• AAS10

Julibebis 2014

Sorg13 skrev 2014-01-11 09:41:08 följande:
    En fråga till er..socialstyrelsen rekommendera gravida från v 16 att ta influensavaccinet. Jag har aldrig tagit det och har väl haft influensa vid tre tillfällen på tio år. Så jag funderar på att låta bli. Läste i media idag att den är på gång i och med kylan är på väg och de säger att det huvudsakligen är svininfluensan i år. Vad ska ni göra?

Äh det är ingen idé influensa tiden är snart förbi. I november rekommenderas de att man vaccinerar sig om man ska göra de. Sedan e egentligen aldrig vaccin nyttig fö kroppen då de kan vq kvicksilver o sånt i det. Brukar själv alltid ta vqccinet då jag jobbar i vården.....
  • AAS10

Jag vill ha snitt jag då min förlossning var så traumatisk. Jag hade haft värkar tre dygn hemma och åkte in då jag inte kunde hantera smärtan mer. Öppen 3cm. Blev inlagd ändå trots 5min till sjukan. Efter 6timmar sket jag i de och åkte hem. Vattnet gick vid 16.00 o vid 19.00 kändes de likadant. Skulle vara inne på kontroll då men dom tvingade in mig. Bajs i vattnet men ej mer öppen. Fick värkstimulerande vid 19.30 de va då helvetet började..... vid 00.00 fick jag eda de va underbart.... 20min sedan kom smärtan ×10 kunde inte stå sitta eller ligga. Ont i hela kroppen vid varje värk. Kände att nått var fel. Bara låg o skrek. Barnmorskan sa vid 01.00 till läkaren hur jag mådde han tyckte ja va löjlig så han höjde droppet då jag då va uppen 5 cm. Smärtan ökade likaså mitt skrik. Barnmorskan skrek på läkare, dåvarande sambon samt jag. Han sa de gör ont o få barn. Vid 05.00 hade jag legat i paniksmärta 4.5 timma jag hade öppnat mig så jag var öppen till 5, 5-6cm sedan droppet sattes in vid 19.30 han sa surt ja då får du som du vill du får snitt. Sa att jag ville bli sövd. Då vänder han sig om och frågar vill du bli snittas eller?? Jag blev snittad i vaket tillstånd, jag ville inte ta i barnet när han kommit ut, jag minns inget mellan 07.30-10.00 många kuratorbesök o gråt. Möte med barnmorskan o läkaren i efterhand vilket gjorde saken värre då han var så jävla arrogant. Kan tillägga att barnet hamnat snett i kanalen plus att han tittade uppåt istället för nedåt så han skulle aldrig tagit sig ut den vanliga vägen.

• AAS10
    gubbenhilfe skrev 2014-01-11 14:13:22 följande:
    Har precis varit och köpt mina första mammabyxor. Jäklar vad skönt det var att få på sig dom.

Haha ja de e himmelriket. Har haft mina ett par veckor nu. Köpte dock hem ett par leggings o tunikor som jag tänker köra på så man slipper kostnaden för dom extra muddarna. ..
  • AAS10

Min son har frågat mig väldigt ofta det senaste om det finns en bebis i min mage, vi har ju velat vänta så långt det bara går då väntan ska bli mindre för honom (han är 5) och självklart sedan risken för missfall osv. Är ju 14+0 idag och idag hintade han det igen, och frågade om det var säkert att det inte fanns en bebis i magen. 

så nu har jag och sambon bestämt oss. vi ska berätta men hur berättar man???

• AAS10

Tråkigt att erat sexliv inte riktigt vill funka. Här e de som vanligt kanske något mer. Skulle aldrig klara ett sexlöst förhållande även om de bara var en månads uppehåll så efter förlossningen ska bli en riktig prövning för oss då de aldrig gått så lång tid emellan gångerna under tre år

• AAS10
    lillagreizn skrev 2014-01-14 22:41:35 följande:
    Läste att några väntar kallelse till RUL, i min kommun ringer vi och bokar vårat RUL själva, tänk att det kan vara så olika. Vi förresten tid till RUL 10/2.  

De får vi med göra. Fick faktiskt samma datum som du ;)
  • AAS10

Snart dax o dra till läkaren igen o se om man kan få fortsatt sjukskrivning. Dessutom har jag svinont i halsen.... bådar sådär lagom gott. Blir jag inte sjukskriven blir de jobb fre, lör, sön

• AAS10
    MiniV skrev 2014-01-15 20:13:25 följande:
    AAS10, läste om din förlossning. Vilka sjukt dåliga läkare det finns där ute, att han inte ens kunde inse att han hade haft fel och att ett kejsarsnitt var den bästa utvägen för dig och ditt barn är ju fruktansvärt. Människor som han ska inte vara läkare!

Jag har också lågt blodtryck nu när jag är gravid. Detta resulterade i att jag svimmade på nyårsafton och landade med ansiktet först i lera. Har aldrig svimmat förut, så läxan här är väl att jag nu är förberedd om det skulle hända igen. Då slipper jag ha sönder ytterligare ett par glasögon. ;) Har lovat sambon att jag inte ska göra om det. Stackarn.

Kan tillägga att jag inte gjort KUB, men jag fick i alla fall höra hjärtljuden hos barnmorskan när jag hälsade på i förra veckan. Häftig känsla!

Om det är någon som orkat läsa hela inlägget så har jag också RUL den 10 feb. Längtar till att äntligen få se det lilla livet!

Ja han var en människa för sig, han skyllde typ på vad jag kan läsa hade jag jobbat 24 timmar i sträck. öh ok, ändra dina arbetstider tänkte jag, men men jag googlade honom och han ska vara en grym läkare egentligen och ärret syns knappt så lite bra var han nog egentligen men charmkurs hade gjort honom gott, Hoppas dock aurorasamtalen kommer hjälpa mig i min rädsla så småningom. 

var hos läkaren igår igen. tog EN TIMMA, så segt. tog massa blodtryck, stående, liggande, sittande, vilande. vilket resulterade att det droppar lite när jag rör mig. så blev sjukskrivning 1,5 månad... till och börja med,

Din svimning lät inte alls bra ju, hoppas verkligen inte det händer igen! skönt att du fått lyssna på hjärtljuden, är ju så mysigt =) 

Har också rul den 10de, när har du BF?

• AAS10
    Fiamedbarn skrev 2014-01-16 19:39:57 följande:
    Jag vill också få planerat snitt och är orolig över tiden efteråt. Vi är ganska nyinflyttade och har ingen som kan ställa upp som barnvakt. Dessutom har vi en son med funktionshinder som kräver extra passning. Som nysnittad ska man ju inte lyfta tungt (bebisen) den första tiden om jag förstått det rätt så jag vet inte riktigt hur det ska gå ihop. Kanske hade vår svärfar kunnat ställa upp men han fyller 70 år kring tiden för barnets födelse så jag kan tänka mig att de ska ordna stort kalas som de brukar. Hur syr man ihop det då?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Jadu de där efter snitt e ju så i individuellt jag mådde jättebra efteråt o tog hand om allt med barnet o hushåll.. man får ju nära barn men inget som är tyngre så sålänge storbror kan acceptera att du inte lyfter osv kan de gå galant annars har du väl dagis som kan avlastaaa lite?
  • AAS10
    Fiamedbarn skrev 2014-01-17 14:03:12 följande:
    Min andra son har särskilda behov så min förhoppning är att han kan gå där i stort sett som vanligt för annars blir det nog stora bekymmer eftersom han har svårt att stå emot impulser av att bitas, slå och är mycket som ett småbarn mentalt. Skönt att höra att man kanske kan bära barnet ändå som nysnittad, det visste jag inte  
    okey, det bör nog inte vara problem med dagiset då med andra ord. Dom vet ju hur det är med rutiner för ett barn. 

du har nog troligtvis bara hört fel med andra ord. men det är en period på ett par månader du inte får bära mer än bebisens vikt och det är inte så mycket så handla, gå ut  med sopor osv, det blir svårt. Dock kan de ju självklart vara skönt om någon hämtar barnet till en osv, men är bra och röra på sig också och inte bara ligga stilla. 
Svar på tråden Julibebis 2014