Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Hade så fruktansvärt ont i magen igår innan vi skulle lägga oss. Är helt emot tabletter men tog iaf två alvedon för första gången denna graviditet. Sovit så mycket bättre och bara vart uppe på toaletten en gång. Hur gör ni andra, äter ni tabletter eller hördar ni ut? Igår trodde jag att jag skulle dö

• Frida Andersson
    Ssr skrev 2014-04-10 07:05:11 följande:
    Jag har ätit alvedon två gånger, båda gångerna emot huvudvärk som varit så jobbig att jag inte stått ut. Annars så försöker jag härda ut och inte ta några tabletter.

Skönt att inte bara jag är lite försiktig med tabletter. Men visst blev det skillnad...
  • Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-04-10 13:39:01 följande:
    Medans ni är fullt uppe i förlossningsförberedelser så har jag ett stort ilands problem; vad tusan ska jag laga till middag???? Förslag?

Här blir det tacopaj på barnens önskan
  • Frida Andersson
    lollisen skrev 2014-04-10 16:27:13 följande:
    Oj shit!! Ställde mig på vågen idag och höll på att smälla av! :-O Har gått upp 5 kilo sen jag var på inskrivningen! I vecka 13, är nu i vecka 26 idag. Kommer jag att få "skäll" av bm nu tror ni? Hjälp vad jag växer!! Hur är det för er? Har ni gått upp? Själv är jag en tjuckisboll nu. Bävar nästan inför vad slutliga vikten stannar på iom att man går höggravid över sommaren. Sambon är trött på mitt viktgnäll nu... Vet inte vad jag ska göra åt det bara. Har fått grym foglossning så promenaderna blir inte heller lika långa och raska nu... Tusan!

5 kg... önskar jag gått upp så bara... v 26 och +10 kg. Panik. .. gått upp 30 st med båda andra barnen
  • Frida Andersson
    lollisen skrev 2014-04-10 16:27:13 följande:
    Oj shit!! Ställde mig på vågen idag och höll på att smälla av! :-O Har gått upp 5 kilo sen jag var på inskrivningen! I vecka 13, är nu i vecka 26 idag. Kommer jag att få "skäll" av bm nu tror ni? Hjälp vad jag växer!! Hur är det för er? Har ni gått upp? Själv är jag en tjuckisboll nu. Bävar nästan inför vad slutliga vikten stannar på iom att man går höggravid över sommaren. Sambon är trött på mitt viktgnäll nu... Vet inte vad jag ska göra åt det bara. Har fått grym foglossning så promenaderna blir inte heller lika långa och raska nu... Tusan!

Finns en bildtråd för oss juli mammor lägg gärna in magbild eller annat kul där
  • Frida Andersson
    trz skrev 2014-04-10 21:06:33 följande:
    Hur bet man att magen inte tål niferex? Alltså jag lyckades ju komma upp i fina värden, då sa bm åt mig att sluta med niferex, och så kraschade jag idag.. Så nu äter jag två niferex och en gravidvitamin (som innehåller typ 130% av rekommenderat dagligt intag av järn) känns supermycket.. Men annars vet jag att mitt hb är nere på 100 igen på rekordtid..
    trz.blogg.se Amy 111019 <3

Har oxå precis slutat med niferex då värderna såg bra ut. Ätit sen början av graviditeten. Hoppas dom håller sig bra
  • Frida Andersson

Jag gick upp 30 kg med första barnet, blev i princip gravid direkt(10 månader mellan barnen) och upp 30 kilo till. Han nästintill inte gå ner något alls emellan. Kämpat hårt sista året och lyckades komma ner i vikt så pass att jag kände mig fin. Är så rädd att gå upp lika mycket denna gång vilket jag nog gör. Foglossningen gör mig nästan helt stillasittandes så ingen motion klarar jag av. Hoppas jag lyckas gå ner sen igen...

• Frida Andersson

Har ni vägt er när ni träffat er bm? Blev bara invägd vid inskrivningen sen ingen av de andra gångerna jag vart där

• Frida Andersson

Folk komenterar alltid storleken tycker jag. Jag har lovat mig själv att försöka sluta tänka på det. Vägrr mig när jag går in i en ny vecka. Fasen är i v 26 (25+2) börjar närma sig nu. Försöker ha massa kul på gång så tiden går fortare. Denna helg renoverar vi i badrummet och i veckan ska vi fixa parkrring till husvagnen vi beställt för några veckor sen, en helt ny är så glad. Blir 30 års present från familjen. Sen på torsdag-söndag blir det tallinn resan.

Svar på tråden Julibebis 2014