Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Smalltowngal skrev 2013-11-17 12:31:10 följande:
    Gått in i vecka 6 idag :) är fortfarande symptomfri förutom stora och ömma bröst, svullen mage och trötthet tidigt om kvällarna. Hoppas innerligt på att slippa illamående!
    Här i stort sett symptomfritt med. Lite ont i brösten, lite trött och ibland lite känningar i livmodern. Men inte mycket. Dock är jag redan uppsvälld och jag känner att matsmältningen påverkats, antingen är jag JÄTTEhungrig eller proppmätt!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2013-11-17 13:05:59 följande:
    Jag mådde jätte illa i fram tills igår och nu är det spårlöst borta. Det enda är ömma och stora bröst. Blir lite nojig men sen känner jag att det inte är lönt att oroa sig. Med sonen kom och gick symtomen så varför skulle de inte göra det nu?
    Nej det är nog vanligt och inte tecken på att något är fel! Jag brukar för övrigt må illa på kvällarna, så var det förra graviditeten också! Aldrig på mornarna
  • Fiamedbarn
    Smalltowngal skrev 2013-11-17 14:32:35 följande:

Det låter precis som jag har det :) är det ditt första och vilken vecka är du i?
    Vad intressant Det är mitt andra barn och jag gick in i vecka 5 idag! Har du barn sen tidigare och vilken vecka är du i?
  • Fiamedbarn
    prussiluskans skrev 2013-11-17 19:23:27 följande:
    Ja vilken mage :) såhär ser jag ut v 7+3
    Tack för att ni delar med mig! Jag är ännu lite rundare - i vecka 5!!!
  • Fiamedbarn
    SannaM skrev 2013-11-17 19:55:30 följande:
    Min kära fru har nu sovit sedan 17-tiden... mycket trevliga kvällar vi har. Själv har jag PMDD (värsta pms-sorten) och mår som ett as dryga två veckor i månaden, vill ungefär dö och har humörsvängningar, gråtattacker ocv vansinnig trötthet. Inte så kul att vara vår tvååring just nu... Första gången det känns halvkul att vara två kvinnor som väntar barn faktiskt. När jag var gravid hade jag iaf en stabil fru vid min sida, jag kan tyvärr inte överta den rollen nu som icke-gravid...

Höll på att säga "tips någon?" men ni är ju preggo alla här inne och i samma sits som min fru.
    SSRI alltså antidepressiva fungerar bra mot PMDD och PMS. Man tar en halv till en hel tablett från ägglossning till mens, eller bara de dagar man har symptom. Jag har blivit en ny människa
  • Fiamedbarn

Är så trött så jag gick hem tidigare från jobbet idag. Hur ska det här gå!

• Fiamedbarn
    drömmaromsmått skrev 2013-11-18 09:26:44 följande:

För mig slutade det där med en svår depression.. har fruktansvärda menssmärtor och fick antidepressiva utskrivet för det, det slutade med att jag var sjukskriven i över ett år och blev självdestruktiv, var först efter att jag slutade äta medicinen jag började bli bättre.. tyvärr.
    Men det funkar ju inte mot smärtorna såvitt jag vet, man tar det innan för att dämpa humörsvängningarna. Är det inte mot PMS så finns det ju insättnings- och utsättningssymptom, alltså varje gång man ökar dosen får man ökad ångest/depressivitet. Men om du inte hade det från början förstår jag inte varför du fick ta det? Det låter i alla fall jättejobbigt. Vilka piller tog du?
  • Fiamedbarn
    BFJuli2014 skrev 2013-11-18 12:30:51 följande:
    Hej! Hoppar in här - en till med BF i juli :) Vårt tredje barn! Ska på vul på onsdag så då får vi veta hur långt gången jag är men tippar på BF omkring den 12/7. :) Hittills en himla massa illamående, förstoppad och ont i ligamenten. Har aldrig tidigare haft ont i ligamenten så tidigt - någon annan som känner av det redan?
    Jorå, det känner jag av varje gång jag vänder mig häftigt i sängen Jäklar vad det krampar!
  • Fiamedbarn
    Surrih skrev 2013-11-18 13:35:58 följande:
    Är ingen bra dag idag. Är såå trött. Och hungrig hela tiden typ. Och då blir man på dåligt humör. Kan inte vandra iväg och handla heller för kul o frys nissarna ska komma och kika på vår trasiga kyl men verkar aldrig behaga dyka upp. Så nu är vår balkong ett kylskåp. Haha
    :p
    Jag är också trött och hungrig! Var helt galet hungrig innan lunch! Och nu med. På mat, inte godis, vilket jag inte är van vid
Svar på tråden Julibebis 2014