Julibebis 2014
GRAVIDITET: Nästäppa är vanligt under graviditet men går över efter förlossningen. Prova nässkölj med koksaltlösning, eller kortisonsprej och avsvällande tabletter, typ Rinexin.
egentligen får man väl inte göra vul bara så där någonstans. Måste väl bara "speciella själ" eller vad man ska säga. Själv har jag haft en mindre blödning så & har hälsosamtal på onsdag & ska definitivt be om vul så att man vet att pricken lever & mår bra. Tänktes inte gå i fler månader & undra liksom... Tror dock att allt står rätt till få jag mår gravid så att säga.. I Örebro kommun får man alltid göra kub test oxkså. Är det i fler kommuner det är så? Hört att viss endast har kub test för äldre^^, jag ska absolut göra ett för att verkligen få bekräftat att allt står rätt till! Fler som vill?
Jag går ju på spec.mvc pga min diabetes och har alltid fått ett VUL vid inskrivningen just för att bekräfta att det finns ett litet tickande hjärta där inne. Men jag kan ju tyvärr inte säga något om hur d är på vanliga mvc.
Det syns tidigare för varje graviditet, nu är det 4 gången för mej och min bukmuskulatur är rätt uttänjd så det syns när jag står upp, plus att jag är smal, men det e ju inget en större tröja inte kan dölja. Men ligger jag ner så e magen helt platt :) är i v 7
Idag kräktes jag för första gången. Det gick inte att hålla tillbaka. Jag avskyr att kräkas. Är nu i v 9 (8+1). Jag hoppas det var en engångsföreteelse