• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Kiwilibe

Hej!:) Här är ett + till:) bf 26 juni så jag gick precis in i vecka 6 nu alltså 5+0? Första barnet, rörigt med veckorna men tror jag fått kläm på det. Har hört om så många som fått missfall så vågar inte planera för mycket ännu.. Hoppas det blir en bebis av detta och inget missfall...

J
  • zaybia
    sunset skrev 2013-10-25 13:28:20 följande:
    jag vet precis vad du menar. när man äntligen är där. har längtat i flera år men har inte varit läge förrän nu att skaffa första. vi ville ju bara klar med utbildning, ha fast jobb, gifta oss och lite sådant innan det var läge. men nu så. det roliga var dock att när vi fick plusset så tänkte vi bara att vi väntar in den här mensen och sen så pausar vi så kan vi köpa hus först. haha

Ja det var lite samma här. Jag ville först få fast jobb, manne har haft sitt sen tio år tillbaka, ville ha en större lägenhet först så man inte står där och inte har plats till en bebis. Jobbet fick jag för ett år sen men har hört så många som fått sparken från provanställningen när de berättat att de va gravida (bl a en i samma by där jag bor) så jag ville att den skulle va över oxo. Så när allt sånt praktiskt var kirrat slutade jag med p-pillerna på studs :) tog ca 5 månader efter att jag slutat med dem :)
  • zaybia
    Kiwilibe skrev 2013-10-25 13:52:06 följande:
    Hej!:) Här är ett + till:) bf 26 juni så jag gick precis in i vecka 6 nu alltså 5+0? Första barnet, rörigt med veckorna men tror jag fått kläm på det. Har hört om så många som fått missfall så vågar inte planera för mycket ännu.. Hoppas det blir en bebis av detta och inget missfall...

Jag e oxo lite skraj att d ska bli ett mf, har bara berättat för mamma om det och vågar inte heller riktigt planera nånting än :/
  • zaybia
    harvey369 skrev 2013-10-25 13:37:09 följande:
    Hallo! 26-28 juni här. Lite osäker, har lite längre cykel och inte riktigt kolla på när jag har ÄL. 23 år gammal, killen 31, blev gravid av en slump, är i v 5+0, och jätterädd för MA. Generellt, alltså. Sen hjälper det väl inte att symptomen börjar försvinna! Inge molvärk eller ömma bröst längre. Ingen blödning dock.,

Rökt 1 paket om dagen i 10 år,  slutade direkt efter plusset, lite stolt. 

Jo, Anakin ska ungen heta (: 

Vad bra att du slutade röka! Jag var oxo rökare innan, slutade i februari detta året för att inte påverka fostret alls :)
  • kattisch

Är också storrökare annars men har slutat efter varje plus. Tur nog så fick jag fast anställning inom kommunen för en vecka sedan. Jobbar inom hemtjänsten.

• zaybia
    kattisch skrev 2013-10-25 14:28:44 följande:
    Är också storrökare annars men har slutat efter varje plus. Tur nog så fick jag fast anställning inom kommunen för en vecka sedan. Jobbar inom hemtjänsten.

Jobbar oxo inom vården fast på ett äldreboende. Är den tredje som väntar barn där nu :) Tycker alla är duktiga som slutar röka, hoppas ni (läs vi) kan fortsätta med rökstoppet efter bebisarna är komna oxo :)
  • sunset
    harvey369 skrev 2013-10-25 13:37:09 följande:
    Hallo! 26-28 juni här. Lite osäker, har lite längre cykel och inte riktigt kolla på när jag har ÄL. 23 år gammal, killen 31, blev gravid av en slump, är i v 5+0, och jätterädd för MA. Generellt, alltså. Sen hjälper det väl inte att symptomen börjar försvinna! Inge molvärk eller ömma bröst längre. Ingen blödning dock.,
    Rökt 1 paket om dagen i 10 år,  slutade direkt efter plusset, lite stolt. 
    Jo, Anakin ska ungen heta (: 
    välkommen. men här väntar vi barn och inte missfall. bara dumt att oroa sig och jag personligen är rätt trött på alla som hela tiden ska prata om det och dra upp det. trådarna blir så tråkiga då. Men det kanske bara är jag som tycker?

och jag tror nog inte att det är jätte ovanligt att symtomen kommer och går. så oroa dig inte.
    häftig namn ni valt. :D
  • sunset
    zaybia skrev 2013-10-25 14:10:48 följande:

Ja det var lite samma här. Jag ville först få fast jobb, manne har haft sitt sen tio år tillbaka, ville ha en större lägenhet först så man inte står där och inte har plats till en bebis. Jobbet fick jag för ett år sen men har hört så många som fått sparken från provanställningen när de berättat att de va gravida (bl a en i samma by där jag bor) så jag ville att den skulle va över oxo. Så när allt sånt praktiskt var kirrat slutade jag med p-pillerna på studs :) tog ca 5 månader efter att jag slutat med dem :)
    härligt. ja jag fick min tillsvidare ganska omgående efter examen. så det känns bra. älskar dessutom mitt jobb så det känns ju ännu bättre att ha det att gå tillbaka till då.

ja vi skaffade också en större lägenhet. men det gjorde vi på en gång när vi bytte stad efter studierna eftersom vi visste att det skulle bli en bebis någon gång.
    härligt. vi körde igång 1 månad innan vi gifte oss sen tog det sig på vår 3 månaders bröllopsdag. :D så det var perfekt.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.