Linda 147 skrev 2014-05-08 10:42:38 följande:
Jag tycker också min sjunkit något, fast den är fortfarande hög. Samtidigt som jag fått som mensvärk på kvällen under några dagar nu.. Det gör inte ont det bara känns.. Vet inte om det är huvudet som sjunker ner eller om det är förvärkar? Hade aldrig förvärkar med dottern.. Vet inte hur det känns..?
Någon mer som har lågt blodtryck? Har normalt i vanliga fall, undertryck på 70-75, låg där och något högre på slutet under min förra graviditet, men nu senast hos min bm hade jag bara 65 i undertryck (115/65).. Hon sa inget, bara att det var bra, men jag har funderat på det efteråt. Är det vanligt att man har lägre blodtryck under graviditet? Kanske därför man blir trött och yr ibland..
Jag hade blodtryck sist 95/50 (!) har vanligtvis lågt men inte sååå lågt. Känner mej ofta yr, svimfärdig och andfådd, inte konstigt! Det är tydligen inte jättevanligt men inget farligt för bebisen.
Min mage hänger ner nu, fått många kommentarer om att min mage sjunkt ner nu de sista dagarna... Har oxå mycket sd om dagarna, v 31