Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Fiamedbarn skrev 2013-11-22 17:12:33 följande:
    Gravidnästäppa beror ju på att det är mer fukt i näsan!  hormoner gör så att nässlemhinnan svullnar. 

GRAVIDITET: Nästäppa är vanligt under graviditet men går över efter förlossningen. Prova nässkölj med koksaltlösning, eller kortisonsprej och avsvällande tabletter, typ Rinexin. 
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Jag har nasonex hemma men den skulle man absolut inte ta när man är gravid och rinexin är ju inte skadligt för fostret men jag får ena jäkla mardrömmar av dom. Jag har nämligen väldigt lätt för att få bihålleinflamation. Förr hade jag det minst tre gånger om året men med nasonex tar jag så fort jag blir förkyld men nu känner jag mig inte förkyld utan bara täppt.
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-22 18:10:43 följande:

Jag har kronisk rinit så jag är alltid täppt, men nu är det mer än vanligt. Saltspray hjälper mig massor. Använder Renässans dagligen.
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
    Ja just det, så hette den! Köpte Neseril eftersom jag inte kom på vad den andra hette. Nu har jag duschat varmt så det har släppt lite.
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-22 18:25:50 följande:

Nezeril är avsvällande och "beroendeframkallande", vilket saltspray inte är. Hoppas du kommer ihåg namnet nästa gång smile2.gif
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
    Ja jag får åka och köpa en imorgon!
    Bettanspettan skrev 2013-11-23 11:01:06 följande:
    Hade det hela förra graviditeten, var så otroligt befriande känsla när det släppte efter förlossningen!
    Jag har bara haft det i slutet inte i början som nu.
    fia1 skrev 2013-11-23 17:44:00 följande:
    Är exakt det jag mest äter också, bara sånt som går ner. bröd, bröd och mer bröd;@
    Och syltlök!
    fantasifull skrev 2013-11-25 14:09:53 följande:

egentligen får man väl inte göra vul bara så där någonstans. Måste väl bara "speciella själ" eller vad man ska säga. Själv har jag haft en mindre blödning så & har hälsosamtal på onsdag & ska definitivt be om vul så att man vet att pricken lever & mår bra. Tänktes inte gå i fler månader & undra liksom... Tror dock att allt står rätt till få jag mår gravid så att säga.. I Örebro kommun får man alltid göra kub test oxkså. Är det i fler kommuner det är så? Hört att viss endast har kub test för äldre^^, jag ska absolut göra ett för att verkligen få bekräftat att allt står rätt till! Fler som vill?

Hos oss gör bm vul för att bekräfta graviditet.
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-25 15:22:31 följande:

Jag går ju på spec.mvc pga min diabetes och har alltid fått ett VUL vid inskrivningen just för att bekräfta att det finns ett litet tickande hjärta där inne. Men jag kan ju tyvärr inte säga något om hur d är på vanliga mvc.

Iof jag går också på spec MVC pga att jag tar fragmin. Men min dotter fick också ett och hon är inte högrisk patient.
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-25 14:59:50 följande:

Jag gjorde kub/nupp testet förra gången... ALDRIG igen!! Här i Norrköping blir alla erbjudna att göra det. Så förra gå gen såg jag ju en chans att få se bebis en extra gång!! Men.... Vi fick sjukt hög risk, vilket resulterade i att vi gjorde fvp, vilket var hemskt o väntan i en hel vecka sedan på svaret var VIDRIGT!! Men... Vi fick ett glatt besked!! Men hursomhelst så visar ju ett kub/nupp test "bara" kromosom förändringar... Det kan ju faktiskt vara nåt annat "fel" på barnet... Ryggmärgsskador, cp-skador... Det kan bli komplikationer vid förlossningen... Så Näää... Vi kommer inte att göra kub/nupp den här gången!! Men det måste man ju själv bestämma hur man vill göra! ????
    Man kan omöjligt se om barnet kommer få en cp-skada på kub test, fvp alt mvk.

Cp skada uppkommer pga syrebrist under de två sista månaderna i livmodern, vid födseln alt ända upp till barnet är två år.
    mamiama skrev 2013-11-25 18:36:40 följande:

Det syns tidigare för varje graviditet, nu är det 4 gången för mej och min bukmuskulatur är rätt uttänjd så det syns när jag står upp, plus att jag är smal, men det e ju inget en större tröja inte kan dölja. Men ligger jag ner så e magen helt platt :) är i v 7

Jag har sett gravid sedan femman kom och han är 3,1/2 år så det kommer dröja innan folk märker

Idag kräktes jag för första gången. Det gick inte att hålla tillbaka. Jag avskyr att kräkas. Är nu i v 9 (8+1). Jag hoppas det var en engångsföreteelse

Svar på tråden Julibebis 2014