• mamiama

Julibebis 2014

alltåinget skrev 2014-07-06 08:08:50 följande:

Någon som har erfarenhet med sommarbebis? Kan man ha dem nyfödda ute vid en sjö vid varmt väder? Om man sitter i skuggan såklart. Jag tänker hur det blir när lillebror är född. Min man är ledig och vår dotter 2,5 år kommer ju vilja bada om det är fint väder. Bör man stanna inne med nyfödda om det är varmt?

Man kan vara ute men då i skuggan, tänk på alla insekter bara så du har nät för vagnen :)
  • mamiama
    Frida Andersson skrev 2014-07-06 12:37:48 följande:

Tror det kommer av sig självt. Känner mig nervös inför bebis då det var så länge sen sist men vet att det kommer tillbaka direkt. Nu längtar jag verkligen. Kommer vara långa dagar fram till torsdag

Ska du bli smittad på torsdag?

Jag ska på bedömning på torsdag om ev. Igångsättning.... Känns låååångt iväg bara!
  • mamiama
    Frida Andersson skrev 2014-07-06 15:59:29 följande:
    Japp då är det dags! Hade väldig tur sa min bm då dom eg inte tar 14 dagar innan längre. Vilken v är du i nu??
    Kommer att vara i v 39+0 på torsdag...
  • mamiama
    Frida Andersson skrev 2014-07-06 18:33:17 följande:
    Hoppas det hinner bli dags innan. Spännande. Hur mår du?
    Jo, det kan man hoppas ju :)

Jag mår som ett stort hus som blir rivet med kanonkulor, haha! Helt galet ont överallt, kolla dessa fagra fötter!

Hur mås det själv?

• mamiama
    Poison82 skrev 2014-07-06 20:43:58 följande:
    Det där ser mindre kul ut. Hjälper det inte om du har stödstrumpor?
    Svullnade går aldrig ner så jag får inte på mej stödstrumpor... :/
  • mamiama
    Poison82 skrev 2014-07-07 21:47:21 följande:

Har lite oregelbundna värkar. Har gått och lagt mig och tänkte att dom nog skulle sluta men se det vill dom inte. Hoppas dom gör det snart så jag kan sova. Eller så får jag sova mellan dom för dom kommer som sagt oregelbundet

Har jag haft varje natt nu i ca en vecka, inatt grät jag för att jag inte orkar mer, hur ska man klara en förlossning när man är helt slut överallt och bara har ont hela tiden?
  • mamiama

Jag har fått tid på förlossningen i morgon för bedömning... Vad som nu krävs för att "bli godkänd" för igångsättning vet jag inte!

• mamiama

Jag har samma "problem"; barnen mår bra och alla mina värden är bra... Men min kropp mår inte bra...

• mamiama
    Smum10 skrev 2014-07-08 12:36:03 följande:
    Hon berättade igår att de har väldigt strikta stadgar kring igångsättning (Göteborg). Tycker ju egentligen att det psykiska måendet borde spela in i värdena oxå som jag sa till min bm, all min energi går åt till att försöka hålla ihop för min existerande familj, min son ska inte behöva se mamma bryta ihop varje dag och den energin måste jag ju även ha till förlossning och för att ta hand om bebisen. Är lite rädd för kanske få en fl. depression på grund av tiden som vart nu innan. Hoppas och tror inte det för jag är inte någon som "går ner mig" så lätt men man vet ju aldrig och det kan ju hända vem som helst egentligen.
    Precis så jag tänker!! Man ska orka med en förlossning och barn med både fysiskt och psykiskt!

Hur som helst så är deras regler att de måste sätta igång mej om åtta dagar, så VARFÖR inte nu då? Kan dessa dagar har så stor betydelse? Löjligt....
Svar på tråden Julibebis 2014