Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

erajka skrev 2014-04-14 14:01:00 följande:
    Imorgon ska vi hämta hem syskonvagnen vi köpt av ett par bekanta :)
    Tuva <3 Vårat underverk <3 111221

Vad blir det för fint? Hur gammalt är syskonet?
  • Frida Andersson
    A n n e L i e skrev 2014-04-14 10:31:54 följande:
    Jag har handlat en del, funderar dock på vad mer man kan tänkas behöva?  Blöjor ska inhandlas längre fram också  Har:  * Barnvagn med skötväska * Spjälsäng med sängkläder * Vagga * Amingsinlägg * Nappar  * Nappflaska * Våtservetter * Kläder till bebis, pyjamas, boddys, strumpor, mm * Badbalja med ställning * Bärsele * Barntvål * Amningsbhs * Skötbord * Badhanduk  * Babyskydd (ska köpa av en vän)  Vad har ni handlat? Vad är bra att ha?  Vad ska man packa inför BB? 

En babyvakt, salva mot röd rumpa/puder, nagelvårdsset,...
  • Frida Andersson

så jäkla besviken på mina föräldrar just nu.... förlåt måste få skriva av mig. Ringde min mamma nu som jag alltid gör varje dag, hör ett himla liv i bakgrunden och frågar vad hon gör. Visar sig att hon är med min syster och köper en cykel till syrrans grabb. Jag ifrågarsätter det och då säger hon att det är en födelsedags present. Ungen fyller inte förns augusti!!! Säger snällt till mamma att jag tycker det är orättvist mot mina flickor som fick varsitt tv spel från ullared för 149 kr st när dom fyllde. Mamma säger då att mina barn oxå fått cyklar. Saken är den att alla tre barnbarnen fått varsin cykel men att han nu får en till... hon säger att hon trodde flickorna oxå fått två vilket bara är en dålig bortförklaring. Mamma säger då att ojsan då får flickorna varsin slant extra, tänker inte ta emot några pengar för anser att sättet är så fruktansvärt fel. Vi har bra ställt och vi kan ge flickorna det dom behöver och visst syrran har inte det men är för att dom misssköter sin ekonomi jämt. Varje månad lånar dom pengar av pappa och mamma eftersom dom inte har mat på bordet då dom köper skit för pengarna istället. Jag anser att man ska vara så rättvis man kan... kanske jag bara är avis?? Tyckrr alla barnbarn ska värderas lika

• Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-04-14 18:44:37 följande:
    Mina svärföräldrar är precis lika dana! Har skrivit om det innan i tråden. Jag kan inte fatta hur man kan behandla sina barnbarn olika. Vi har också god ekonomi och kan köpa allt våra barn behöver men för mig är det en principsak. Min mans systers familj har inte så mycket pengar just nu men det är för att de har valt att pappan ska gå hemma utan pengar och mamman tar bara ut 4 föräldradagar i veckan. Men ojoj, vad synd det är om dem, det är bäst att mina svärföräldrar köper allt de kan tänkas behöva och lite till. Senast vi såg dem så fick min son en godispåse av dem. Supersnällt... bortsett från att den var hans egen som vi köpt till honom och han glömt där. Kusinen fick tre uppsättningar kläder.

Precis handlar inte om pengar utan en principsak
  • Frida Andersson
    HaBaNiTa skrev 2014-04-14 21:48:05 följande:
    Jag har 113 dagar kvar men kommer få snitt ca 2v innan så ca 99 dagar kvar

Är det av någon speciell andledning som du får snitt två v innan??
  • Frida Andersson

Min man tar tre veckor i samband med att bebisen kommer sen tar han en vecka kring nyår då vi åker till sälen. Resten spar han och tar lite fredagar då och då

• Frida Andersson

Fy ska på ogtt nu kl åtta... så törstig och hungrig så jag mår dåligt. Vilket skit att va tvungen att fasta

• Frida Andersson
    trz skrev 2014-04-15 13:29:22 följande:
    Haha duschade idag och insåg att det inte går att raka sig där nere längre. Gjorde ett tappert försök men insåg efter att det nog bara ser ut som jag fått skabb haha, så nu hoppas jag att jag slipper gynundersökningar inom det närmaste :P vissa.. Delikata problem har jag nog förträngt sen förra graviditeten
    trz.blogg.se Amy 111019 <3

Haha oj samma bekymmer här skönt att man inte är ensam!!
Svar på tråden Julibebis 2014