Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Fasen kom på idag att skattepengarna kommer snart! Vilken tajming tills bebisen kommer. Hade konstigt nog helt glömt det

• Frida Andersson
    erajka skrev 2014-06-03 15:06:28 följande:
    Våra pengar kom in efter 12 idag :) Har varit på förlossningen, har påverkad livmodertapp och hon kunde få in ett finger. Men det va fortfarande stramt Har BF 5/7
    Tuva <3 Vårat underverk <3 111221

Härligt!! Vad innebär det?
  • Frida Andersson
    alltåinget skrev 2014-06-04 07:07:21 följande:
    Jag lade in första magbilden i bildtråden igår kväll. Ser inte alls så stor ut som jag känner mig. Vecka 34+1 idag :) 40 dagar kvar!

En jätte fin bild! Nä du ser inte alls stor ut, inte många kilon upp va?
  • Frida Andersson
    alltåinget skrev 2014-06-04 07:49:49 följande:
    Nej. Jag hade gått upp 7 kilo i vecka 33. Ska till bm nästa vecka, får se vad vågen visar då. Förra gången gick jag upp 14 kg men denna grav vägde jag 3 kg mer vid inskrivning. Om jag inte samlar på mig massa vätska kanske jag slutar på samma siffra: 74 kg. Vi får se :) Hur mycket har ni andra gått upp?

Vad skönt att inte gå upp så mycket. Gått upp 30kg med båda mina tidigare graviditeter. Nu står jag på +16... v 34 imorgon suck. Har svårt att gå ner men ska lyckas! Innan jag blev gravid så hade jag lyckats gå ner 33 kg. Jag har bara vägt mig en gång hos bm.
  • Frida Andersson

Denna vecka har jag känt mig så nedatämd... börjar bli orolig kring vissa delar. Inser att jag snart ska ta ryggbedövningen igen samt alla andra sprutor för smärtlindringen, jag är extremt sprut rädd. Sen hörde jag av en bekant som jobbar på bb att skulle det vara väldigt fullt så är det inte säkert att min man får stanna kvar på nätterna... fasen behöver han verkligen då han är min trygghet. Och jag har haft väldigt ont vid bägge dom andra snitten så har inte kunnat komma ur sängen på sjukan de första dygnen, fick till och med äta i sängen. Var extremt att bara ta sig till toaletten vilket jag inte klarade själv. Han är underbar med våra barn och han vill verkligen vara där med oss för att ta hand om bebisen samt stötta mig. Om han inte får stanna får jag panik!!! Behöva vara beroende helt av personalen är inget jag vill.... är det vanligt att vara såhär bekymrad och ledsen??

• Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-06-04 16:10:55 följande:
    Ponyo - fy vad jobbigt . När började detta? Kliar det överallt eller på något speciellt ställe? Har du utslag? Finns där någonting som hjälper mot klådan? Jo, jag börjar bli lite nervös minst sagt. Ska bli skönt att snart få gå och prata om det. Frida- låter fullt normalt med oron och befogat. Men tror du inte mannen får sova över just eftersom du faktiskt ska snittas? Ofta behöver man mer hjälp efter ett snitt ju.

Hoppas verkligen det!!
  • Frida Andersson
    Ponyo skrev 2014-06-04 16:33:25 följande:
    Frida- jag är också sjukt orolig. Är det hormoner också? Känner mig så oförberedd och liksom liten och rädd mitt i allt stort som händer.

Jag kände aldrig såhär de andra gångerna. Med nr två så hade jag inte tid att oroa mig alls då jag hade fullt upp med första barnet ( 10 månader mellan barnen)
Svar på tråden Julibebis 2014