• mamiama

Julibebis 2014

Tack tjejer!

Så länge nr 1 ligger med huvud ner (och det gör den nu iaf) så blir det vaginalt, annars snitt. Men har jag otur så får jag gå hela 40 veckor... Vilket jag tycker är helt sjukt!! Hoppas verkligen det sätter igång av sej själv innan....

• mamiama
    emsan83 skrev 2014-06-01 11:26:40 följande:

Tjejer jag väntar min första och är rädd som sjutton för förlossningen. Har ni några tips och råd hur man kan på bästa sätt förbereda sig. Har kollat på förlossnings filmer och får ont i hela kroppen smile1.gif kroppen är fantastisk.

Våga lita på din kropp och att du klarar detta, försök inte måla upp en färdig bild av vad du ska ha för smärtlindring innan eller hur du ska ligga/sitta osv. Ta det som det kommer å våga lita på att det går bra.

Sen håller jag med om att det är bra att vara så påläst som möjligt, MEN kom ihåg när du läser om andras förlossningar att det är DERAS upplevelser av det hela! Dina kanske är förmodligen inte samma :)

Jag ska ju föda nr 4 och 5, så såååå farligt är det ju inte, jag tycker det är världens häftigaste upplevelse :D
  • mamiama
    alltåinget skrev 2014-06-02 06:57:58 följande:

Igår kväll fick jag många täta sd med molande mensvärk. Inatt och imorse har jag vaknat flera gånger av att magen är spänd och känt en molande känsla. Är det vanligt i denna vecka? 33+6 idag.

Med dotter hade jag aldrig några förvärkar, utan gick från att känna ingenting till 3 minuter mellan värkar på 2 timmar (2 timmar senare var hon ute)! så jag vet inte om detta är normalt.

Blir nojig om jag riskerar en prematurfödelse ?! Har ju inte alls räknat med att bebis kommer förrän om 6 veckor,,,

Sådär har jag med haft ett par ggr. Alla mina tre förlossningar har startat med värkar... Har aldrig förr haft värkar utan att det varit på riktigt!

Min bm sa att så länge de gick över efter ett tag å inte blev starkare kunde jag vara lugn, lätt för henne att säga!! Men ring förlossningen och be om en koll om du är orolig! Alltid skönt att kunna gå lugnad därifrån ;)
  • mamiama
    erajka skrev 2014-06-05 14:59:46 följande:

Inte testat nått :) va inne i tisdags och hade påverkad livmodertapp och hon fick in ett finger, men de va stramt
    Tuva
    Jag får oxå förvärkar å sammandragningar, var på förlossningen igår och hade mjuk tapp men den var sluten och inte förkortad...

Fattar ingenting, vilken v är du i?
  • mamiama
    erajka skrev 2014-06-05 15:18:49 följande:

35+4, slemproppen kom imorse med och lite öppen va jag. Känns som att de är på G men de är så svårt att avgöra. Med dottern kände ja nästan inget , men då gick mitt vatten
    Tuva
    Ok, jag är i v 34+0, inget mer än onda förvärkar.... Jag vet inte om det e på g eller ek, känner mej förvirrad, hade varit skönt om vattnet bara gick istället!
  • mamiama

Jag ska nog flytta elr nåt! Har packat en väska till bebisarna å en till mej själv, blir några ombyten då jag inte vet hur länge jag blir kvar på sjukhuset... Å vi bor 7 mil ifrån så inte heller så att man snabbt kör "hem om" :)

• mamiama
    erajka skrev 2014-06-10 13:07:35 följande:

Har varit på förlossningen, vakna med blöta trosor och blod när jag torkade mig. Har vattenavgång och har förlossningen inte startat innan 8 imorgon så sätter de igång mig

Tuva
    Åh, det blir väl första bebisen i denna tråden?

Hade kunnat ge vad som helst för en vattenavgång nu.... Lycka till!
  • mamiama

Känns som jag ska spricka snart, fullkomligt explodera elr nåt. Stenhård mage, kan inte röra mej alls nästan. Sf mått v 35+0, 39 cm.

Letar efter alla tecken som finns på att dom vill komma ut snart...

Har jag otur så får jag gå 40 fulla veckor å jag undrar varför man får tillämpa tortyr i Sverige?

• mamiama
    EmSaH skrev 2014-06-14 10:29:17 följande:
    Måste vara jättejobbigt smile4.gif hoppas det startar snart!
    Ja, tack! :)
  • mamiama

Jag tillhör Ystad, Lund eller Kristianstad ( kan välja) och alla låter en gå 40 v så länge barnen mår bra... Fast dom säger att tvillingar e "färdiga" i v 37... Lite dubbelt?

Svar på tråden Julibebis 2014