindre direkt..

• Geléhallon89
    kattisch skrev 2013-10-31 17:48:01 följande:
    Zandra: jag är i v. Sju 6+2.
    Jag körde ett till cb idag och fortfarande bara 2-3.... tror tyvärr att det är ma igen.....
    okej.:)    det behöver det inte vara! hcg kan stiga olika snabbt. och MA kan ske även om hcg stiger så ingen idé och oroa sig.. lätt och säga.  sist när jag hade ofostrig graviditet så steg hcg men fanns inget foster så i vecka 10 skrapades jag. :/  fasen man är orolig och rädd för allt igentligen. är de inte de ena så är det de andra :p jag håller tummarna för att de går bra för oss alla :)
    Vincent 080622 <3
  • sunset
    Cassidy skrev 2013-10-31 18:36:18 följande:
    Jag gick in i vecka 7 idag, 6+0. Och det enda mina dagar handlar om är illamåendet och att försöka hålla det i styr... Så fort jag äter nåt får jag jätteont i magen. Men om jag inte äter mår jag mer illa. Jag spyr inte, men det gör jag å andra sidan aldrig. Inte ens när jag har magsjuka. För övrigt så ömmar mina bröst, jag är jättetrött och måste kissa jämt. Hur har ni andra det?
    åh vad roligt då är vi i samma vecka. gick också in i 7 idag. illamående har jag inte så mycket av tycker jag men det hinner väl. vaknade av det en gång och det var skitjobbigt men annars är det bara lite på morgonen men desto mer på kvällen men inte så att man inte klarar av det.
    annars är jag sjukt svullen om magen och uppblåst så får magknip för jämnan. det är sjukt jobbigt och blir så om man inte får ur sig lite luft så att säga. men det var dessutom mitt första gravsymtom så ja.
    dock är tuttarna mer ömma för varje dag. en sport bh är det som har räddat mig. eller flera skulle jag väl säga. har på mig dom dygnet runt. det var jobbigt att sova innan jag började sova i det. det har verkligen räddat mig.

tröttheten är dock jobbigare nu och när vi går ut med hundarna blir jag helt galet andfådd. usch vad jobbigt det är.

• sunset
    kattisch skrev 2013-10-31 17:48:01 följande:
    Zandra: jag är i v. Sju 6+2.
    Jag körde ett till cb idag och fortfarande bara 2-3.... tror tyvärr att det är ma igen.....
    Det kommer säkert bli bra. man ska inte alltid lita på dom där testerna. vi håller alla tummarna för att du ska få se ett hjärta som slår på ultraljudet sen.
    och som någon tidigare sa så har jag också hört många som aldrig får 3+.
  • sunset
    Sofieri skrev 2013-10-31 19:48:07 följande:
    Gick förbi spegeln nyss, jösses vad jag är svullen.
    haha du också alltså? man känner sig som man är i femte månaden eller något. och jag som har helt platt mage i vanliga fall så känns detta väldigt udda men samtidigt lite mysigt även om det bara är luft än så länge. haha
  • kattisch

[quote=71544032][quote-nick]Melan666 skrev 2013-10-31 19:28:20 följande:[/quote-nick]Skönt med en liten grupp :)

Välkommen! hoppas allt går bra för oss.

• sunset

någon mer än jag som är vääääldigt svullen? v.7 idag och jag har vanligtvis platt mage. brukar det bli så här ni som varit gravida förut?

• Sofieri

Jag är överviktig så mig "syns" det inte på, men jag känner mig jätte svullen. Eller jo jag ser att jag e svullen, men andra skulle inte märka det.

• mammafia84

Jag är oxå super svullen, speciellt på kvällen. Brösten ömmar massa, illamående hunger och kissig ofta.
    Annars känns det bra. Idag går ja in i v 8 :)
    Vi klurar fortfarande på om vi ska boka privat vul eller bara vänta till rul.

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.