• mamiama

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2014-04-24 09:42:07 följande:

Lite besviken på min kompis idag... vi skulle setts på fm medans barnen var i skolan och gå på matmarknaden som ska vara nu i fyra dagar. Skickade till henne imorse att jag var sämre och nu även feber så kan inte komma in till stan idag. Kl är nu snart tio och hon har inte svarat... hon är sån att hon alltid blir sur när det inte blir som hon vill. Tråkigt...

Jag personligen gillar inte när mina vänner skickar Mess om det blir ändrade planer, känns som att man kan anstränga sej lite mer å faktiskt ringa... Blir så lätt missförstånd med mess oxå. Men det är ju vad jag tycker... Jon kunde ju tex ringt upp dej med å frågat hur det var med dej.
  • mamiama
    gubbenhilfe skrev 2014-04-26 10:11:01 följande:

Jag befinner mig i total chock. För två veckor sedan lades min mamma in på sjukhus, hon hade det jobbigt när hon andades och det visade sig att hon hade vatten i lungorna. Igår stängde vi av respiratorn och jag står här utan min älskade mamma. Vad fan var det som hände?! Min mamma hann bli 54 år gammal. Det är ju meningen att jag ska få ha kvar henne i minst 30 år till!

Jag vet ju vad det var som tog min mamma ifrån mig, det visade sig att hon hade lungcancer, en sort som man inte kan behandla och hennes kropp hade i vilket fall som helst inte klarat av en behandling. Jag vet ju att det kan gå fort när man få diagnosen cancer men jag hade inte räknat med att det skulle gå så här himla fort. Jag har vetat att de hittat något på hennes lunga i 13 dagar och för en vecka sedan fick vi ett preliminärt svar på proverna som sa att det var frågan om cancer men de visste fortfarande inte om den var behandlingsbar. Det slutgiltiga beskedet fick vi igår vid klockan 14.30 och 16.00 stängde vi av mammas respirator och 17.30 var hon borta.

Det här är andra gången på mindre än två år som jag har varit tvungen att fatta beslutet att avbryta någons liv. Jag är inte skapt för sånt! Det är väll i och för sig ingen men nu känner jag att det få vara nog.

Vet egentligen inte varför jag skriver det här här, behöver nog bara få det ur mig.

Kram till er alla och ta hand om alla nära och kära ni har runt omkring er för man vet inte när de rycks ifrån en.

Men vad hemskt! Beklagar sorgen.... Kram!
  • mamiama
    Frida Andersson skrev 2014-04-27 14:35:34 följande:

Fått tagit till trosskydd idag faktiskt. Man blir ju lite orolig sådär...

Använder trosskydd varje dag och byter nästan varje gång jag är på toa...
  • mamiama

20 har jag gått upp, v 30. Fyfan..... Flera kg bara senaste veckan, samlar vätska..

• mamiama

Vi flyttar till vårat hus på landet (16 dagar innan bf!) så alla barn får eget rum! Tvillingarna kommer dock sova inne hos oss så länge de äter på natten fast i egen säng.

Håller på att måla spjälsäng för fullt här med annie Sloans fantastiska färg! Blir hur fint som helst, och unikt! Beige och lite shabby ;)

• mamiama
    Linda 147 skrev 2014-05-08 10:42:38 följande:
    Jag tycker också min sjunkit något, fast den är fortfarande hög. Samtidigt som jag fått som mensvärk på kvällen under några dagar nu.. Det gör inte ont det bara känns.. Vet inte om det är huvudet som sjunker ner eller om det är förvärkar? Hade aldrig förvärkar med dottern.. Vet inte hur det känns..? 

Någon mer som har lågt blodtryck? Har normalt i vanliga fall, undertryck på 70-75, låg där och något högre på slutet under min förra graviditet, men nu senast hos min bm hade jag bara 65 i undertryck (115/65).. Hon sa inget, bara att det var bra, men jag har funderat på det efteråt. Är det vanligt att man har lägre blodtryck under graviditet? Kanske därför man blir trött och yr ibland..
    Jag hade blodtryck sist 95/50 (!) har vanligtvis lågt men inte sååå lågt. Känner mej ofta yr, svimfärdig och andfådd, inte konstigt! Det är tydligen inte jättevanligt men inget farligt för bebisen.

Min mage hänger ner nu, fått många kommentarer om att min mage sjunkt ner nu de sista dagarna... Har oxå mycket sd om dagarna, v 31
  • mamiama

Kolla så sööööta från Ullared! Håller på å tvätta upp allt å vika in i lådor :) förhoppningsvis inte så många veckor kvar nu...

• mamiama
    gubbenhilfe skrev 2014-05-10 17:32:53 följande:
    Supersöta! Hade oxå tänkt tvätta babykläder idag men jag orkar inte resa mig ur soffan. smile2.gif
    Haha! Nä, jag har en konstig ovana att fastna där jag med eller så pendlar jag mellan soffan å sängen!
  • mamiama
    Alltochinget skrev 2014-05-11 08:18:26 följande:

Är det vanligt med mycket sammandragningar redan? Är i vecka 31 nu och har ofta sd när jag ligger ner. Mest är det på kvällen när jag ligger i soffan och på morgonen när jag ligger i sängen. Det är ju typ då jag ligger ner :)

Kan sd påverka något så länge de inte gör ont?

Så länge det inte gör ont eller slutar när man rör på sej ska det vara lugnt :)
  • mamiama
    Frida Andersson skrev 2014-05-15 13:57:13 följande:

Idag är inte min dag... känner mig fruktansvärt ledsen. Hmm men kanske är vanligt att det blir så ibland?

Du är inte ensam om de dagarna!! De kommer här med å är fruktansvärda.... Att man helt plötsligt kan bli så nere är ofattbart. Men det kommer bra dagar med! Kram
Svar på tråden Julibebis 2014