Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Lite besviken på min kompis idag... vi skulle setts på fm medans barnen var i skolan och gå på matmarknaden som ska vara nu i fyra dagar. Skickade till henne imorse att jag var sämre och nu även feber så kan inte komma in till stan idag. Kl är nu snart tio och hon har inte svarat... hon är sån att hon alltid blir sur när det inte blir som hon vill. Tråkigt...

• Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-04-24 10:35:41 följande:
    Fy vad trist. Jag har faktiskt sållat bland mina vänner. Jag har rensat bort alla energitjuvar och umgås bara med människor som jag har ett ömsesidigt utbyte med. Jag har haft så många människor i mitt liv som är så uppslukade av sina egna verkliga och påhittade problem att de varken kan eller vill ta till sig den hjälp och stöd som man försöker ge. De bara suger ur en all ens energi utan att någonsin ge något tillbaka. Men nu är det minsann slut med det. :)

Mm käns lixom som det snart rinner över... jag ställer alltid upp. Men om nått blir som hon inte vill så svarar hon inte. Jag kräver inte att hon ska tycka synd om mig men ett svar på mitt sms med typ oj så synd krya på dig hade setat fint. Känner mig lite extra kännslig just nu i vanliga fall hade jag inte brytt mig men känns ledsamt. Så för ovanlighetens skull tänkte jag låta bli att svara när hon hör av sig... testa och se vad det blir av det. Saken är den att hon ska följa med när jag ska tröffa läkaren på måndag, långt att åka så vart glad för lite sällskap men nu käns sällskapet inte alls så spännande utan blir nog till att åka själv.
  • Frida Andersson
    mamiama skrev 2014-04-24 11:31:51 följande:
    Jag personligen gillar inte när mina vänner skickar Mess om det blir ändrade planer, känns som att man kan anstränga sej lite mer å faktiskt ringa... Blir så lätt missförstånd med mess oxå. Men det är ju vad jag tycker... Jon kunde ju tex ringt upp dej med å frågat hur det var med dej.

Vi är olika, jag vill gärna inte bli väckt tidigt på morgonen. Har noll koll på hur dags hon kliver upp och vore väl inte så kul att varken väcka henne eller att hon gjort sig klar redan.
  • Frida Andersson

Jaha då har man läkarbesök på måndag intressant och se vad det blir av det. Tråkigt bara att vi inte har npgra läkare här utan får åka till eskilstuna (ska även snittas där) alltid lite nervöst sånt där. Är omöjligt att känna hur grabben ligger i magen för han far runt precis överallt

• Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-04-26 10:11:01 följande:
    Jag befinner mig i total chock. För två veckor sedan lades min mamma in på sjukhus, hon hade det jobbigt när hon andades och det visade sig att hon hade vatten i lungorna. Igår stängde vi av respiratorn och jag står här utan min älskade mamma. Vad fan var det som hände?! Min mamma hann bli 54 år gammal. Det är ju meningen att jag ska få ha kvar henne i minst 30 år till! Jag vet ju vad det var som tog min mamma ifrån mig, det visade sig att hon hade lungcancer, en sort som man inte kan behandla och hennes kropp hade i vilket fall som helst inte klarat av en behandling. Jag vet ju att det kan gå fort när man få diagnosen cancer men jag hade inte räknat med att det skulle gå så här himla fort. Jag har vetat att de hittat något på hennes lunga i 13 dagar och för en vecka sedan fick vi ett preliminärt svar på proverna som sa att det var frågan om cancer men de visste fortfarande inte om den var behandlingsbar. Det slutgiltiga beskedet fick vi igår vid klockan 14.30 och 16.00 stängde vi av mammas respirator och 17.30 var hon borta. Det här är andra gången på mindre än två år som jag har varit tvungen att fatta beslutet att avbryta någons liv. Jag är inte skapt för sånt! Det är väll i och för sig ingen men nu känner jag att det få vara nog. Vet egentligen inte varför jag skriver det här här, behöver nog bara få det ur mig. Kram till er alla och ta hand om alla nära och kära ni har runt omkring er för man vet inte när de rycks ifrån en.

Beklagar verklige!!
  • Frida Andersson
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-27 10:14:02 följande:
    Ja. De är helt normala så länge de är lättflytande och inte ser ut som keso eller kliar. Då är det svamp.

Å så skönt
Svar på tråden Julibebis 2014