• mamiama

Mina barn heter Alexander, Elin och Wilma.

Vi vet ju ännu inte vad som döljer sej därinne, men här är våra namn som vi kan tänka oss;

Henry

Colin

Mii

Lilly

• mamiama
    trz skrev 2014-04-09 20:52:53 följande:

Förlåt men jag måste fråga.. Jag tycker också om namnet Colin, men jag kan liksom inte tänka på annat än kollin.. Så som i flera funktionshindrade. Är du inte rädd att andra också ska tänka på det när dom tilltalar honom, om du skulle döpa honom till det. Vill absolut inte vara okänslig men har funderat på det ett tag, namnet åkte från min förslagslista på grund av det.. Och ja, det faktumet att vi väntar en tjej smile5.gif
    trz.blogg.se Amy 111019
    Haha! Nä, det stör mej inte så mycket, skåningarna uttalar det lite annorlunda med betoning oxå.

Och vill någon retas så hittar dom nog andra sätt att göra det på om nu inte namnet rimmar på nåt elakt eller låter som något... :)
  • mamiama

Mina tre graviditeter med min fd man har varit hemska! Har känt mej helt ensam om hela grejen, han ville inte ta i mej och var totalt ointresserad, jag mådde verkligen jättedåligt av det.

Min sambo nu är precis tvärtom, han läser och följer med på besök, pratar och klappar med/på magen. Han tittar på mej med jämna mellanrum med förundran och stolthet.

Däremot samspelar det inte alls med sexlivet vilket tyvärr väcker upp tråkiga känslor från de förra graviditeterna.... Det är tråkigt och sitter ju i mitt huvud, men jag förstår inte varför man inte kan ha sex som vanligt (eller ja, nästan då) extra viktigt med bekräftelse nu tycker jag....

• mamiama

Var hos bm idag och har i v 26+1 gått upp 17 kg (tvillingar som ni nu kanske redan vet) gick totalt upp 26 kg alla mina andra tre graviditeter... Så jag är en sån som ökar på mej rätt bra.

Mitt sf mått var 29 cm, kul å vara höggravid i 7:e månaden!? Undrar hur man ska orka detta....

• mamiama
    gubbenhilfe skrev 2014-04-12 10:04:24 följande:
    Jag mätte på mig själv nyss och hoppas innerligt att jag mätte fel! Om inte så är mitt SF-mått uppe i 30 cm i v. 26 och det är bara en unge där inne! Mätte hos BM i v. 23 och låg då på 25 cm...
    Haha! Men det är väl inte omöjligt då? Jag hade sf mått 24 i v 22. Kanske kommer ut en stor bebis?

Jag får hela tiden höra att jag har en liten tvillingmage... Tycker det e häftigt hur olika vi är allihop
  • mamiama
    gubbenhilfe skrev 2014-04-12 13:32:28 följande:
    Jag hoppas på mycket fostervatten! smile2.gif

Jag får ofta höra att jag är JÄTTEstor med följdfrågan, är du säker på att det inte är två därinne? Och varje gång svarar jag att efter fyra ultraljud så är jag helt säker på att det bara är en. smile1.gif
    Jag fick höra det med när jag hade en bebis i magen, nu ställer folk frågan ; "är du säker på att det är två st därinne?"

Kan inte låta bli att känna mej aningens provocerad.
  • mamiama
    gubbenhilfe skrev 2014-04-13 08:26:52 följande:
    Härligt att jag inte är helt ensam. smile2.gif
    Här e en till!

Fat jag har inte kunnat göra iordning allt... För det kan hända att vi får flytta närsomhelst. Men igår tvättade jag allt som ska ligga i bb-väskan så den är snart klar den med. Har köpt kläder i strl 44 och 50, vet ju inte om de kommer tidigare.

Det ENDA vi inte köpt ännu är andningslarmen...

Någon mer än jag som fiser sjukligt mycket på natten? Haha, väcker mej själv flera ggr/ natt av högljudda fisar... Äckligt.
  • mamiama

Jag rakar i blindo, haha! Känner mej fram å det tar nog en halvtimme, en del blodspillan dock men det är bättre än att vara hårig enligt mej! :)

• mamiama
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-17 10:25:34 följande:

Tror ni man kan ta lite bricanyl man har hemma så sammandragningarna lugnar sig lite? Jag har mot min pollenallergi som jag ibland får astmaliknande symtom mot. Har haft fem starka sammandragningar nu och kan knappt röra mig. Gör ont i nedre delen av magen.

Du kan ju prova, e ju inget farligt :)
Svar på tråden Julibebis 2014