• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Cassidy

Har ni svullnat något än? Jag kan inte knäppa byxorna och på kvällarna är det väldigt obehagligt att sitta upp, med magen 'vecklad', för då blir illamåendet värre. Får ligga ner istället men eftersom jag är så trött så somnar jag ofta runt kl 21... Kan inte fatta att allt detta händer så här tidigt!

• sunset
    kattisch skrev 2013-10-29 19:42:08 följande:
    Vi fick veta att kub kostar 3000 kr om mamman är under 35.
    vi ska göra privat kub och det kostar 1600
  • sunset
    Sofieri skrev 2013-10-29 17:34:01 följande:
    Jag kommer vara i vecka 12+3 (13) vid inskrivningen. Fick en tid för att prata om KUB test den 18nov. När måste man gör KUB? Nån som vet?
    11+0 - 13+6 tror jag att man gör det
  • sunset
    Cassidy skrev 2013-10-29 20:00:59 följande:
    Har ni svullnat något än? Jag kan inte knäppa byxorna och på kvällarna är det väldigt obehagligt att sitta upp, med magen 'vecklad', för då blir illamåendet värre. Får ligga ner istället men eftersom jag är så trött så somnar jag ofta runt kl 21... Kan inte fatta att allt detta händer så här tidigt!
    haha det där känner jag igen. har varit jättesvullen ända sedan första veckan jag fick reda på det. ser jättegravid ut redan nu.
    och tröttheten går inte ens att beskriva.
    har fått ont i ena höften också. eller inte ont utan mer att man är trött i höften. syrran sa att hon hade så heeeela graviditeten så jag får väl leva med det också antar jag. ;)
  • lilsis

Jag är svullen till och från. Kunde knäppa byxorna igår men inte veckan före...

• kattisch

Vi har tyvärr inga privatkliniker i närheten så landstinget är enda alternativet. Jag har inte svällt något men jag är ju ganska rund redan. 162 cm 76kg så jag väntar gärna med svällandet

• sunset
    kattisch skrev 2013-10-29 22:04:22 följande:
    Vi har tyvärr inga privatkliniker i närheten så landstinget är enda alternativet. Jag har inte svällt något men jag är ju ganska rund redan. 162 cm 76kg så jag väntar gärna med svällandet
    ja det var ju otur. vi bor ju rätt nära stockholm så vi åker in dit. lättast så.
    ja man hinner ju svälla. mig syns det ju jättetidigt på 178 långt och 59 kg.
  • kattisch

Skulle varit trevligt om man varit lång och smal. Gravidmagen blir så mycket snyggare då

• zaybia
    kattisch skrev 2013-10-30 10:20:34 följande:
    Skulle varit trevligt om man varit lång och smal. Gravidmagen blir så mycket snyggare då

Håller med, här syns inte ett smack och lär inte göra på ett tag heller. Har blivit lite svullen dock för jag kan inte knäppa min jacka längre :P men desto lättare är det att dölja det för de som inte har fått reda på det än :P
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.