Julibebis 2014
Din sambo kanske lixom släppt alla spärrar och fortfarande är förvånad att ni lyckades? det kanske inte gått in och han är rädd att det faktiskt kan gå åt skogen, men inte vill berätta för dig hur han känner. Alla män reagerar olika, och glädjen kanske kommer senare. Dom förstår inte riktigt hur det är och ständigt må skit, men jag vet hur det är med en sådan man som du och TRZ berättar om, mitt ex var sådant, fast han brydde sig verkligen inte om någonting, tråkigt nog, han började väl intressera sig för barnet vid 1 års ålder och sen sonen var 3,5 så har han gått tillbaka och lådsas typ som han inte finns (Känns det som)
Min sambo som jag har idag, vet hur dåligt jag mår, men han frågar inte så ofta hur dagen är, dels för han redan vet svaret och dels för att ingen av oss mår bättre och höra att dagen varit skit. Han kanske inte googlar och läser på om veckor, men har tyckt UL varit väldigt viktigt. Han pratar om föräldraledigt med barnet osv, men han tar inte mig på magen speciellt eller liknande, men jag tror faktiskt inte han riktigt förstår vad det är som händer där inne. och inte förns det verkligen syns att barnet sparkar eller han får känna det på riktigt kommer han förstå att det verkligen är någon där inne.
Man får inte glömma att dom står utanför vad som händer och vi känner allt osv. och vi som mått sämre, har gjort att våra gubbar fått slava mer hemma, Min sambo kämpar på, ser hur han önskar att jag gjorde mer hemma, (kämpar på som bara den och det är bättre nu) men han accepterar läget just nu och vet att det kommer bli bättre.